قاضی زاده هاشمی: انصراف نمی‌دهم تا دوگانه‌سازی‌های کاذب را بر هم بزنم

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با وجود شایعاتی که شب گذشته در مورد انصراف او وجود داشت گفت: همانطور که اخلاق مناظرات را به هم زدم اکنون هم ایستاده‌ام تا دوگانه‌های کاذب و خودساخته سیاسی را به هم بزنم.

به گزارش رصد روز، او دیشب در کلاب هاوس گفت: اکنون چهار نفر در انتخابات حضور داریم. چند نفر شویم به نظر شما خوب است، دو نفر یا سه نفر در عرصه انتخابات بمانند خوب است؟ چند نفر بمانند خوب است؟ دیگران در رابطه با برگزاری نحوه انتخابات ایراد می‌گیرند.

وی اضافه کرد: خیلی ماجرا را دوقطبی و سیاه و سفید نبینید. همانطور که اخلاق مناظرات را به هم زدم الان هم ایستاده‌ام تا دوگانه‌های کاذب و خودساخته سیاسی را به هم بزنم که در آن درد مردم گم می‌شود و عده‌ای این دعوا را راه می‌اندازند تا برای خود پست و مقام دست و پا کنند. من خودم را جزو جبهه انقلاب می‌دانم، آمادگی گفتگو را دارم تا با هم تصمیم جمعی بگیریم اما بدون اینکه صحنه روشن شود و همه باید بلند شوند و بروند، پس چه فردی در صحنه انتخابات مانده است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درباره شایعه انصراف خود از طرف صدا و سیما گفت: اینکه صدا و سیما برخی از کارها را می‌کند، بله قبول دارم و از کاری که صدا و سیما کرد شرمنده شدم.

به گزارش تجارت‌نیوز، با تایید انصراف علیرضا زاکانی از سوی ستاد انتخابات، اکنون نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به صورت رسمی به شرح زیر است:

۱- محسن رضایی میرقائد
۲- سید ابراهیم رئیسی
۳- سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی
۴- عبدالناصر همتی

روز گذشته نیز انصراف محسن مهرعلیزاده، نامزد اصلاح‌طلب و سعید جلیلی، کاندیدای اصولگرا از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی تایید شده بود.

محسن رضایی، یکی دیگر نامزدهای اصولگرای انتخابات نیز سفر‌های انتخاباتی خود را لغو و اعلام کرده و البته دلیل لغو این سفرها را رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانسته است.

انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار می‌شود. مردم می‌توانند در این روز در انتخابات شورای شهر، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز شرکت کنند.

بنا بر اعلام اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ هستند. بیش از ۷۲ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور پیش بینی شده است که به عنوان شعبه‌های ثابت و سیار، کار اخذ رای را در ۲۸ خرداد انجام می‌دهند.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها وی گفته است که در ۲۴ مرکز استان و البته غیر از تهران، انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود، بنابراین در این مراکز استان‌ها از تعرفه کاغذی و از صندوق‌های رای معمول نیز استفاده نمی‌شود، بلکه صندوق‌های رای الکترونیکی وجود دارند و افراد با وارد کردن کد هر یک از نامزد‌ها می‌توانند به نامزد مورد نظر خودشان رای بدهند.

در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عبدالناصر همتی، محسن رضایی، سعید جلیلی، سید ابراهیم رئیسی، محسن مهرعلیزاده و علیرضا زاکانی از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده‌ بودند که مهرعلیزاده،زاکانی و جلیلی انصراف دادند.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار