استایل ست شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون+ عکس

شاهزاده ویلیام، ولیعهد بریتانیا به همراه همسرش کیت میدلتون در سفر به «ساوت‌پورت» با خانواده دخترانی که در حادثه حمله با چاقو به یک کلاس رقص کشته شدند، دیدار کردند.

به گزارش رصد روز، شاهزاده ویلیام، ولیعهد بریتانیا به همراه همسرش کیت میدلتون در سفر به «ساوت‌پورت» با خانواده دخترانی که در حادثه حمله با چاقو به یک کلاس رقص کشته شدند، دیدار کردند. استایل شیک و سِت زوج سلطنتی انگلیس در این دیدار توجه‌ها را به خود جلب‌ کرد.

 

1 102

ویلیام، شاهزاده ولز (به انگلیسی: William, Prince of Wales) (زادهٔ ۲۱ ژوئن ۱۹۸۲) از اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا و وارث بلافصل تاج و تخت بریتانیا است. او بزرگ‌ترین فرزند پادشاه چارلز سوم و دایانا، شاهدخت ولز و نوهٔ الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرو است. او در سال ۲۰۱۱ با کاترین میدلتون ازدواج کرد. وی در ۸ سپتامبر ۲۰۲۲ بعد از پادشاه شدن پدرش، شاهزاده ولز و ولیعهد جدید بریتانیا شد.

شاهزاده ویلیام از سال ۲۰۰۶ ریاست اتحادیه فوتبال انگلستان و از ۲۰۱۰ هم ریاست آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا را به عهده دارد. وی دانش‌آموخته آکادمی نظامی سلطنتی سندهرست است.

اوایل زندگی
شاهزاده ویلیام در بیمارستان سنت مری، لندن، در تاریخ ۲۱ ژوئن ۱۹۸۲ به عنوان نخستین فرزند چارلز و همسر اول او، دایانا و در زمان سلطنت مادربزرگش الیزابت دوم متولد شد. و بعد از آن کاخ باکینگهام نام ویلیام را بنام ویلیام آرتور فیلیپ لوئیس در تاریخ ۲۸ ژوئن همان سال تغییر و اعلام نمود.[۸] و بعد از آن او در تاریخ ۴ اوت همان سال، درست در زمان هشتاد و دومین سالگرد تولد مادربزرگ پدری اش، الیزابت، و در اتاق موسیقی کاخ باکینگهام و از طرف اسقف اعظم کانتربری و رابرت رانسی غسل تعمید داده شد.

ویلیام فرزند ارشد پرنس چارلز است. او درسال ۱۹۸۳ زمانی که نه ماههه بود، پدر و مادرش را در تور استرالیا و نیوزیلند همراهی نمود، این تور نخستین سفر خارج از کشور او بشمار می‌رفت. ویلیام نخستین نوزاد سلطنتی بود که به همراه پدر و مادرش به یک تور خارج از کشور می‌رود.برادر کوچک‌تر او، هری، در سال ۱۹۸۴ متولد شد. ویلیام و هری در کاخ کنزینگتون در لندن و خانه هایگروو در گلاسترشایر رشد پیدا کردند.

دایانا آرزو داشت پسرانش تجربه زندگی عادی تری نسبت به کودکان سلطنتی داشته باشند به همین دلیل آنان را به والت دیزنی ورلد، مک دونالد، کلینیک‌های ایدز و پناهگاه آواره‌ها می‌برد. رابرت لیسی، نویسنده، ویلیام را در سنین کودکی، کودکی «پرهیجان» توصیف کرده که در مدرسه شبانه‌روزی اش «با شخصیتی آرام» ش می‌درخشد.براساس گزارش‌ها، مادرش ویلیام را «پیرمرد کوچک دانای من» توصیف کرده بود که در عنفوان نوجوانی تکیه گاه و معتمد مادر بود.

نخستین بازدید عمومی ویلیام در سال ۱۹۹۱ بود که در آن والدینش را در بازدید از لانداف در روز سنت دیوید همراهی می‌کرد. ویلیام به همراه برادرش هری و والدینشان در سال ۱۹۹۱ برای یک دیدار رسمی به کانادا و بار دیگر به همراه پدر خود چارلز در سال ۱۹۹۸ به سفر رسمی خارج از کشور رفته‌است.والدین ویلیام در سال ۱۹۹۶ از هم جدا شدند و مادر ویلیام و هری دایانا، یکسال بعد در اوت ۱۹۹۷ در یک سانحه رانندگی فوت می‌کند. این اتفاق درست در ساعات نخستین تاریخ ۳۱ اوت ۱۹۹۷ رخ داد، زمانی که ویلیام ۱۵ ساله و هری ۱۲ ساله بود، هردوپسر در آن زمان همراه پدر خود در قلعه بالمورال اسکاتلند اقامت داشتند و صبح روز بعد از سانحه از فوت مادرشان باخبر شدند.بر طبق اخبار منتشر شده، راه رفتن پشت تاوت مادر برای ویلیام سخت و غیرقابل باور بود اما پدربزرگ ویلیام، فیلیپ به او می‌گوید: «اگر پشت تابوت مادرت راه نروی بعداپشیمان می‌شوی، بیا باهم این کار را انجام دهیم، در کنار هم…» در مراسم تشییع جنازه، دایانا، ویلیام و هری در کنار پدر، پدربزرگ و دایی خود، چارلز اسپنسر و پشت سر آنها هیئت تشییع جنازه، از کاخ کنزینگتون به سمت کلیسای وست‌مینستر حرکت کردند.

ویلیام به گفته خود، پس از فوت مادرش «سال‌ها در حالت شوک » بوده است. ویلیام و برادرش هری از مادر خود ۱۲٫۹ میلیون پوند به ارث بردند، بعدها این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۱۰ میلیون پوند برای هرکدام افزایش یافت.ویلیام و هری همچنین متن و موسیقی اصلی «شمع در باد» اثر برنی تاپین و التون جان را دریافت کردند، همان قطعه موسیقی ای که از طرف التون جان در مراسم خاکسپاری دیانا اجرا شده بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط