شرایط دریافت وام نهضت ملی مسکن

بخشی از شرایط دریافت وام نهضت ملی مسکن منوط به این است که فرد متقاضی باید آورده‌ای داشته باشد. دلیل اینکه بخشی از افراد نتوانسته‌اند وام خود را دریافت کنند این بوده که هنوز آورده‌ای به همراه نداشته‌اند. به گزارش رصد روز،در شرایطی که مسوول...

بخشی از شرایط دریافت وام نهضت ملی مسکن منوط به این است که فرد متقاضی باید آورده‌ای داشته باشد. دلیل اینکه بخشی از افراد نتوانسته‌اند وام خود را دریافت کنند این بوده که هنوز آورده‌ای به همراه نداشته‌اند.

به گزارش رصد روز،در شرایطی که مسوولان ساخت یک میلیون مسکن در سال، از عدم همکاری شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات به عنوان یکی از موانع پیشبرد طرح نهضت ملی یاد می‌کنند، بانک مرکزی، به تازگی به دو اشکال موجود در این زمینه اشاره کرده است.

روز چهارشنبه، ۴ آبان ۱۴۰۱ معاون اعتبارات بانک مرکزی در تشریح یک ایراد مهم در حوزه تسهیلات‌دهی به طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: طرح مذکور سامانه محور بوده و عملا از ابتدای ثبت‌نام تا پرداخت تسهیلات باید از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی صورت بگیرد که ارتباط بین بانک‌ها و سامانه وزارت راه و شهرسازی تا چند ماه گذشته عملا دارای مشکل بوده و اخیرا امکان اتصال به سامانه و معرفی متقاضیان از طریق سامانه به بانک‌های عامل فراهم شده است. حتی در حال حاضر بانک‌مرکزی به عنوان نهاد ناظر فاقد داشبورد اطلاعاتی در این سامانه است.

دیروز نیز رئیس‌کل بانک مرکزی به یک ایراد دیگر این طرح اشاره کرد و گفت: نهضت ملی مسکن به مرحله پرداخت وام، نرسیده است. بخشی از شرایط دریافت وام منوط به این است که فرد متقاضی باید آورده‌ای داشته باشد. دلیل اینکه بخشی از افراد نتوانسته‌اند وام خود را دریافت کنند این بوده که هنوز آورده‌ای به همراه نداشته‌اند. نکته مهم دیگر اینکه متناسب با پیشرفت طرح مسکن، وام پرداخت می‌شود؛ یعنی هرچقدر طرح پیشرفت بیشتری داشته باشد وام هم به همان تناسب پرداخت می‌شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار