غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با رصد روز؛

استفاده از منابع قرض‌الحسنه کمک بزرگی به جریان تولید، تجارت و اشتغال خواهد کرد

استفاده از منابع قرض‌الحسنه در جریان تولید با توجه به اینکه به منابع بلاعوض یا بدون منافع معروف هستند، کمک بزرگی به جریان تولید، تجارت، اشتغال و غیره خواهد کرد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با رصد روز درباره تأثیر تسهیلات قرض‌الحسنه بر توانمندسازی جامعه و افزایش قدرت خرید مردم گفت: از آنجا که بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه همراه با اضافه‌پرداخت نخواهد بود، برای استفاده‌کننده هزینه‌ای به همراه ندارد و لذا اگر تسهیلات‌گیرنده، وام دریافتی را برای تأمین کالاهای مصرفی خود هزینه کند بدین معناست که هزینه اضافی را پرداخت نخواهد کرد.

وی افزود: استفاده از منابع قرض‌الحسنه در جریان تولید با توجه به اینکه به منابع بلاعوض یا بدون منافع معروف هستند، کمک بزرگی به جریان تولید، تجارت، اشتغال و غیره خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: منابع قرض‌الحسنه باید بیشتر در خدمت خانواده‌های محروم و کم‌تر برخوردار قرار گیرد و به نظر من بهترین خدمت به این خانوار‌ها آن است که برایشان شغل ایجاد کنیم و به همین خاطر می‌توان گفت تسهیلات قرض‌الحسنه کارآمدترین شیوه به منظور ایجاد شغل برای محرومان است.

مصباحی‌مقدم با بیان اینکه در کنار ایجاد شغل، می‌توان با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ترویج و توسعه مقوله مهم ازدواج در جامعه مبادرت ورزید، گفت: بسیاری از جوانان به خاطر مشکلات مالی و هزینه‌های سنگینی که ازدواج در پی دارد، شاید از ازدواج منصرف شوند ولی با تسهیلات قرض‌الحسنه و افزایش وام ازدواج می‌توان ازدواج جوانان را تسریع و تسهیل کرد و خانواده‌ها را در تهیه جهیزیه و حداقل‌های زندگی فرزندان خود یاری رساند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر منابع قرض‌الحسنه نقش بسیار مهمی در تأمین هزینه‌های تحصیل دانشجویان دارد و لذا باید با تسهیل در پرداخت این نوع وام‌ها به دانشجویان یاری رساند تا به خاطر محدودیت‌های مالی از تحصیل بازنمانند.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام با تقدیر از عملکرد دو بانک قرض‌الحسنه در کشور به ویژه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بر ضرورت توسعه کمی بانک‌های تخصصی در حوزه قرض‌الحسنه تأکید کرد و گفت: هرچه دامنه بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور گسترش پیدا کند به نفع مردم و جامعه است. دو بانک موجود در حوزه قرض‌الحسنه خدمات بسیار ارزنده‌ای را به مردم ارائه کرده‌اند و این قابل تقدیرست.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط