ظریف: تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب پمپئو بودند

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به ادعای بی اساس مایک پمپئو در مرتبط کردن ایران با القاعده تاکید کرد: هیچ کس فریب نمی‌خورد تمامی تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب مایک پمپئو در خاورمیانه بودند، هیچ کدام از ایران نبودند.

به گزارش رصد روز،از اداره کل اطلاع‌ رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: از تروریستی نامیدن کوبا تا از طبقه بندی خارج کردن‌های خیالبافانه و ادعاهای ارتباط ایران با القاعده، آقای “دروغ می‌گوییم، فریب می‌دهیم، دزدی می‌کنیم” به صورت رقت‌آوری، حرفه فاجعه‌بار خود را با دروغ‌های جنگ طلبانه پایان می‌دهد.

ظریف اظهار داشت: هیچ کس فریب نمی‌خورد تمامی تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب مایک پمپئو در خاورمیانه بودند، هیچ کدام از ایران نبودند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: ایران به برنامه ریزی برای حملات ۱۱ سپتامبر کمک کرده بود القاعده یک مقر جدید دارد و آن جمهوری اسلامی ایران است.

پمپئو ادعا کرد: ابومحمد المصری عضو القاعده در آگوست گذشته در تهران کشته شد القاعده در ۳ دهه اخیر با ایران رابطه داشته است و ایران به القاعده اجازه داد پول جمع آوری کند و با سران خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کند.

وی افزود: ایران به القاعده پشتیبانی لجستیکی ارائه کرد ایران از القاعده حمایت می کند. ایران به بزرگترین کشور حامی تروریسم تبدیل شد و ایران به اعضای القاعده اجازه داد به راحتی با خارج از کشور  ارتباط داشته باشند.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار