چرا نگهداری تخم مرغ در یخچال خطرناک است؟

نگهداری تخم مرغ‌ها در قفسه موجود در یخچال اشتباه خطرناکی است که می‌تواند باعث مسمومیت شما شود.

بیشتر یخچال‌ها داخل در خود یک قفسه اختصاصی برای قرار دادن تخم مرغ دارند؛ بنابراین منطقی است که فکر کنیم این قفسه بهترین مکان برای نگهداری تخم مرغ هاست؛ اما بیشتر افراد نمی‌دانند که نگهداری تخم مرغ در، در یخچال ممکن است سلامتی آنها را در معرض خطرات زیادی قرار دهد.

کارشناسان می‌گویند که درِ یخچال، بدترین مکان برای تازه نگه داشتن تخم مرغ به مدت طولانی است؛ زیرا این مکان گرمترین قسمت آن است؛ بنابراین تخم مرغ‌ها اگر در در یخچال قرار گیرند، در مقایسه با اینکه در قسمت اصلی یخچال نگهداری شوند، بسیار سریعتر فاسد خواهند شد و دلیل این امر این است که در درِ یخچال تغییرات دمایی بیشتر است.

از این رو نگهداری تخم مرغ‌ها به این شکل ممکن است نیمرو یا املت شما را بدمزه کرده و از آنجایی که باز و بسته کردن در یخچال موجب تکان خوردن تخم مرغ‌ها می‌شوند این حرکت نیز سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند.

نگهداری تخم مرغ‌

توصیه‌هایی برای نگهداری مناسب تخم مرغ‌

– برای ایمنی مطلوب تخم مرغ‌ها باید در جعبه و در دمای ثابت کمتر از ۲۰ درجه سانتی‌گراد به دور از غذا‌های دارای بوی زیاد نگهداری شود؛ زیرا تخم مرغ به راحتی بو‌ها را جذب می‌کنند.

– سعی کنید از جابجایی زیاد تخم مرغ‌ها بین دمای بسیار سرد و بسیار گرم مانند انتقال از ماشین به یخچال یا از یخچال به آشپزخانه به خصوص در فصل گرما خودداری کنید.

– می‌توانید در فصل سرما از قرار دادن تخم مرغ در یخچال خودداری کنید؛ به ویژه اگر از هیچ سیستم گرمایشی در آشپزخانه استفاده نمی‌کنید.

– فراموش نکنید که تاریخ تولید و تاریخ انقضاء تخم مرغ‌ها را بررسی کنید؛ این کار باعث می‌شود که شما همیشه تخم مرغ تازه بخورید و از قرار گرفتن در معرض هر نوع مسمومیت غذایی در امان باشید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار