بازدهی بیش از ۲۵۳ درصدی نماد دانا در یکسال اخیر / نماد دانا بالاتر از همه نمادهای بیمه ای + جدول

بررسی ها نشان می دهد که نماد دانا با بازدهی ۲۵۳.۴۷ درصدی در یکسال گذشته در صدر نمادهای گروه بیمه ای قرار گرفته و با نزدیکترین تعقیب کننده خود اختلاف ۳۷ درصدی دارد به گزارش اختصاصی رصد روز، بازدهی نمادهای بورسی به عوامل مختلفی بستگی دارد ک...

بررسی ها نشان می دهد که نماد دانا با بازدهی ۲۵۳.۴۷ درصدی در یکسال گذشته در صدر نمادهای گروه بیمه ای قرار گرفته و با نزدیکترین تعقیب کننده خود اختلاف ۳۷ درصدی دارد

به گزارش اختصاصی رصد روز، بازدهی نمادهای بورسی به عوامل مختلفی بستگی دارد که پیدا کردن الگوریتمی مناسب جهت برآورد بازدهی آن از بحث های جذاب بازار سرمایه است. اگرچه به اعتقاد کارشناسان بازار سرمایه میزان بازدهی نمادهای بورسی در عملکرد مالی انان پیداست اما با این همه اقبال سرمایه گذاران بورسی به سمت نمادهایی است که بتوانند از میزان بازدهی آنان تخمین تقریبی داشته باشند و به عبارت دیگر نتایج سرمایه گذاری خود را پیش بینی کنند.

در سالهای نه چندان دور برخی صنایع فعال در بورس برخی مانند پتروشیمی، خودرو و فلزات راحت تر مورد رصد سهامداران قرار می گرفتند و نتایج به دست آمده در این نمادها با توجه به اخبار جاری در کشور دور از انتظار نبود و به بیان روشن تر چنین نمادهایی کار ساده تری برای جذب نقدینگی سهامداران داشتند. با ورود تکنیک های جدید به  بازار سرمایه جهت پیش بینی پذیر کردن نقدینگی و بازدهی نمادهای بورسی جدا از اتفاقاتی که در صنایع مادر و سایر صنایع رخ می دهد عملکرد شرکتها در تعیین سمت و سوی جاری شدن نقدینگی به سمتشان و همراهی سهامداران با آنها در اولویت قرار گرفت و وضعیت صورتهای مالی، اثرگذاری در میدان شرکتهای همگروه، کم و کیف محصولات جدید و میزان سهم هر نماد از بازار در حوزه تخصصی مهمترین عوامل در ورود پول حقیقی و حقوقی به یک نماد و میزان بازدهی و نقدشوندگی است.

بازدهی واقعی یک سهم سه نتیجه را برای سهامداران رقم می زند که افزایش قیمت سهم، سود نقدی و افزایش سرمایه و مزایای آن جزو منافع سهامداران در بازدهی واقعی یک سهم است. بازدهی واقعی نمادهای بورسی به عملکرد شرکتها اشاره دارد و هرچقدر بازوی شرکتها در بازه های مختلف قویتر باشد به همان نسبت نتایج بهتری را رقم می زنند.

صنعت بیمه جزو صنایع وابسته در بازار شناخته می شود. اطلاق صنعت وابسته به صنعت بیمه از این جهت است که متغیرهای مالی آن جدا از بحث شبکه فروش در بیرون از صنعت بیمه کم و زیاد می شود. به عنوان مثال نرخ بیمه های درمان چیزی نیست که در اختیار شرکتها باشد بلکه این موضوع توسط بیمه مرکزی تصمیم گیری و به شرکتهای بیمه ای ابلاغ می شود هرچند که برخی شرکتهای بیمه برای جذب پرتفو گاهی پایین تر از نرخهای اعلام شده اقدام به عقد قرارداد با سایر شرکتها می کنند اما این مسئله ریسکهای زیادی را به همراه دارد که می تواند زیان سنگینی را به یک شرکت بیمه ای تحمیل کند.

بیمه دانا کلکسیون دستاوردهایش را تکمیل کرد

بررسی ها نشان می دهد که گروه بیمه ای در یکسال گذشته در جذب سهامداران عملکرد قابل قبولی داشته هرچند که برخ از نمادهای گروه بیمه ای هنوز به نتایج دلخواه دست پیدا نکرده اند اما می توان امیدوار بود با تغییر سیاستهای حاکم بر مدیریت نماد این شرکتها شاهد ابتکار عمل گروه بیمه ای در بازار سرمایه باشیم.

سایر نتایج حاکی از آنست که نماد دانا با ۲۵۳.۴۷ درصد بازدهی و نقد شوندگی در یکسال گذشته در صدر نمادهای گروه بیمه ای از این حیث قرار گرفته. بیمه دانا که پیش از این نیز در میزان صدور بیمه نامه و بررسی شاخص های مالی بالاتر از همه شرکتهای بیمه ای قرار گرفته بود با دستاورد جدید سهامداران و بیمه گذاران خود را نسبت به سال جدید بسیار امیدوار کرده است.

بازدهی و نقدشوندگی شرکتهای بیمه ای در یکسال گذشته

نام شرکت بیمه ای درصد بازدهی و نقدشوندگی در یکسال گذشته
دانا ۲۵۳.۴۷
اتکایی امین ۱۸۵.۲
حافظ ۱۷۶.۰۶
البرز ۱۳۸.۱۳
میهن ۱۲۶.۳۵
حکمت صبا ۱۰۵.۷۲
معلم ۹۸.۷۴
آرمان ۸۲.۲۸
نعاون ۷۸.۹۲
دی ۷۶.۱۸
آسیا ۷۳.۹۹
بیمه زندگی خاورمیانه ۵۹.۷۶
ما ۴۲.۳۹
پارسیان ۳۷.۰۵
نوین ۳۵.۱۵
کوثر ۲۱.۳۱
بیمه زندگی باران ۱۶.۷۸
ملت ۱۴.۳
سرمد ۱۱.۷۸
بیمه تجارت نو ۴.۵۸
کارآفرین ۴.۵۱
سامان ۳.۹۹
اتکایی ایرانیان (۱.۲۵)
سینا (۱.۳۸)
پاسارگاد (۹.۹)

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار