بانک شهر یا زیان شهر / ۴ سال بدون یک ریال سود

بیش از 4 سال از آخرین باری که بانک شهر سودآوری کرد می گذرد. زیان انباشته این بانک حتی با مدیریت احمد درخشنده چندشغله نیز بهبود پیدا نکرد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بیش از ۴ سال از آخرین باری که بانک شهر سودآوری کرد می گذرد. سال ۹۵ آخرین باری بود که بانک شهر سود انباشته داشت.

 

پس از آن در سالهای ۹۶ ، ۹۷ ، ۹۸ و ۹۹ با زیانهای انباشته قابل توجه روبرو بود و نظام بانکی کشور با این ابهام پر رنگ همراه بود که چرا بانکی با زیان های درشت و قابل توجه باید به حیات خود ادامه دهد. زیان انباشته بانک شهر طی این سالها به ترتیب ۸۸.۸۸۶ ، ۱۱۶.۲۰۰ ، ۱۹۸.۶۴۲ و ۲۱۹.۷۰۱ میلیارد ریال بود که اگر بنا باشد با شاخص هایی مانند قیمت مسکن و نوسانات مصالح سنجیده شود می شد با این مقدار از ضرر و زیان طی این سالها کارهای عمرانی قابل توجهی انجام داد.

 

پایان سال ۹۷ احمد درخشنده که پیش تر نیز در بانک شهر حضور داشت رسماً مدیرعامل بانک شهر شد. انتصابی که در همان ابتدا باعث گلایه های زیادی به واسطه چندشغله بودن را به همراه داشت. اوضاع بانک شهر با تغییرات مدیریتی نیز سامان نگرفت و در نهایت با گذشت بیش از دوسال اوضاع بهبود از این بانک شنیده نمی شود.

 

اما مسئله قابل توجه اینجاست که احمد درخشنده همچنان دست از سایر صندلیهای خود نکشیده و در دو شرکت لوله و پروفیل سپنتا و امید نیک کیش به عنوان رئیس هیئت مدیره مشغول به کار است. البته در شرایطی که چند شغله بودن در بین مدیران اقتصادی و بانکی رایج است قصد انتقاد از این موضوع را نداریم هرچند که نقدهای زیادی را به آن وارد می دانیم اما ابهامی که می توان به آن اشاره کرد این است که احمد درخشنده در طول این سالها چه دستاوردی برای این بانک داشته که امیدوار باشیم ادامه این سبک در حوزه های دیگر نیز می تواند نوید بخش باشد. روی کاغذ هیچ اثری از سبک مدیریتی که چاره ساز باشد حداقل در مورد بانک شهر دیده نمی شود و استمرار آن برای سایر شرکتها نیز می تواند زیر ذره بین نقد باشد.

 

مطالب مرتبط