بهره‌مندی از ظرفیت‌های بانک شهر برای توسعه خدمات رسانی به شهروندان شیرازی

مدیرعامل بانک شهر با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این بانک و شهرداری کلان شهر شیراز، گفت: به واسطه این تفاهم نامه بهره‌مندی از ظرفیت‌های بانک شهر برای توسعه خدمات رسانی به شهروندان شیرازی شتاب می گیرد.

به گزارش رصد روز، به نقل از روابط عمومی بانک شهر، دکتر سیدمحمدمهدی احمدی در مراسم رونمایی از تفاهم‌نامه ۲۰ هزار میلیارد تومانی بانک شهر با شهرداری شیراز که شامل شش سر فصل و برای یک دوره سه ساله است، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای هم‌افزایی بیشتر و با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های بانک شهر و شهرداری برای توسعه خدمات منعقد می‌شود.

دکتر احمدی با بیان اینکه بانک شهر آمادگی دارد خط اعتباری هزار میلیارد تومانی برای عوارض و تراکم در راستایی رونق ساخت‌وسازهای بخش خصوصی را اختصاص دهد، گفت: در این مرحله متقاضیان ۲۰درصد عوارض را به حساب بانک شهر پرداخت می‌کنند و بانک شهر کل مبلغ عوارض را به حساب شهرداری واریز خواهد کرد و طی اقساط ۳۶ماه از سازنده دریافت خواهد کرد.با این روش فشار نقدینگی از سازندگان کاهش و روند ساخت‌وساز سرعت می‌گیرد.
وی با اشاره با اینکه طرح مودیان در تهران و اصفهان یکبار اجرا شده است، گفت: با این پیشنهاد شاهد رونق ساخت‌وسازها و کاهش فشار مالی ناشی از تورم بر سازندگان و انبوه‌سازان خواهیم بود.
دکتر احمدی با اشاره به مطالبه ۲هزار و ۲۰۰میلیارد تومانی شهرداری شیراز از دستگاه‌های اجرایی گفت: در صورت تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این مطالبه به‌صورت اوراق و حواله نقدی در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل بانک شهر عنوان کرد: درصورتی‌که از این هفت هزار میلیارد تومان به هر میزان که به‌صورت نقدی تسویه صورت بگیرد بلافاصله ۵۰درصد تسهیلات جدید معادل رقم پرداختی به شهرداری اختصاص می یابد، پرداخت تا شاهد جهش در پروژه عمرانی باشیم.‌
وی خاطرنشان کرد: گشایش اعتبار عمرانی با ال سی داخلی موضوع دیگری است که در قالب این تفاهم‌نامه مطرح شده است.
دکتر احمدی با بیان اینکه بانک‌ شهر ۳۰درصد آورده نقدی شهرداری شیراز برای خرید اتوبوس را تأمین مالی خواهد کرد، گفت: از ۵۰۰دستگاه اتوبوس تعداد ۲۰۰دستگاه امسال اختصاص می‌یابد و مابقی سال آینده به ناوگان تزریق می‌شود.
شهردار شیراز نیز در مراسم رونمایی از این تفاهم‌نامه، گفت: این تفاهم‌نامه پس از تایید شورای اسلامی شهر قابلیت اجرایی شدن و عقد قرارداد را دارد.
محمدحسن اسدی، اظهار کرد: با توجه به رابطه بسیار نزدیک میان بانک شهر و شهرداری شیراز و شکل‌گیری تعاملات جدید دوطرفه، این فصل جدید را به فال نیک می‌گیریم.
به گفته شهردار کلان‌شهر شیراز؛ این تفاهم‌نامه در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر ارائه می‌شود و در صورت تصویب شورای اسلامی شهر شیراز قابلیت اجرایی دارد.
اسدی گفت: تامین مصالح برای پروژه‌های عمرانی شهرداری در حوزه فولاد، سیمان و قیر، تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک شهرداری (بدهی هفت هزار میلیارد تومانی شهرداری به بانک شهر) و تسویه مطالبات شهرداری از سایر دستگاه‌های اجرایی با مبلغ ۲۲۰۰میلیارد تومان مقرر شده است تا مطالبات به‌صورت اوراق قرضه تسویه شود.
مدیر ارشد شهری شیراز تصریح کرد: موضوع کمک به شهرداری شیراز در خصوص تملک املاک مورد مسیر در پروژه عمرانی و تعریف صورت وضعیت پیمانکاران بزرگ توسط بانک شهر در برابر تهاتر املاک خواهد بود که تامین ۵۰۰دستگاه اتوبوس در این راستاست که ۴۰درصد آن یعنی ۲۰۰واحد دستگاه تا پایان سال وارد ناوگان خواهد شد و مابقی تا آخر سال ۱۴۰۲ تحویل می‌شود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار