اعلام جرم قوه قضائیه علیه عبدالرضا داوری

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در پی انتشار برخی مطالب در فضای مجازی دادستانی تهران علیه عبدالرضا داوری اعلام جرم کرد.

به گزارش رصد روز، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در پی انتشار برخی مطالب در فضای مجازی دادستانی تهران علیه عبدالرضا داوری اعلام جرم کرد.

 

برخی تولید محتوای عبدالرضا داوری طی هفته‌های اخیر اعلام جرم دادستانی تهران علیه وی را به همراه داشت.

علیه این فعال فضای مجازی در راستای انتشار اخبار کذب و حرکت در راستای خدشه به امنیت روانی جامعه اعلام جرم شده است.

عبدالرضا داوری (زاده ۳۱ فروردین ۱۳۵۲ در تهران) فعال سیاسی، قائم مقام خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران بود و همچنین مدتی مدیر مسئولی روزنامه شهروند را به عهده داشت. وی همچنین مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور بود.

تحصیلات
داوری در سال ۱۳۷۰ از دبیرستان هشترودی دیپلم ریاضی و لیسانس و فوق لیسانس خود در مهندسی مکانیک را از دانشگاه تهران دریافت کرد. وی در وبلاگ شخصی خود به دریافت درجه دکتری اقتصاد گرایش توسعه صنعتی از دانشگاه کارلینس نیویورک اشاره نموده‌است؛ که این مؤسسه یک مرکز آموزش از راه دور بوده و مدارک آن در آمریکا فاقد اعتبار است و بعنوان یک مدرک جعلی شناخته می‌شود که بدون سابقه علمی و با دریافت پول توسط مراکز نامعتبر صادر می‌شود.همچنین در رسانه‌های دولت نهم و دهم بارها از عبدالرضا داوری به عنوان دکتری مکانیک دانشگاه تهران یاد شده اما پیگیری‌های مکرر خبرنگاران دیگر رسانه‌ها از دانشکده فنی دانشگاه تهران و جستجو در لیست فارغ التحصیلان دانشگاه تهران برای یافتن نام فارغ‌التحصیلی با نام عبدالرضا داوری بی‌نتیجه بوده‌است. گفتنی است داوری پیش از حضور در دانشگاه تهران نیز در مقطع دکترای دانشگاه تربیت مدرس مشغول به تحصیل بوده که پس از سال‌ها تحصیل در این دانشگاه نیز نتوانسته مدرک دکتری دریافت کند.

مناصب شغلی
داوری در خرداد ۱۳۸۷ به عنوان مدیرکل پژوهش و جانشین معاون خبر و در تیر ۱۳۸۸ به عنوان قائم مقام مدیرعامل و معاون خبر ایرنا منصوب شد. او مدتی مدیر مسئولی روزنامه شهروند را نیز به عهده داشت.

او از مهر ۱۳۹۱ تا اردیبهشت ۱۳۹۲ مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش این وزارتخانه بود.

داوری عضو هیئت علمی پژوهشی دانشگاه تهران و جهاد دانشگاهی بود که در ۱ بهمن ۱۳۹۲ حکم اخراجش به وی ابلاغ شد و ظاهراً در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی عنوان شده که اخراجش به علت فعالیت‌های سیاسی بوده‌است. در سال ۱۳۸۹ به مدیرعاملی مؤسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران منصوب شد. و در سال‌های پایان دولت دهم این سمت را برعهده داشت.

علی‌اکبر جوانفکر در خصوص شایعه مشاور بودن وی با محمود احمدی‌نژاد این ادعا را غیر واقعی اعلام کرد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار