بانک توسعه تعاون در شکل گیری زیست بوم تعاون در کشوراثرگذار است

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون ، محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در سومین نشست تخصصی اندیشه ورزی بانک اظهار داشت: شرایط ایجاد شده برای تحول نظام بانکی با محوریت شعار سال، یعنی “تولید؛ دانش بنیان و اشت...

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون ، محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در سومین نشست تخصصی اندیشه ورزی بانک اظهار داشت: شرایط ایجاد شده برای تحول نظام بانکی با محوریت شعار سال، یعنی “تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین”، ظرفیت مطلوبی را برای نظام بانکی به منظور حرکت به سوی توسعه اقتصادی و پاپدار کشور فراهم ساخته است.
وی افزود: بانک توسعه تعاون با تامین مالی و حمایت از توسعه کسب وکارهای تعاونی با محوریت حوزه های دانش بنیان، تولید و اشتغال می تواند نقش و سهم کلیدی در حل فصل نیازهای مردم و دغدغه های دولت مردمی بردارد و بازوی توانمند برای وزارت مردم در کمک به تحقق اهداف ترسیم شده باشد.
شیخ حسینی خاطر نشان کرد: بهره گیری از ظرفیت های متخصصان و خبرگان دانشگاهی و بانکی می تواند در بانک توسعه تعاون در ترسیم مسیرهای جدید همسو با نگاه دولت و نیازهای مردمی کمک کننده باشد.
عادل پیغامی سخنران این نشست ، بانک توسعه تعاون را عهده دار شکل گیری زیست بوم تعاون در کشور ذکر کرد و گفت: مدیریت نظام انگیزشی زیست بوم تعاون به واسطه منابع مالی در اختیار بانک ها و به ویژه بانک توسعه تعاون می باشد.
وی نگاه یکسان به همه بانک ها را چالش نظام بانکی خواند و گفت: ترویج نگاه تخصصی و ماموریت محور در نظام بانکی و تعریف وظایف تخصصی برای بانک های تجاری و بانک های توسعه ای و تعاونی حائز اهمیت است.
پیغامی گفت: بانک توسعه تعاون با اقدامات توسعه ای و معرفی زیست بوم خود بعنوان بانک تخصصی تعاون ، می تواند بر مزیت رقابتی خود تمرکز نموده و با کمک مجامع علمی، قانون-گذاری و اجرایی در سطح حاکمیت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقناع سازی نماید.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نیاز بانک توسعه تعاون به خلق زیست بوم ویژه بخش تعاون گفت: بانک توسعه تعاون با اتکا به حسابداری اجتماعی و توسعه ای و تمرکز بر حساب های اجتماعی و توسعه ای می تواند اقداماتی مهم صورت دهد.
سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: حرکت بانک توسعه تعاون به سوی زیست بوم دانش بنیان همسو با ماموریت های ترسیم شده و با روان سازی قوانین و مقررات و تفکیک بانک ها، ظرفیت مناسبی برای توسعه کشور فراهم می سازد و مدیران ارشد بانک توسعه تعاون آمادگی حمایت و همراهی با ماموریت مذکور را دارند.
امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: کمک به شکل گیری الگوهای موفق تعاونی و عینی سازی موفقیت تعاونی ها در سطح جامعه بسیار مهم می باشد و بانک با واسطه گری مالی و مدیریت نظام انگیزشی باید گذرگاه نوآوری و دانش بنیان را پیشروی تعاونی قرار دهد.
محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: بخش تعاون در هم افزایی استراتژیک نیازمند بازنگری در تعاملات و شبکه سازی ها است و در این مسیر فرهنگ سازی می تواند بخش تعاون را مرکز ثقل اقتصاد کشور قرار دهد و در این میان بانک توسعه تعاون نقش مهمی در بخش تعاون برعهده دارد.
کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون گفت: مسیر پیشروی توسعه جوامع در سه فاز توسعه مبتنی بر منابع، توسعه مبتنی بر کارآیی و توسعه مبتنی بر نوآوری قابل توصیف است و رویکرد اقتصاد و بانکداری دانش بنیان بر مسیر توسعه مبتنی بر نوآوری تمرکز دارد.
میرزاخانی گفت: هدفگذاری سهم ۲۰ درصد از درآمد کشور از طریق فغالیت های دانش بنیان در اسناد راهبردی کشور، ماموریت مضاعفی را برای بانک ها و بانک توسعه تعاون جهت حمایت از فعالیت های دانش بنیان ترسیم و نیازمند تدابیر و نقشه راه علمی و مبتنی بر دانش است.
حسن عاشقی رییس اداره کل آموزش بانک توسعه تعاون گفت: استمرار نشست های اندیشه ورزی با محوریت جامعه، بانک و اقتصاد با بهره گیری از ظرفیت های نخبگان دانشگاهی و بانکی یکی از برنامه های مهم آموزش در سال جاری می باشد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار