پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد و نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 22 هزار و 225 واحد به رقم یک میلیون و 606 هزار و 25 واحد رسید. رقمی که س...

به گزارش رصد روز، پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد و نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۲۲ هزار و ۲۲۵ واحد به رقم یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۲۵ واحد رسید. رقمی که سال گذشته رئیس دفتر وقت رئیس جمهور اعلام کرده بود که به زودی آن می‌رسیم.

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش ۱۴۱۱ واحد به رقم ۴۴۷ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۶ میلیون و ۳۸۵ هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از ۱۲.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۹۲۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۷۷۹۳ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۱.۴ درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هموزن ۳۱ صدم درصد کاهش یافت. شاخص آزاد شناور با افزایش یک درصدی همراه شد، شاخص بازار اول بورس ۱.۶ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۱.۱ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای پتروشیمی پارس، گل گهر، فولاد مبارکه، چادرملو، ملی مس، پالایش نفت تبریز و فولاد خوزستان بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابوسر ایران هم شاخص کل با ۶۹ واحد رشد به رقم ۲۹ هزار و ۶۸۹ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش روز بازار بورس هم به ۶ میلیون و ۳۸۵ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس  هم ۳۶۶ هزار میلیارد تومان شد.

معامله گران امروز در فرابورس بیش از ۵.۲ میلیارد سهام، در قالب ۴۶۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۴۴۵ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین، فولاد هرمزگان، صبا تامین، توسعه مالی مهر آیندگان، جهان فولاد سیرجان و پویازرکان آق‌دره بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نماد خود فرابورس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته است.

فردا چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه عرضه اولیه سهام سیمان آبیک در بورس تهران انجام می‌شود. روز گذشته هم عرضه اولیه سهام داروسازی دانا در فرابورس انجام شد که ۱.۷ میلیون نفر در آن شرکت کردند.

 با توجه به نوسان‌های بازار، کارشناسان می‌گویند، حتی در عرضه‌های اولیه هم باید با مطالعه و مشورت وارد شد تا در آینده دچار زیان نشویم به هر حال سرمایه‌گذاری در بورس الزام همراه با ریسک و نوسان است و حتما باید با مطالعه، مشورت و تحلیل انجام شود.

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

امیر ندیری، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: روند بورس صعودی است و سهامداران نباید در بلندمدت نگران باشند. در حال حاضر چند محرک در بازار وجود دارد که شامل بحث برجام، قیمت دلار، قیمت کامودیتی‌ها و آزادسازی ارز ۴۲۰۰ می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: مذاکرات برجام یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین محرک‌های بازار سرمایه است و در بلندمدت تاثیر بسزایی بر روی روند معاملات دارد. از سوی دیگر قیمت کامودیتی‌ها رو به افزایش است و احتمالا در بلند مدت تثبیت شود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح می‌کند: آزادسازی ارز ۴۲۰۰ تومانی که طی هفته اخیر انجام شد توانست، یک سیگنال قوی برای رشد کلیت بورس باشد. مولفه بعدی خبر واگذاری سهام خودرویی است که احتمالا هفته آتی شاخص را سبزپوش کند.

این کارشناسان بورسی عقیده دارند که هر چه اخبار مثبت در بازار سرمایه بیشتر شود، شاخص کل با سرعت بیشتری رشد می‌کند.

ندیری با اشاره به منفی شدن برخی از سهام بازار می‌گوید: روزانه برخی از صنایع بورسی سرخ‌پوش می‌شود؛ علت این موضوع کاهش حجم ورود پول به بازار است و این نقدینگی باید صنعت به صنعت حرکت کند. یعنی سهامداران با توجه به اخبار مثبت روزانه صنایع خاص را خریداری می‌کنند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار