از تاپیکو تا تهرانپارس

واگذاری زمين و ساختمان واقع در تهرانپارس متعلق به شرکت فرعی تاپیکو به این شرکت به قیمت 476 میلیارد ریال بدون اخذ گزارش رسمی دادگستری ابهاماتی دارد که باید شفاف شود.

به گزارش اختصاصی رصد روز، براساس گزارشات واصله از حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت ماشین سازی پارس از شرکت فرعی و وابسته به تاپیکو (شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین) این شرکت زمین و ساختمان واقع در تهرانپارس به مبلغ دفتری ۸۹۷ میلیارد ریال به صورت توافقی و بدون اخذ گزارش کارشناس رسمی دادگستری به مبلغ ۷۶۰ر۴ میلیارد ریال به شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) واگذار و از این بابت سودی به مبلغ ۸۶۳ر۳ میلیارد ریال شناسایی گردیده که علیرغم انتقال رسمی مالکیت ملک فوق به نام شرکت مذکور، نحوه و زمان وصول مطالبات از شرکت مذکور به مبلغ ۹۳۰ر۱ میلیارد ریال مشخص نگردیده است.

اولاً چگونه و با چه ساز و کاری و با چه عجله ای ملکی با این قیمت بدون بدون اخذ گزارش کارشناس رسمی دادگستری به تاپیکو واگذار شده؟

دوماً آیا تاپیکو به عنوان بزرگترین هلدینگ تأمین اجتماعی و در رأس آنها حضرت جنابشان بابک افقهی در جریان امور در چنین مواردی نبودند که اینقدر ضرب العجلی اقدام به چنین تهاتری کردند؟

سوماً در شرایطی که طبق اظهارات حسابرس مستقل و بازرس قانونی نحوه و زمان وصول مطالبات مشخص نیست چگونه شرکت فرعی و وابسته تاپیکو اقدام به شناسایی سود کرده؟

sakhtman thranbars 66c636a495ab4

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار