آغاز تلاش‌های دیپلماتیک ایران در پاسخ به ترور نصرالله

در پی شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای غیرعلنی به بررسی تبعات این رخداد پرداخت. علاءالدین بروجردی، عضو این کمیسیون، ضمن تأکید بر ادامه مسیر مقاومت، از تماس‌های دیپلم...

به گزارش رصد روز، روز گذشته حزب الله لبنان در بیانیه‌ای خبر شهادت سیدحسن نصرالله را اعلام کرد. اسراییل ۶ مهر ماه ۴ ساختمان در بیروت را مورد هدف قرار داد که دبیرکل حزب الله لبنان در زیر زمین این ساختمان‌ها برای جلسه‌ای حضور داشته است.

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص شهادت نصرالله و تبعات آن برای منطقه با اکوایران به گفتگو پرداخت.

بروجردی در خصوص جلسه غیرعلنی کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد شهادت سیدحسن نصرالله گفت: کمیسیون امنیت ملی به عنوان یک نهاد تخصصی در مجلس شورای اسلامی، چندین پیشنهاد در رابطه با تحرکات جدید در عرصه سیاسی و بین‌المللی ارائه کرده است. در همین راستا، آقای قالیباف نیز از طریق تماس با رؤسای مجالس کشورهای مختلف، بر جدیت و پیگیری این مسائل تأکید کرده است. این پیشنهادات طی نامه‌ای به رئیس مجلس اعلام شده و قرار است تا حصول نتیجه پیگیری شود.

وی در ادامه در مورد جانشین شهید نصرالله اظهار داشت: معتقدم که سید حسن نصرالله دوم با همان جدیت و عزم راسخ مسیر مقاومت را ادامه خواهد داد. بدون شک، این پرچم بر زمین نخواهد ماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اشاره کرد: ما به همان وعده‌های صادقانه‌ای که یک‌بار محقق شده‌اند، به عنوان سیاست راهبردی خود ادامه خواهیم داد و دوستانمان را در جبهه مقاومت تنها نخواهیم گذاشت. شهادت بزرگوارانی همچون اسماعیل هنیه که مهمان جمهوری اسلامی بوده، مسئولیت ما را در این مسیر دشوارتر کرده است. امروز با شهادت سید حسن نصرالله، این مسئولیت دوچندان شده است.

وی اعلام کرد: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، جنایتکاری جنگی است و قطعاً باید از طریق تشکیل دادگاه بین‌المللی محاکمه و به سزای اعمالش برسد.

بروجردی خبر داد: گزارش‌هایی از فرودگاه امام وجود دارد که جوانانی برای پیوستن به جبهه مقاومت اعلام آمادگی کرده‌اند. این شور و اشتیاق در سراسر کشورهای اسلامی، به ویژه در میان حامیان جبهه مقاومت، وجود دارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط