بیمه میهن روی نوار ناکامی

روند چندساله زیان آفرینی در بیمه میهن و تکرار این روند در اردیبهشت ماه زنگ خطری برای مدیران این شرکت بیمه ای جهت تغییراتی در مدیریت پورتفوی آنهاست که باید دید این اتفاق در سال جدید رخ خواهد داد یا خیر؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بیمه میهن سال مالی قبل یعنی سال ۹۹ را با افزایش ۷۰ درصدی زیان انباشته به پایان رسید تا در بررسی عملکرد بیمه میهن در سال ۹۹ خلق ۲ هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال زیان انباشته دیده شود. این در حالیست که سال ۹۸ هم با زیان این شرکت بیمه ای به پایان رسید و سال ۹۷ هم در کارنامه مالی این شرکت همین موضوع به چشم می خورد. سال ۱۴۰۰ در شرایطی برای میهنی ها شروع شد که در فروردین شاهد اتفاقات خوبی در این شرکت بیمه بودیم اما گویا در ادامه باید شاهد تکرار نوار ناکامی بیمه میهن باشیم.

این شرکت بیمه در فروردین ماه ۲۹۵ میلیارد و ۴۰۷ میلیون ریال بیمه صادر کرد و در مقابل نیز ۱۲۹ میلیارد و ۹۳ میلیون ریال خسارت پرداختی داشت اما در اردیبهشت ماه این روند دستخوش تغییر شد و آنها نتوانستند با افزایش حق بیمه صادره خود نسبت به خسارت پرداختی روند یکماه قبل را تکرار کنند.

میهنی ها در این ماه ۳۱۵ میلیارد و ۲۷۶ میلیون ریال حق بیمه صادره داشتند و خسارت پرداختی آنها نیز رقم ۳۲۳ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریال را نشان می دهد که با این حساب تراز منفی ۸ میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریالی برای آنها ثبت شد.

باید دید در سال جدید این شرکت بیمه ای موفق خواهد شد به روند ناکامی خود خاتمه دهد یا خیر؟

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار