معاون تکنولوژی فولاد مبارکه در سی‌امین دوره همایش ممیزان داخلی فولاد مبارکه:

ارزیابی ممیزان داخلی فولاد مبارکه به حرکت در مسیر تعالی سرعت می‌بخشد

سی‌امین دوره همایش ممیزان داخلی شرکت فولاد مبارکه روز پنج‌شنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۳ با حضور جمعی از معاونان و مدیران و تیم ممیزی این شرکت برگزار شد.

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه،  سی‌امین دوره همایش ممیزان داخلی شرکت فولاد مبارکه روز پنج‌شنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۳ با حضور جمعی از معاونان و مدیران و تیم ممیزی این شرکت برگزار شد.

ارزیابی ممیزان داخلی فولاد مبارکه به حرکت در مسیر تعالی سرعت می‌بخشد

به گزارش خبرنگار فولاد، محمد ناظمی هرندی، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه، در این همایش گفت: ما اگر همین کارهایی را که در ممیزی انجام می‌دهیم جدی بگیریم به رشد و تعالی دست پیدا می‌کنیم و باید به جایگاه این مجموعه صنعتی به‌عنوان مهم‌ترین بنگاه جمهوری اسلامی در کشور و خاورمیانه باور داشته باشیم؛ بنابراین همه فعالیت‌ها، حتی تصمیم برای یک فرد، خرید یک تجهیز و یا انجام ممیزی اهمیت بسیاری دارد و این مسیری است که به تعالی شرکت سرعت می‌بخشد.

حل چالش‌های سازمان‌ها از درون مجموعه صورت می‌گیرد

وی با بیان اینکه ممیزی که اساس آن از کارشناسان و کارکنان داخل سازمان باشد قطعاً خروجی خوبی به سازمان می‌دهد، گفت: پیگیری‌های ما بیشتر برای اصلاحات است و جمع حاضر باید قدردان وجود چنین فضایی باشند؛ چراکه پایه و اساس توفیقات سازمان به شمار می‌رود.

ناظمی ادامه داد: افرادی که چالش‌های فولاد مبارکه را حل می‌کنند در واقع در درون سیستم هستند، هرچند امیدواریم از بیرون نیز مسائل حل شود؛ اما باید باور داشت که مسائل از درون حل می‌شود، زیرا در این صورت، مسائل و مشکلات بهتر شناسایی می‌شود و فولاد مبارکه باید قدردان وجود چنین نشست‌هایی برای اهداف مشخص باشد.

فرهنگ فولاد مبارکه به معنای دیدگاه‌هایی است که به‌صورت عمومی، مثبت یا منفی، در این شرکت حاکم است

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه، با اشاره به تعریف واژه فرهنگ گفت: فرهنگ فولاد مبارکه به معنای دیدگاه‌هایی است که به‌صورت عمومی، مثبت یا منفی، در این شرکت حاکم است و سازمان‌های دیگر آن را ندارند. درواقع فرهنگ در تاروپود سازمان‌ها وجود دارد و با دیگر سازمان‌ها تفاوت دارد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی‌که از فرهنگ مطلوب، پرسش می‌شود باید دید که سازمان به کدام سمت می‌رود و پاسخ به این سؤال مهم‌ترین مؤلفه‌ای است که استراتژی را محقق می‌کند. از سویی، برای رسیدن به نقطه مطلوب باید بین مفهوم آموزش و یادگیری تفاوت قائل شد و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

ناظمی خاطرنشان کرد: مشارکت یک فرهنگ مطلوب است، اما باید بستر و ابزار آن را ایجاد کرد. برای پیاده‌سازی سایر مفاهیم نیز باید به‌طور جدی برای آن بسترسازی کرد. استراتژی ما استفاده از همه بخش‌های سازمان در الگوهای تحولی است.

غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری

بهبودبخشی نتیجه مؤثر ممیزی داخلی است

غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه نیز در این همایش با اشاره به اینکه این فرایند ممیزی‌ها و ارزیابی‌ها پیش‌نیازهای متعالی شدن است، اظهار کرد: باید همیشه رصد کنیم که کجا هستیم و می‌خواهیم به کجا برسیم. ادبیات تدوین استراتژی نیز به همین منظور و برای مشخص شدن چشم‌انداز است.

وی افزود: برای بهره‌برداری بهتر، انتظار می‌رود مشارکت بیشتری صورت گیرد. از مدیران درخواست داریم که در زمینه تشویق و انگیزه دادن برای مشارکت در امور ارزیابی، ممیزی و مشخص شدن نقاط قوت و ضعف کوشا باشند.

تأکید بر اهمیت و ضرورت پرورش نیروی انسانی

سلیمی با اشاره به ضرورت پرورش نیروی انسانی، خاطرنشان کرد: گزارش جامعی در این خصوص ارائه شده است. البته تصمیم گرفتیم در جلسات بهره‌برداری، زمانی را برای پرورش خودمان و مدیران و مسئولان نیز در نظر بگیریم تا این امر به‌صورت منسجم، مستمر و ساختاریافته صورت گیرد.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه با اشاره به پیش‌بینی‌ها برای آینده این مجموعه و ارتقای سازمان، گفت: تقویت کار گروهی و تیمی اولین فاکتور در نظر گرفته‌شده برای این امر است که در ادامه باید چابکی و شجاعت و جسارت را نیز در مجموعه تقویت کرد.

همدلی و هم‌افزایی راهکار تضمینی برای تعالی سازمانی

وی راهکار تضمینی برای تعالی سازمانی را همدلی و هم‌افزایی در این موارد دانست و افزود: این امر به‌نوعی یک فرهنگ است و حتی از طریق آن می‌توان به تحقق شعار مدیرعامل سازمان در بحث فرهنگ‌سازمانی جامه عمل پوشاند.

سلیمی در خصوص اثربخشی ممیزی داخلی تصریح کرد: خروجی این کار نباید صرفاً ارائه یک گزارش باشد، بلکه لازم است بهبود در همه ابعاد صورت گیرد. من فکر می‌کنم ما به این فرهیختگی رسیده‌ایم؛ اما انتظار ما بهبود مستمر است.

محمدکاظم صباغی هرندی، مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی

 فرایند ممیزی یکی از نقاط قوت سازمان است

محمدکاظم صباغی هرندی، مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه و رئیس کمیته انرژی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز در این برنامه اظهار کرد: طی ۲۳ سال فعالیت در فولاد مبارکه، همیشه در جلسات ممیزی یاد گرفتیم که این ارزیابی‌ها، شناخت نقص‌ها و شکست‌ها منجر به آموزش و یادگیری بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر نیروی پیمانکار در شرکت فولاد مبارکه فعالیت دارند، تصریح کرد: باید این نیروها در شاخص ایمنی ممیزی در نظر گرفته شود، زیرا بیشترِ حوادث نیز مربوط به بخش پیمانکاران است.

صباغی هرندی ادامه داد: اکثر شرکت‌های فولادی با چالش انرژی روبه‌رو هستند و این امر باید به‌صورت ویژه در اولویت بررسی ممیزی قرار گیرد که در حوزه کنترل و اندازه‌گیری انرژی اقدامات خوبی صورت گرفته و البته هزینه حامل‌های انرژی برای شرکت افزایش یافته است.

تقویت فرهنگ سازمانی با مطالبه‌گری و جلسات مستمر با مدیران، مسئولان و کارکنان رخ خواهد داد

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه در خصوص ارتقای فرهنگ سازمانی گفت: برای استفاده و پیاده‌سازی فرهنگ سازمانی باید مطالبه‌گری از مجموعه صورت گیرد و حتی تبدیل به عادت شود. در واقع تقویت فرهنگ سازمانی با مطالبه‌گری و جلسات مستمر با مدیران، مسئولان و کارکنان رخ خواهد داد.

وی معتقد است انجام فرایند ممیزی یکی از نقاط قوت سازمان است و پیگیری اقداماتی که باید انجام شود در جهت رفع مغایرت‌ها برای ارتقا و تعالی مجموعه بسیار مؤثر است.

سیامک شجاعی، مدیر استراتژی و سرآمدی

فرایند ممیزی داخلی به شناسایی مسیر تحول و بهبود سازمان کمک می‌کند

سیامک شجاعی، مدیر استراتژی و سرآمدی فولاد مبارکه نیز در حاشیه سی‌امین دوره همایش ممیزان داخلی فولاد مبارکه گفت: یکی از فرایندهایی که به سازمان‌ها کمک می‌کند مسیر تحول و بهبود را شناسایی کنند و در جهت آن گام بردارند، فرایند ممیزی داخلی است.

وی اظهار کرد: این همایش یکی از گردهمایی‌هایی است که هر سال بعد از برگزاری ممیزی داخلی سازمان برگزار می‌شود.

شجاعی افزود: در فضای رقابتی کسب‌وکار امروزی، دغدغه سازمان‌ها حرکت به سمت تحول، بهبود و تعالی سازمانی است؛ بنابراین شناسایی حوزه‌های بهبود و مدیریت کردن آن‌ در جهت تعالی سازمان‌ها یکی از بخش‌های مهم چرخه مدیریتی است.

مدیر استراتژی و سرآمدی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در واقع یکی از فرایندهایی که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا مسیر تحول و بهبود را شناسایی کنندو در جهت آن گام بردارند، فرایند ممیزی داخلی است.

وی یادآور شد: ممیزی داخلی مبتنی بر ۱۰ استاندارد مدیریتی است. در این مسیر، سازمان خود را در معرض آزمون قرار می‌دهد و عدم انطباق‌ها و مسیر بهبود خود را شناسایی می‌کند.

شجاعی ادامه داد: از طرفی این فرایند کمک می‌کند تفکر سیستمی از طریق آموزشی که از فرایند ممیزی سازمان کسب می‌شود، در سازمان جاری گردد و فرهنگ سیستمی سازمان نیز توسعه پیدا کند.

علی کیانی رئیس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی

 دریافت ۱۲ استاندارد مدیریتی و ۵ تندیس زرین تعالی سازمانی، نشان از بلوغِ باورهای فولاد مبارکه است

علی کیانی رئیس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی فولاد مبارکه نیز در سی‌امین دوره همایش ممیزان داخلی فولاد مبارکه گفت: هم‌اکنون پس از سی سال، ۱۲ استاندارد مدیریتی در سازمان فولاد مبارکه استقرار یافته و ۵ بار نیز موفق به اخذ تندیس تعالی سازمانی شدیم. بدون تردید، تداوم این روند با نهادینه‌سازی و ارتقای فرهنگ سازمانی رخ می‌دهد.

وی اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه برای گام برداشتن در مسیر تعالی و خلق آینده‌ای بهتر از همان ابتدای راه‌اندازی شرکت تاکنون، همواره تلاش کرده استانداردهای نوین مدیریت را به‌منظور تضمین کیفیت و بهره‌وری در تمامی جنبه‌های مدیریتی، از تولید محصولات استاندارد و باکیفیت تا جنبه‌های انسانی و رفتاری با کارکنان، در بالاترین سطح خود مستقر کند و در مسیر چشم‌انداز و اهداف از پیش تعیین‌شده خود، آن‌ها را حفظ نماید و ارتقا دهد.

وی ادامه داد: به همین منظور، این شرکت از سال ۱۳۷۴ به‌منظور نهادینه کردن تفکر سیستمی جهت استقرار استاندارد مدیریت کیفیت اقدام کرد و سپس با ایجاد سایر رویکردهای مشارکتی و تحول، پایه‌های این تفکر را در شرکت فولاد مبارکه غنی‌تر ساخت. از سال ۱۳۸۲ نیز با ورود مدل تعالی سازمانی با الگوبرداری از مدل مدیریت کیفیت اروپا EFQM جهت استقرار این مدل در شرکت اقدام کرد.

در سال گذشته برای اولین بار از مرز امتیاز ۷۰۰ گذشتیم

کیانی گفت: مدیریت تعالی سازمانی به دلیل همراهی کارکنان و انجام آموزش‌های تخصصی در این حوزه بسیار مهم است. به همین دلیل است که در کنار تندیس‌های قبل، در سال گذشته برای اولین بار از مرز امتیاز ۷۰۰ نیز گذشتیم.

باید فرهنگ تعالی سازمانی در فولاد مبارکه جاری باشد

رئیس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی شرکت فولاد مبارکه، دغدغه معاونت تکنولوژی را درک مفاهیم تعالی سازمانی در تمامی لایه‌های سازمان عنوان کرد و افزود: حفظ و توسعه این مسیر زمانی صورت می‌گیرد که فرهنگ سازمانی مناسب که همان رفتارها، ایده‌ها و باورهای کارکنان به این مفاهیم است شکل گرفته باشد. می‌خواهیم این فرایند سالیان سال ادامه پیدا کند تا آینده بهتری را خلق کنیم؛ به همین دلیل مهم‌ترین دغدغه ما فرهنگ تعالی سازمانی است.

کیانی با اشاره به اینکه جهت شناسایی ابعاد مدل فرهنگ تعالی سازمانی، تمامی مدل‌های موجود در این حوزه بررسی شد گفت: مدل‌های برتر تعالی موجود در دنیا، نظیر مدل دمینگ، مالکوم بالدریج، مدل EFQM و مدل تعالی سازمانی ویرایش ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس مفاهیم آن‌ها، مدل فرهنگ تعالی سازمانی فولاد مبارکه در ۴ بخش و ۱۲ اِلِمان شناسایی شد. تفکر سیستمی و نقدپذیری و یادگیری به‌عنوان دو جزء از اجزای این مدل در این رویداد مورد بررسی قرار گرفت. بنابراین، آنچه نماینده مدیریت سازمان به دنبال آن است، جاری و ساری شدن این مفاهیم است.

بهترین سازمان خاورمیانه‌ایم اما همچنان نیازمند نقدپذیری و یادگیری هستیم

وی در بخش انطباق‌پذیری سازمان‌های متعالی، نقدپذیری و یادگیری را مبحث دیگر این روند دانست و گفت: بادبان‌های یک کشتی با باد مخالف اوج می‌گیرند. باد مخالف است که منجر به حرکت کشتی در اقیانوس می‌شود، زمانی که سایر اجزا نمی‌توانند فعالیت خود را برای هدایت کشتی روبه‌جلو انجام دهند. اما این موضوع یعنی چه؟ این موضوع به این فرایند اشاره دارد که اگر نقدپذیری در سازمان جاری نباشد، نمی‌توانیم فرصت‌های بهبود خودمان را ببینیم. این در حالی است که بهترین سازمان ایرانی در کشور و در خاورمیانه هستیم؛ اما همچنان نیازمند نقدپذیری هستیم.

کیانی با بیان اینکه فرایندهایی مانند خودارزیابی‌ها، ارزیابی‌ها، ممیزی‌های داخلی و خارجی باعث فرهنگ نقدپذیری می‌شود، تصریح کرد: در فرایند ممیزی داخلی سال جاری ۱۰ مشاهده‌گر و ۹۷ ممیز در مردادماه در ۱۶۴ کمیته تحول به بررسی معیارهای ممیزی تعریف‌شده در شرکت پرداختند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در بانک اطلاعاتی ممیزان داخلی ۱۰۱ نفر (متشکل از ۱۵ خانم و ۸۶ آقا) حضور دارند. ما باید به نقطه‌ای برسیم که حداقل ۱۴۰ نفر ممیز صلاحیت‌دار آموزش‌دیده داشته باشیم.

آموزش، قدرتمندترین سلاح تغییر است

رئیس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی شرکت فولاد مبارکه افزود: قدرتمندترین سلاح ممکن برای تغییر، آموزش است به شرطی که فرایند نیازسنجی، برنامه‌ریزی، اجرا و اثربخشی به‌طور صحیح اجرایی شود و در این زمینه می‌توان به آموزش‌هایی که در سال جاری در جهت توسعه مفاهیم استانداردهای مدیریتی اجرا شده است اشاره کرد.

فرایند ممیزی داخلی فولاد مبارکه در کشور بی‌نظیر است

وی بیان داشت: فولاد مبارکه تنها شرکتی است که در حوزه تربیت سرمایه‌های انسانی لازم، برای اجرای فرایندهای ممیزی، این نظام را عملیاتی کرده است. ما به دنبال یک کار تیمی برای برداشتن گام‌های بهبود مستمر در سازمان هستیم و همین تفکر باعث شده فرایند ممیزی داخلی که به‌صورت سالانه در این شرکت انجام می‌شود در بین دیگر کسب‌وکارهای کشور بی‌نظیر باشد. گزارش‌های ممیزی، کمترین محصول انجام این فرایند است و انتقال دانش بین واحدها و افزایش تجربه برای بهتر انجام دادن کار، محصول ارزشمندتری است که در این فرایند به دست می‌آید و توسعه سیستم‌های مدیریتی از این طریق در واحدهای سازمانی با سهولت بیشتری انجام می‌پذیرد.

استانداردهای جدیدی در فولاد مبارکه به‌زودی پیاده‌سازی می‌شود

کیانی در پایان سخنان خود، برنامه‌های شرکت در مورد استانداردهای مدیریتیِ در دست اجرا، شامل استانداردهای حوزه مدیریت کربن، تداوم کسب‌وکار، امنیت اطلاعات، مدیریت نوآوری و چالش‌ها و اقدامات انجام‌شده در این استانداردها و نقشه راه این حوزه تا افق ۱۴۱۰ را ارائه کرد و در انتها برنامه ممیزی خارجی در سال جاری را که با صرف ۹۰ نفر روز در ۱۰ استاندارد از ۲۸ مهرماه صورت خواهد گرفت برای حاضران در جلسه شرح داد.

یاسر احسان، استاد دانشگاه و استراتژیست حوزه مدیریت

پاسخ‌گویی و مسئولیت‌پذیری، کلیدواژه‌های تعالی سازمانی است

یاسر احسان، استاد دانشگاه و استراتژیست حوزه مدیریت در سی‌امین دوره همایش ممیزان داخلی فولاد مبارکه نیز به تشریح کلیدواژه‌های مدیریت و فرهنگ سازمانی پرداخت.

وی با تشریح کلیدواژه‌های متنوعی در حوزه تکنولوژی، آموزش، مدیریت و استراتژی‌های بازار به تشریح آینده مدیریت کیفیت و کلیدواژه‌هایی نظیر کیفیت و انقلاب صنعتی چهارم پرداخت و گفت: کیفیت به معنای تطابق با نیازمندی‌هاست و ممیزی یعنی پیدا کردن نقاطی برای رشد؛ به همین دلیل باید نگاهمان را در حوزه ممیزی از بازرسی به ادیتور بودن تغییر دهیم.

احسان با تأکید بر شناخت فرهنگ سازمانی در هر سازمان و در پیش گرفتن استراتژی‌های نزدیک به آن سازمان برای ایجاد هم‌جواری و بررسی مواضع، گفت: ما باید در هر سازمانی با شناخت فرهنگی آن سازمان به افراد نزدیک شویم؛ بنابراین باید به دنبال درک واژه‌هایی نظیر پاسخ‌گویی و مسئولیت‌پذیری باشیم.

این استاد دانشگاه با شرح مفاهیم یادشده، ادامه داد: تفاوت پاسخ‌گویی و مسئولیت‌پذیری چیست؟ وقتی دنبال مسئولیت‌پذیری بروید، دایره نگاه شما بزرگ‌تر می‌شود. بنابراین، باید نسبت به وظایف و مسئولیت‌های خودمان پاسخ‌گو باشیم؛ پس در ابتدا باید پاسخ‌گو باشیم و سپس مسئولیت‌پذیر.

وی با تأکید بر اینکه باید تمرکز را بر فرایندهای کلیدی گذاشت، افزود: باید توانمندی خودمان را در فرایندهای کلیدی متمرکز کنیم و به دنبال قابلیت‌های فرایند باشیم. پس باید روی یکپارچگی فرایندها و نتایج آن تأکید داشته باشیم.

احسان با بیان اینکه هر عملکردی فرایندهای مختلفی از خود دارد، به مفاهیم مدیریت استراتژی کسب‌وکار اشاره کرد و ادامه داد: دیگر مفاهیمی مانند وفاداری در بازار وجود ندارد و مشتری باید به ما اعتماد کند. او باید سفیر اعتماد ما باشد. پس در سال ۲۰۲۵ باید به دنبال شاخص‌های اعتماد مشتری باشیم.

اشتیاق و مشارکت، مبنای رسیدن به بلوغ سازمانی

احسان همچنین با تأکید بر مفاهیمی نظیر رفتار بالغانه در سازمان، گفت: برای اینکه در سازمان‌ها افراد را وارد فرایند مشارکت کنید، باید آن‌ها را در حوزه‌ای که به ایشان مربوط نیست درگیر کنید. مرحله بعدی مشتاق کردن آن‌ها و مرحله آخر، مشارکت ایشان است. در ادبیات مدیریت سازمان‌ها می‌گویند مشارکت یک امر محال است، زیرا بلوغ بالایی می‌خواهد. به جوامع مدنی نگاه کنید. این سه سطح در آن‌ها وجود دارد.

این استاد دانشگاه در نهایت، با اشاره به عصر دیجیتال گفت: دنیا دنیای دیجیتال است. ممکن است اطلاعات شفاهی باشد و مکتوب نباشد. دنیای دیجیتال، دنیای تاب‌آوری و چابکی است. کسی چابک است که تاب‌آور باشد. تاب‌آور کسی نیست که در مقابل تغییرات ثابت نمی‌ماند، بلکه کج می‌شود؛ اما از ریشه درنمی‌آید. مسیر و استراتژی‌ها عوض نمی‌شود.

وی در انتها مدل مدیریت کیفیت نسل ۴ را ارائه کرد و به معرفی المان‌های تشکیل‌دهنده این مفهوم پرداخت.

امیررضا قائمی، کارشناس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی

همایش ممیزی داخلی فولاد مبارکه در زمینه سیستم‌های مدیریتی است

امیررضا قائمی، کارشناس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی فولاد مبارکه نیز در حاشیه این همایش گفت: همایش ممیزی داخلی یکی از بزرگ‌ترین همایش‌های فولاد مبارکه در زمینه سیستم‌های مدیریتی است که هدف از برگزاری آن ارائه گزارش بازخورد یافته‌های ممیزی به ممیزان و مالکان فرایند است.

قائمی افزود: در این همایش یک گزارش مدیریتی به مدیران ارائه می‌کنیم که بتوانند بر اساس یافته‌های کشف‌شده موجود، اقدامات اصلاحی مناسب را تعریف کنند تا مسیر بهبود مستمر ادامه یابد.

او با اشاره به گزارشی از یافته‌های ممیزان داخلی سال جاری خاطرنشان کرد: ممیزی بر اساس شواهد عینی است که باید به‌درستی در متن گزارش‌های ممیزان به آن اشاره کرد.

کارشناس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی فولاد مبارکه افزود: ایمنی پیمانکاران، گواهی سلامت مکانیسم‌ها و تجهیزات، بررسی شناسایی عوامل مؤثر بر مصرف انرژی، استفاده از تجربیات، اقدامات اصلاحی در راستای افزایش رضایت کارکنان و مشتریان و کاهش عیوب اصلی در نواحی تولیدی و معیارهای کنترل عملیات و… از حوزه‌های تمرکز در این دوره است.

وی عامل به‌روزرسانی در تغییرات تجهیزات و زیرساخت‌ها را مهم دانست و گفت: در این بخش، تغییرات در سوابق و بررسی تغییرات در سیستم‌های مدیریتی باید با دقت صورت پذیرد.

گفتنی است در پایان این همایش از برگزارکنندگان این رویداد و همکارانی که در اجرای این فرایند در سال جاری مشارکت کردند و همچنین از سه تن از مدیران و سر ممیزان پیشکسوت فولاد مبارکه شامل آقایان مهندس حسین میرمقتدایی مدیر اسبق آزمایشگاه‌ها، مهندس محسن جزمی مدیر اسبق بازرسی، اتوماسیون و ابزار دقیق و مهندس محمدحسین عسگری مدیر اسبق کنترل مواد که از تجربیات آن‌ها در استقرار این استانداردها در سالیان ابتدایی در همایش سال جاری استفاده شده بود تجلیل شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار