آمار قابل توجه بیمه دانا در صنعت بیمه براساس آخرین گزارشات بیمه مرکزی

براساس آمار بیمه مرکزی بیمه دانا 13 درصد از مجموع حق بیمه های تولیدی صنعت بیمه را در اختیار دارد و رشته های درمانی این شرکت نیز سهم 23 درصدی از مجموع حق بیمه های تولیدی صنعت بیمه در این رشته را دارا می باشند.

به گزارش اختصاصی رصد روز، صنعت بیمه کشور در حالی به ماههای پایانی سال ۱۴۰۲ نزدیک می شود که همانطور که پیش بینی می شد در بسیاری از مؤلفه های شاخص ساز برای افزایش ضریبب نفوذ دارای کمیتی لنگ است که انتظار می رود مدیران شرکتهای بیمه ای در این زمینه با طرح ایده ها و برنامه های نوآورانه نقش آفرینی کنند. بررسی الگوهای فروش، شناخت نیازهای واقعی جامعه در موضوع بیمه، کیفیت ارائه خدمات، افزایش سطح پوشش و درنهایت رسیدن به ادبیاتی مشترک با مردم که مفهوم بیمه و اثرگذاری آن قابل تبیین و شفاف باشد از مسائلیست که اگرچه درباره آنها بارها صحبت شده اما اقدام عملی برای تحققشان آنطور که باید ملموس و محسوس نبوده و تا مرتفع نشدن این موضوعات سرعت صنعت بیمه در بخشهای تخصصی مانند فعالیتهای فناورانه با کندی همراه خواهد بود.

اگرچه امروز برخی از شرکتهای بیمه ای با تکیه بر تخصص منابع انسانی در حوزه های بنیادین حرکتهای خوبی را آغاز کرده اند اما استمرار آن در صنعت بیمه بدون شک نیازمند همگرایی جدیست. انتشار آمار نه ماهه صنعت بیمه توسط بیمه مرکزی نشان داد که رشته های بیمه ای زیادی در کشور نیازمند توجه و برنامه ریزی جدی هستند و از این حیث نمی توان به سادگی در خصوص کارنامه نه ماهه صنعت بیمه سخن گفت.

سهم ۱۳ درصدی از حق بیمه تولیدی در صنعت بیمه توسط بیمه دانا

نکته ای که در آمار نه ماهه صنعت بیمه قابل توجه می نماید میزان حق بیمه تولیدی کشورست که در آخرین گزارش بیمه مرکزی حدود ۲۰۲ هزار میلیارد تومان بیان شده. نگاهی به آمار نه ماهه حق بیمه تولیدی شرکتهای بیمه ای نشان می دهد که برخی از شرکتهای بیمه ای همسو با ضرورت تحول در صنعت بیمه ای همگامی خوبی را از خود نشان دادند و می توان به گسترش خدماتشان امیدوار بود.

بیمه دانا که پیش از این نیز همواره جزو شرکتهای برتر صنعت بیمه در شاخصهای مالی و حق بیمه تولیدی بود سهم خوبی در آمار صنعت از خود نشان می دهد. این شرکت بیمه ای که نه ماهه ۱۴۰۲ را با ۲۶۲ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال حق بیمه صادره به پایان رساند در آخرین آمار صنعت بیمه سهم ۱۳ درصدی از مجموع حق بیمه های تولیدی کشور را برای خود می بیند.

سهم ۲۳ درصدی رشته های درمانی بیمه دانا در مجموع حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در رشته درمان

رشته های درمانی که همواره بیشترین میزان حق بیمه تولیدی را به خود اختصاص می دهند در گزارش نه ماهه صنعت بیمه سهم ۳۳.۹۳ درصدی داشتند که ارزش ریالی آن ۶۸۵ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال است و این در حالیست که مقایسه حق بیمه صادره بیمه دانا در رشته های درمانی در مقایسه با کل صنعت بیمه نشان می دهد که بیمه دانا با ۱۵۳ هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال حق بیمه صادره در رشته درمان سهم ۲۲.۳۵ درصدی را در این رشته در کل صنعت بیمه دارد که آمار قابل توجهی برای شرکتهای بیمه ایست.

لازم به ذکرست که بنا به گفته دکتر جعفری مدیرعامل بیمه دانا حق بیمه تولیدی این شرکت در دوره ده ماهه ۱۴۰۲ از ۳۰ هزار میلیارد تومان فراتر بوده است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار