“اعتماد مردم” نماد بانک تجارت

بررسی وضعیت سپرده گذاری در بانک تجارت در فاصله سه ماه از انتشار آخرین وضعیت مالی بانک از دستاوردی دیگر خبر می دهد که اعتماد مردم شاکله اصلی آن است و نشان از میزان مقبولیت و جایگاه بانک در میان مردم دارد.

به گزارش رصد روز، دستاوردهای قابل توجه بانک تجارت در نیمه نخست سال جاری که منجر به تحول تاریخی در ساختار مالی این بانک شد نتیجه ای کم تکرار در شبکه بانکی کشور بود که در آن یک بانک ضمن شکستن تمامی رکوردهای دوره های قبل به ثباتی دست پیدا کند که در تمام ادوار فعالیتهایش بی نظیر باشد. بانک تجارت در نیمه نخست سال با نتایجی که حاصل کرد نشان داد که شبکه بانکی کشور برای عبور از بحرانهای پیش رو تنها به تدابیری نیاز دارد که قابلیت عملیاتی کردن آن با توجه به ظرفیتهای موجود فراهم باشد.

دستاوردی دیگر از بانک تجارت در فاصله سه ماه از انتشار آخرین وضعیت مالی 

بدون شک یکی از مهمترین عوامل موفقیتهای بنگاههای اقتصادی به خصوص بانکها که با سرمایه مردم ارتباط مستقیم دارند میزان مقبولیت و اعتمادیست که که از مردم دریافت می کنند. در شبکه بانکی مهمترین وجه اعتماد مردم به تعداد مشتریان و سپرده گذاران و افزایش یا کاهش سپرده های بانکی ارتباط دارد که رابطه خطی این فاکتورها با شبکه بانکی سطح باور و اعتماد مردم به آنها را ارزیابی می کند.

مرور کارنامه شش ماهه ابتدایی بانک تجارت در سال جاری نشان می دهد که سپرده های مشتریان این بانک در پایان شهریور ۶۳۱ هزار میلیارد تومان بود که البته بیش از سپرده های این بانک در پایان سال قبل بود. بانک تجارت با ادامه روند مدیریتی و برقراری تعاملی ساختاری با مشتریان و سپرده گذاران موفق شد تا میزان سپرده های خود را در پایان آذرماه سال جاری به بیش از ۶۷۲ هزار میلیارد تومان برساند که این مسئله در فاصله سه ماه از انتشار گزارشات مالی دستاوردی دیگر از سوی بانک تجارت است.

رشد قابل ملاحظه سپرده های بانک تجارت در کنار حضور و مشارکت مؤثر این بانک در حوزه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و نیز روند رو به رشد سرمایه گذاریهای این بانک جدا از اینکه بدنه مالی بانک را در مسیر توسعه و تقویت قرار می دهد بلکه پایگاه اجتماعی آن را در میان مردم تقویت خواهد کرد.

بانک تجارت با بیش از ۴۴ سال سابقه در شبکه بانکی بزرگترین بانک بورسی کشورست که مسیر اصلاحی خوبی را از حدود سه سال پیش شروع کرد و موفق شد ضمن مرتفع کردن زیان انباشته کفایت سرمایه خود را تقویت و در مسیر سوددهی قرار گیرد. تغییرات مدیریتی و تقویت بنیه فنی منابع انسانی بانک از جمله عوامل موفقیت بانک تجارت بود که سبب شد بانک رفته رفته جایگاه اصلی خود را در شبکه بانکی بازیابی کند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار