استایل متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در نمایشگاه کتاب+ عکس

تیپ متفاوت المیرا شریفی‌مقدم با یک کلاه در نمایشگاه کتاب تهران، توجه‌ها را به خود جلب کرد.

به گزارش رصد روز،  تیپ متفاوت المیرا شریفی‌مقدم با یک کلاه در نمایشگاه کتاب تهران، توجه‌ها را به خود جلب کرد.

 

المیرا شریفی مقدم (زادهٔ ۱۸ خرداد ۱۳۶۰) گوینده و مجری اهل ایران است که به عنوان گویندهٔ خبر و مجری در شبکهٔ خبر و شبکهٔ دو فعالیت می‌کند.

زندگی‌نامه
المیرا شریفی مقدم گوینده، زادهٔ ۱۸ خرداد ۱۳۶۰ در تبریز و دارای لیسانس رشتهٔ میکروبیولوژی دانشگاه آزاد و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات است. همسر او داوود عابدی، مجری سابق شبکه خبر است که از کار در صدا و سیما استعفا داد.

شبکه‌های اجتماعی
وی در شبکه‌های اجتماعی فعال است و برخی مطالب منتشر شده توسط وی در رسانه‌های کشور بازتاب داشته از جمله روایتی که وی دربارهٔ قتل پدرش در سال ۱۳۷۲ منتشر کرد.

ماجرای کشته شدن پدر
به گزارش خبر آنلاین، المیرا شریفی‌مقدم که چند سال پیش برای نخستین بار از ماجرای قتل پدرش، پرده برداشت، بار دیگر به مناسبت سالگرد این واقعه، خاطرهٔ خود از آن شب را نوشت.

شریفی‌مقدم با انتشار عکسی از خود در آغوش پدرش نوشت: «ساعت پنج و بیست و پنج دقیقه عصر نوزدهم دی هفتاد و دو، من و برادرم منتظریم که پدرو مادرمون برگردند خونه، صدای کمک می‌یاد! دوباره کمک! با سومین کلمه کمک، صدای بابام رو شناختم. جلوی ورودی خونه حمله می‌کنند برای سرقت کیفش و وقتی مقاومت می‌کنه، به قتل می‌رسه. بیست و پنج سال گذشته و دو نفر قاتل هنوز پیدا نشده‌اند. هرچقدر بزرگتر می‌شم، اون شب وحشتناک پررنگتر درنظرم دیده می‌شه.»

 

المیرا شریفی مقدم گوینده شبکه خبر دارای دو فرزند پسر است که فرزند بزرگتر امیرعباس و فرزند کوچکتر امیرابوالفضل نام دارند وی در سال ۷۹ در آزمون ورودی شبکۀ خبر پذیرفته شده است و اولین خبری که در این شبکه اجرا کرده است فروردین سال ۱۳۸۱ مخصوص جوان ها بوده است .

شریفی مقدم هم اکنون گوینده مرکزی شبکه خبر می باشد و چند سالی است که با شبکه خبر همکاری می کند،وی دانشجوی رشته میکروبیولوژی دانشگاه آزاد نیز هست. ایشان همسر داوود عابدی گزارشگر ورزشی شبکه خبر نیز هستند.

داوود عابدی همسر المیرا شریفی مقدم نیز گوینده خبر بوده که در سال ۱۴۰۱ از صدا و سیما استعفا داد. او متولد ۱ تیر ۱۳۵۴ تهران است. لیسانس رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد را دارد و در تکواندو نیز دارای دان چهار است. فعالیت خبریش را با مجله بامدادی رادیو در سال ۱۳۷۵ شروع کرده و در سال ۱۳۷۹ وارد شبکه خبر صدا و سیما شده است.

در سال ۱۳۷۵ زمانی که سال اول دانشگاه بود، کار خود را با رادیو جوان آغاز کرده و پله پله بالا آمد. آن زمان مهران دوستی گوینده برنامه مجله بامدادی بود. مهران که در این کار پیشکسوت بود، او را تشویق کرد تا به رشد خوبی برسد. داوود عابدی همینطور، آقای رئوفی را نیز از مشوقین خود دانست.

دلیل دوری یک ساله المیرا شریفی مقدم از گویندگی
المیرا شریفی مقدم در این باره می گوید:

جالب است بدانید فرزند اول من «امیرابوالفضل» ۲۴ فروردین ۸۹ به دنیا آمد. فرزند دومم «امیرارسلان» نیز ۱۴ اسفند همان سال به دنیا آمد. واقعا سخت بود. من یک سال و نیم از کار دور بودم. اما الان همیشه کنارهم هستند و ما خیالمان راحت است.
شروع کار المیرا شریفی مقدم و اولین خبری که خواند
اولین خبری که المیرا شریفی مقدم در این شبکه خواند، مربوط به فروردین سال ۱۳۸۰ می شود که اخبار جوان بود. دو ماه بعد بلافاصله گویندگی اخبار پزشکی – تخصصی شبکه خبر را پیشنهاد گرفت و کم کم همین روند ادامه داشت تا اینکه در حال حاضر گوینده مرکزی شبکه خبر است.

به عبارتی تمامی ارتباطات، گفتگوهای خبری و اخبار فوری دو گوینده ثابت دارد که در هر شیفت هفت ساعت باید حضور داشته باشند تا این اخبار را پوشش دهند که المیرا شریفی مقدم هم جزو همین گویندگان ثابت است.

 

اشکهای المیرا شریفی برای کشته شدگان حادثه منا

المیرا شریفی مقدم هنگام خواندن خبر آمار نهایی کشته شدگان ایرانی حادثه منا، بغض گلویش را گرفت و نتوانست خواندن خبر را ادامه دهد و اشک از چشمانش سرازیر شد و این گریه های او برای قربانیان حادثه منا، بسیاری را تحت تاثیر قرار داد.

 

اشاره به احساساتی شدن المیرا شریفی مقدم در خندوانه
رامبد جوان در خندوانه از المیرا شریفی مقدم پرسید که آیا شده تابحال خبری را بخوانید و خودتان هم جا بخورید ؟ المیرا شریفی مقدم پاسخ داد:

بله خیلی پیش می آید؛ من یک روز ساعت ۷ صبح بیدار شدم و تا خبرها را بررسی میکردم خبر فوت هادی نوروزی را خواندم و خیلی متاثر شدم.

بعد از آن رسیدم اداره و آن زمان اوج فاجعه منا بود و سریع من را برای خواندن یک خبر صدا زدند؛ خبر این بود که ۴۶۲ نفر از هموطنانمان در فاجعه منا از دنیا رفتند و این واقعا دردناک بود و زمانی که به یاد خانواده های این عزیزان افتادم نتوانستم بغضم را نگه دارم و بغضم ترکید.

یکبار دیگر هم در حین خواندن خبری که در آن دختربچه ای سه ساله تومور چشم داشت این اتفاق برایم رخ داد اما در غیر این دو صورت من همیشه خبرها را با لبخند میخوانم.

2 38

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط