اشک‌های تلخ پوری بنایی برای محمدعلی فردین+ ویدیو

ویدئویی از اشک‌های تلخ پوری بنایی برای محمدعلی فردین در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش رصد روز، ویدئویی از اشک‌های تلخ پوری بنایی برای محمدعلی فردین در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

در این ویدئو پوری بنایی با تعریف خاطره‌ای از محمدعلی فردین اشک می‌ریزد. این دو هنرپیشه معروف قبل از انقلاب در فیلم‌های «کوچه مردها» و «جهنم من» همبازی بودند.

 

پوری بنایی متولد ۱۹ مهرماه سال ۱۳۱۹ در شهر اراک و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. او خواهر اکی بنایی است که از خوانندگان مقیم آمریکا است.

چکیده ای از بیوگرافی پوری بنایی
نام و نام خانوادگی: پوری بنایی

تاریخ تولد: ۱۹ مهر سال ۱۳۱۹

محل تولد: اراک

پیشه: بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون

وضعیت تاهل : مجرد

 

 

پوری بنایی در ۱۹ مهر ماه سال ۱۳۱۹ در شهر اراک متولد شد. نام اصلی او صدیقه بنایی است. او بازیگر سینمای قبل از انقلاب است.

او خواهر اکی بنایی از خوانندگان مقیم آمریکا است. پوری از دوران نوجوانی وارد هنرستان شد تا خیاطی را فرا بگیرد. سپس متوجه شد که به هنر موسیقی نیز علاقمند است و در نتیجه بعد از فرا گرفتن خیاطی به مدت چند سال شروع به تمرین با ساز سنتور کرد.

 

بعد ها به باله علاقمند شد و تمرینات باله را نزد خانم لازاریان شروع کرد. او خودش هم نمی دانست که این فعالیت ها مقدمه ای بود برای وارد شدن به عرصه ی سینما و بر آورده شده آرزوی دیرینه اش. پوری در سال ۱۳۲۴ به همراه خانواده خود و زمانی که ۵ سال داشت به تهران نقل مکان کردند. او شش خواهر و برادر دارد که همگی ساکن آمریکا هستند.

تحصیلات او در مقطع دیپلم می باشد. او برای اولین بار در سن ۲۴ سالگی با بازی در فیلم “عروس فرنگی” وارد سینما شد و جلوی دوربین قرار گرفت.

 

 

پوری به گفته خودش از دوران دبستان تئاتر بازی می کرد و عاشق کارهای هنری بود. او پس از گرفتن مدرک کلاس ششم وارد هنرستان خیاطی می شود و بعد از گرفتن مدرک شروع به کار می کند.

 

اما او بعد از مدتی به رقص باله علاقمند می شود و برای فرا گرفتن آن به کلاس های باله خانم لیلی لازاریان می رود. بعد از اینکه چند سال در این زمینه فعالیت می کند به موسیقی علاقمند می شود و به مدت دو سال نواختن سنتور را فرا می گیرد.

 

 

در آن زمان وزارت فرهنگ و هنر برای آموزش هنر پیشگی دوره های چهار ساله را برای علاقمندان برگزار می کرد که او توانست مدتی توسط آنها برای فراگیری هنر بازیگری به آمریکا برود. او در نیویورک نزد خواهرش می رود و مدتی نیز به کلاس های خود وزارت فرهنگ و هنر می رود. او می گوید در این زمینه به قدری در زمینه سینما مطالعه داشت که مثلا الگوی او آدری هپبورن بود.

 

 

پوری بنایی با فیلم معروف قیصر به شهرت رسید
پوری در سال ۱۳۴۳ و در سن ۲۴ سالگی برای اولین بار در فیلم عروس فرنگی با کارگردانی نصرالله وحدت که از اقوام دور ایشان نیز بود، توانست جلوی دوربین ظاهر شود و اولین تجربه بازیگری را کسب کند.

 

علاقه پوری به بازیگری و مخالفت های پدر
بعد از گرفتن مدرک دیپلم ادبی، پوری علاقه زیادی به یادگیری و فعالیت در عرصه بازیگری و سینما داشت ولی به دلیل احترامی که برای پدرش قائل بود هرگز این واقعیت را بر زبان نیاورد. مدتی گذشت تا اینکه آقای نصرالله وحدت که از کارگردانان آن زمان بودند و یک نسبت فامیلی دوری با ایشان داشتند به خانه ایشان رفت و با وساطت ایشان، پدر پوری، به شرط اینکه دخترش لباس های نامناسب نپوشد به وارد شدن او به عرصه بازیگری و سینما رضایت داد.

 

پوری در سال ۱۳۴۸ و زمانی که ۲۹ سال داشت در فیلم معروف “قیصر” و در نقش اعظم در کنار هنر پیشه های معروفی مانند بهروز وثوقی، ناصر ملک مطیعی و جمشید مشایخی به ایفای نقش پرداخت.

 

یک سال بعد نیز در فیلم “کوچه مردها” به کارگردانی سعید مطلبی توانست تجربه بازیگری در کنار محمد علی فردین را کسب کند و در کنار ایشان یک بازی خاطره انگیزی داشت.

 

او در طول دوره فعالیت هنری اش موفق شده در ۸۸ فیلم بازی کند که ۱۰ تا از آنها فیلم های مشترک با کشور های خارجی بود. ۲ فیلم با همکاری آمریکایی ها، ۲ فیلم با فرانسوی ها، ۶ فیلم با ترکیه و یک فیلم با ژاپن تولید شده است. او بعد از انقلاب به طور کلی کار بازیگری را ترک می کند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار