اسرائیل زیرساخت‌های نفتی ایران را هدف قرار نمی‌دهد!

پس از انتشار گزارشی مبنی بر اینکه اسرائیل احتمالا زیرساخت‌های نفتی ایران را هدف قرار نمی‌دهد نگرانی‌ها از اختلال عمده در عرضه را کاهش داد، قیمت‌های جهانی نفت برای سومین روز متوالی افت کرد.

به گزارش رصد روز، گزارش نشریه «واشنگتن پست» مبنی بر احتمال عقب کشیدن اسرائیل از حمله به تاسیسات نفتی ایران سبب شد قیمت جهانی نفت برنت با ۴ درصد کاهش به ۷۵ دلار در هر بشکه باز گردد.

کاهش ۴ درصدی قیمت جهانی نفت با اخباری از کاهش احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران
پس از انتشار گزارشی مبنی بر اینکه اسرائیل احتمالا زیرساخت‌های نفتی ایران را هدف قرار نمی‌دهد نگرانی‌ها از اختلال عمده در عرضه را کاهش داد، قیمت‌های جهانی نفت برای سومین روز متوالی افت کرد.

معاملات آتی نفت برنت با ۴.۱ درصد کاهش به کمتر از ۷۵ دلار در هر بشکه رسید درحالی که وست تگزاس اینترمدیت با حدود ۷۱ دلار کاهش یافت.

پس از اینکه «واشنگتن پست» گزارش داد که بنیامین نتانیاهو به دولت بایدن گفته است احتمال دارد به جای زیرساخت‌های نفتی یا هسته‌ای ایران، پایگاه‌های نظامی را هدف قرار دهد اسرائیل اعلام کرد که هشدارهای آمریکا را درباره حمله به زیرساخت‌های انرژی ایران بررسی می‌کند ولی براساس ارزیابی خود عمل خواهد کرد.

قیمت‌های نفت خام در هفته‌های اخیر در نوسان بوده است چراکه معامله‌گران پس از تهدید اسرائیل به تلافی حمله موشکی اول اکتبر ایران درحال دنبال کردن تنش‌های خاورمیانه هستند؛ منطقه‌ای که یک‌سوم عرضه نفت جهان از آن انجام می‌شود. این مساله نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضا از بازارهای مهم، از جمله چین را جبران کرده بود.

به گفته دومینیک اشنایدر، رئیس بخش تبادلات خارجی و کالاهای پایه در UBS، کاهش احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران ریسک‌های عرضه و به دنبال آن نیاز به صرفه ریسک ژئوپلتیک را کاهش داده است؛ و از سوی دیگر، نگرانی‌های تقاضا نیز کاهش یافته است.

شاخص برنت روز دوشنبه با ۲ درصد کاهش مواجه شد چراکه نشست خبری وزیر دارایی چین در طول تعطیلات آخر هفته محرک‌های جدیدی برای تقویت مصرف در بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان ارائه نکرد. OPEC نیز در این میان کاهش رشد تقاضای نفت را پیش‌بینی کرد و پیش بینی خود برای سال جاری و سال آینده کاهش داد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط