عکس زیر خاکی از کودکی امیر تتلو

تصویری از امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو در سن ۵ سالگی منتشر شده است.

به گزارش رصد روز، تصویری از امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو در سن ۵ سالگی منتشر شده است.

 

در ادامه تصویری زیرخاکی و دیده نشده از تیپ و چهره امیر تتلو را در ۵ سالگی مشاهده می کنید.

2 119

امیرحسین مقصودلو (زادهٔ ۳۰ شهریور ۱۳۶۶) که با نام حرفه‌ای امیر تتلو شناخته می‌شود، خواننده و ترانه‌نویس ایرانی است که در ژانر رپ، پاپ و آراندبی فعالیت می‌کند. او از نخستین خوانندگان ژانر آراندبی در ایران است که به شکل زیرزمینی کار کرده و به شهرت رسید. با زندان رفتن تتلو در سال ۱۴۰۲، فعالیت هنری او در تعلیق است.

تتلو در میانهٔ دههٔ ۱۳۸۰ به دبی سفر کرد و پس از مدتی به ایران بازگشت. او نخستین آلبوم رسمی خود به نام زیر همکف را در سال ۱۳۹۰ بدون گرفتن مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرد. تتلو در سال ۱۳۹۷ به استانبول رفت و نخستین کنسرت خود را همان سال در تفلیس، گرجستان برگزار کرد. نخستین بازداشت تتلو در سال ۱۳۹۲ توسط پلیس امنیت اخلاقی بود و پس از آن در سال ۱۳۹۵ به اتهام «تشویش اذهان عمومی و اشاعه فساد و فحشا» به‌مدت بیش از دو ماه در بازداشت موقت به‌سر برد.او در بهمن ۱۳۹۸ در ترکیه به‌دلیل آنچه «نقض مقررات ویزا» عنوان شد، برای یک هفتهٔ بازداشت بود. تتلو بار دیگر در ترکیه بازداشت و در ۱۴ آذر ۱۴۰۲ به ایران تحویل داده شد.

در کنار کارهای هنری، رفتارها و گرایش سیاسی تتلو در دوره‌های گوناگون، مایهٔ مجادلات فراوانی شده‌است. دیدگاه‌های او دربارهٔ موضوع‌های گوناگونی از جمله سوگواری محرم، قربانی کردن جانوران، حجاب و هواداری وی از برخی مقامات جمهوری اسلامی درکنار اتهاماتی مانند «توهین و دعوت به ضرب‌وشتم زنان» و «دعوت از کودکان زیر سن قانونی برای رابطهٔ جنسی»؛ همگی بحث‌برانگیز شده‌است. او از چهره‌های خبرساز و پرمخاطب شبکه‌های اجتماعی در ایران است. حساب کاربری تتلو در اینستاگرام، به‌دلیل زیر پا گذاشتن قوانین این سرویس، دو بار بسته‌شده‌است؛ یک بار در سال ۱۳۹۷ و بار دیگر در سال ۱۳۹۹. بنابر اعلام بی‌بی‌سی فارسی، اینستاگرام در بار دوم اعلام کرد که تتلو دیگر اجازهٔ فعالیت در این سرویس را ندارد.

تتلو در سیاست نیز از کسان گوناگونی پشتیبانی کرده‌است. او نخست از میرحسین موسوی پشتیبانی کرد و در انتخابات ۱۳۹۶ جمهوری اسلامی ایران، درآغاز از محمدباقر قالیباف و پس از انصراف او، از سید ابراهیم رئیسی، پشتیبانی کرد. مخاطبان او، عموماً دهه هشتادی‌ها هستند.

اوایل زندگی
امیرحسین مقصودلو در ۳۰ شهریور ۱۳۶۶ در محله مجیدیه تهران با اصالتی آذری و در یک خانوادهٔ ۵ نفره زاده شد. مدتی به خاطر کار پدرش در رشت زندگی کردند و امیر با توجه به وضع مالی خانواده‌اش، از نوجوانی کارگری کرده‌است. او دو خواهر بزرگ‌تر از خود دارد. امیر تتلو مدتی در کارگاه نجاری و گاهی نیز در یک سوپرمارکت شاگرد بود. تحصیلات تتلو، دیپلم ریاضی است. امیر تتلو در میانه‌های دههٔ ۱۳۸۰ به دبی سفر کرد و پس از مدتی به ایران بازگشت.

فعالیت هنری
تتلو کار هنری خود را در سال ۱۳۸۲ آغاز کرد و با وبلاگی که دوست او ایجاد کرده‌بود به انتشار کارهای خود پرداخت. در سال ۱۳۹۰ تتلو نخستین آلبوم خود را با نام زیر همکف منتشر کرد که حاوی ۹ ترانه بود. او همچنین آلبوم تتلیتی را در سال ۱۳۹۲ ارائه کرد که حاوی ۱۵ ترانه بود.

حمایت از ایران در جام جهانی ۲۰۱۴
در سال ۱۳۹۳ تتلو ترانهٔ «منم یکی از اون یازده تام» را در حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل خواند. این آهنگ قالبی اندوه‌گین دارد و در آهنگ و نماهنگ تولید شده برای آن، از زمین خاکی، بدبختی و توپ پلاستیکی یاد شده‌است. او پس از این ترانه اعلام کرد که پس از انتشار آهنگ «مردمان بی عشق» از موسیقی خداحافظی می‌کند و می‌خواهد فوتبالیست شود.در راستای همین موضوع، امیر تتلو در روز ۲۲ مهر ۱۳۹۳ به‌طور سرزده به تمرین تیم پرسپولیس رفت و اعلام کرد می‌خواهد جای علی کریمی را در این تیم بگیرد. طبق نوشته‌های مطبوعات در روزهای آینده اعلام شد امیر تتلو در همان روز توسط حمید درخشان سرمربی وقت پرسپولیس از تمرین این تیم اخراج شده‌است. خوردبین سرپرست تیم پرسپولیس نیز بیان کرد که محترمانه از امیر تتلو خواسته‌است که از آن‌جا برود. پس از این حواشی امیر تتلو در صفحه فیس‌بوک خودش اعلام کرد نمی‌خواهد برای پرسپولیس حاشیه‌سازی کند و قصد دارد فوتبال را در تیم راه‌آهن آغاز کند.چند روز پس از این سخنان، امید گل‌مکانی معاون رسانه‌ای باشگاه راه‌آهن در واکنش به خبر تمایل تتلو برای حضور در تمرینات این تیم اعلام کرد: «با توجه به این‌که از ابتدای لیگ چهاردهم بنای باشگاه راه‌آهن بر مبنای آن قرار گرفته که تمرینات تیم به دور از هرگونه هیاهوی رسانه‌ای برگزار شود تا کادرفنی و بازیکنان تمام تمرکز خود را بر روی مسائل فنی قرار داده و مطرح شدن مسائل حاشیه‌ای به ویژه خارج از فوتبال، تمرکز تیم را برهم نزند، ضمن ادای احترام به اظهارنظرهای مختلف در این زمینه، با عرض عذرخواهی، از حضور افراد متفرقه در جریان تمرینات تیم راه‌آهن، ممانعت خواهد شد.»

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط