مشخصات و قیمت مکث موتور کلوت پیکاپ ۱۴۰۰ توسط car.ir اعلام شد

برای نخستین بار، قالب شاسی کشنده خودروهای سنگین در شرکت قالب‌های پیشرفته ایران خودرو طراحی و تولید شد.

به گزارش رصد روز به نقل از car.ir پیکاپ مکث کلوت، نام نخستین محصول زیرمجموعه جدید ماموت خوردرو به نام مکث موتور است، این پیکاپ تراک جدید بازار ایران دارای شاسی مستقل و سیستم انتقال قدرت دودیفرانسیل است تا بازار وانت های آفرودی کشور بیش از پیش داغ شود.

مکث موتور نیز با انتخاب نام کلوت برای این محصول جدید، به ویژگی های آفرودی آن اشاره کرده است، کلوت از ترکیب دو واژه کل و لوت تشکیل شده است، کل به معنای روستا یا آبادی و لوت نیز و به دشت لوت اشاره دارد که به تپه های شنی در دشت لوت، اصطلاحا کلوت میگویند!

مکث موتور می‌خواهد با تکیه بر شبکه گسترده خدمات پس از فروش ماموت خودرو در سراسر کشور، خدمات پس از فروش مکث کلوت را نیز در سطح مناسبی برای خریداران این خودرو فراهم کند، مکث کلوت در واقع نسخه سفارشی سازی شده از خودروهای دایون V5 و فودای F22 چینی است که امکانات و قوای فنی آن با توجه به اقلیم و نیاز مشتری ایرانی سفارشی سازی شده است.

مشخصات فنی مکث کلوت

در مورد قوای فنی مکث کلوت، در ابتدا گمان می رفت این خودرو با موتور ۲ لیتری مجهز به توربوشارژ ساخت میتسوبیشی به بازار ایران عرضه شود، اما نهاینا مشخص شد مکث کلوت با پیشرانه قدرتمندتر ۴ سیلندر توربوشارژ با حجم ۲.۴ لیتر و قدرت ۲۱۵ اسب بخار به بازار ایران می‌آید، گشتاور تولیدی این موتور نیز رقم قابل توجه ۳۲۰ نیوتن متر است که کلوت را در میان رقبا به یکی از قوی ترین ها از نظر قدرت موتور تبدیل می‌کند.

در بازارهای خارج از ایران، مکث کلوت هم با گیربکس دنده ای و هم با گیربکس اتوماتیک عرضه شده است، اما بنظر می رسد این خودرو حداقل در ابتدای عرضه تنها با گیربکس ۶ دنده دستی به بازار خواهد آمد.

سیستم تعلیق مکث کلوت نیز در جلو از نوع جناغی دوبل و در عقب، از نوع فنر شمش است.

ویژگی های آفرودی مکث کلوت

همانظور که گفتیم مکث کلوت به شاسی مستقل نردیبانی و جعبه دنده کمکی (۳ حالت ۲H-4L-4H) مجهز خواهد بود، همچنین قفل دیفرانسیل اتوماتیک نیز برای محور عقب این خودرو در نظر گرفته شده است، سیستم های کنترل خودرو در سراشیبی نیز به سهولت رانندگی با این خودرو در مسیرهای شیبدار کمک می‌کنند.

 

امکانات مکث کلوت

مکث کلوت هم مانند دیگر وانت های دودیفرانسیل این روزهای بازاردر مقایسه با خودروهای سواری یا کراس اور روز امکانات قابل توجهی ندارد، اما در مقایسه با رقبای همکلاس برتری قابل توجهی دارد، از مهمترین امکانات این خودرو می‌توان به صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی، صندلی های چرمی، سیستم استارت و ورود بدون کلید، کروز کنترل، آیینه های جانبی برقی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل باد تایرها، سیستم کنترل کشش و تنظیمات الکتریکی تهویه مسبوع اشاره کرد.

 

قیمت مکث کلوت

مکث موتور قرار است که روز شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ رسما مکث کلوت را معرفی کند و طبعا قیمت رسمی این خودرو نیز در آن زمان منتشر خواهد شد، اما طبق شنیده ها و با توجه به قیمت روز خودرو درکشور مبدا، می توان پیشبینی کرد مکث کلوت با قیمتی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود، تا کنون در مورد شرایط فروش این خودرو نیز اطلاعاتی از سوی مکث موتورم منتشر نشده، اما شایعات فضای مجازی حاکی از عرضه مکث موتور به صورت فروش فوری هستند.

 

رقبای مکث کلوت در بازار ایران

این روزها کلاس پیکاپ های دو دیفرانسیل در بازار کشور روز به روز شلوغ تر می شود و با ورود مکث کلوت به بازار نیز تنور رقابت در این کلاس داغ تر خواهد شد، مکث کلوت برای موفقیت در بازار باید با خودروهایی مانند کی ام سی T8 کرمان خودرو، آمیکو آسنا، یواز پیکاپ، فوتون تونلند، ایسوزو دی مکث و حتی نمونه های کارکرده تویوتا هایلوکس رقابت کند. برای خواندن جدیدترین اخبار خودرو و قیمت خودرو به car.ir و autocar و autoexpress.co و autonews مراجعه نمایید.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

منبع : car.ir

مطالب مرتبط

آخرین اخبار