بازار رمزارزها؛ همچنان نزولی

به گزارش رصد روز، امروز بدترین روز معاملاتی برای بازار سهام بود؛ چرا که سهام داو جونز، نزدک، بیت‌کوین و اتریوم نزولی شدند. با افت ۱۰۶۳ واحدی داو جونز و ریزش بیت‌کوین به قیمت ۳۵ هزار و ۵۷۱ دلار، بازارهای مالی جهانی در تاریخ ۵ می دچار آشفتگ...

به گزارش رصد روز، امروز بدترین روز معاملاتی برای بازار سهام بود؛ چرا که سهام داو جونز، نزدک، بیت‌کوین و اتریوم نزولی شدند.

با افت ۱۰۶۳ واحدی داو جونز و ریزش بیت‌کوین به قیمت ۳۵ هزار و ۵۷۱ دلار، بازارهای مالی جهانی در تاریخ ۵ می دچار آشفتگی شدند.

این ضعف گسترده در حالی رخ داد که اخبار مربوط به افزایش نیم درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو که بزرگترین افزایش آن از سال ۲۰۰۰ و به منظور مهار تورم بود، منتشر شد.

داده‌های کوین تلگراف مارکت پرو و تریدینگ ویو نشان می‌دهد که افت قیمت بیت‌کوین با فروش گسترده در بخش فناوری همزمان شده که تا زمان بسته شدن بازارهای سنتی تشدید شد.

2روند نزولی تا چه زمانی بر بازار رمزارزها حاکم است؟

در ادامه به بررسی نظر برخی از تحلیلگران در مورد ریزش بازار در تاریخ ۵ می و پیش‌بینی سطوح قیمتی بیت‌کوین در کوتاه‌مدت می‌پردازیم:

به گفته مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر بازار، محدوده‌ای که روند نزولی و صعودی را تعریف می‌کند، کانال ۳۷ هزار و ۵۰۰ دلاری است.

وی گفت: “از آنجا که یک شکاف گسترده در این بین وجود دارد، من فکر می‌کنم که بیت‌کوین مجددا کانال ۳۹ هزار دلاری را آزمایش خواهد کرد. از طرفی، زیر کانال ۳۷ هزار و ۵۰۰ دلاری، جایی برای صحبت درباره روند صعودی نیست.”

دیدگاهی از نحوه عملکرد بیت کوین در نمودار ماهانه توسط رکت کپیتال (Rekt Captial)، تحلیلگر بازار ارائه شده است. وی نمودار زیر را منتشر کرده که ۳۸ هزار و ۴۰۰ دلار را به عنوان سطح مقاومت جدید برای روند صعودی مشخص می‌کند.

3روند نزولی تا چه زمانی بر بازار رمزارزها حاکم است؟

نمودار ماهانه قیمت بیت‌کوین

داده‌های مربوط به نحوه رفتار نهنگ‌های بیت‌کوین در طول نوسانات اخیر بازار توسط Whalemap، یک شرکت داده‌های درون زنجیره‌ای مورد بحث قرار گرفت که نشان می‌دهد جریان‌های ورودی نهنگ قبلی در قیمت ۴۶ هزار و ۵۵۱ دلار به عنوان یک مقاومت دقیق و یک سقف موقت میان‌مدت برای بیت‌کوین عمل کرد.

اکنون یک مقاومت مشابه به دلیل یک کیف پول نهنگ با اندازه مشابه در قیمت ۴۴ هزار و ۳۵۵ دلار ظاهر شده است. اگر بیت‌کوین به آن برسد، این قیمت باید مقاومت میان مدت ما باشد.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۶۵ تریلیون دلار و نرخ تسلط بیت کوین ۴۱.۵ درصد است.

4روند نزولی تا چه زمانی بر بازار رمزارزها حاکم است؟

منبع: اقتصادآنلاین

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط