در 9 ماهه 1402 اتفاق افتاد؛

افزایش ۲۰ درصدی تراز مالی بانک سینا در پایان آذرماه نسبت به مجموع سال گذشته

در نه ماهه 1402 بانک سینا علاوه بر اینکه میزان درآمدهای خود را نسبت به سال گذشته افزایش داد بلکه رشد درآمد سپرده گذاری و اوراق بدهی منجر به افزایش تراز مالی این بانک نسبت به سال 1401 شد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، بانک سینا در حالی ۶ ماهه نخست سال جاری را به پایان رساند که بررسی فعالیت این بانک در نیمه ابتدایی ۱۴۰۲ حاکی از رشد شاخصهای تعیین کننده در گزارشات مالی بود. افزایش چشمگیر درآمدهای عملیاتی در کنار رشد سود خالص هر سهم و بهبود درآمدهای کارمزد و تسهیلات اعطایی عملاً بانک سینا را در سال ۱۴۰۲ در مسیر دستیابی به رکوردی قابل توجه در پایان سال ۱۴۰۲ قرار می دهد. مروری بر کارنامه این بانک در پایان آذرماه ۱۴۰۲ مؤید آنست که استراتژیهای مدیریتی در این بانک که از حضور سهامداران نام آشنایی بهره می برد نسخه ای متفاوت از عملیات بانکداری در این بانک را خلق کرده است.

افزایش درآمدهای بانک سینا در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مجموع سال گذشته

بانک سینا که که در پایان سال قبل ۸۵ هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال درآمد را از محل های های تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری، اوراق بدهی، سرمایه گذاری و کارمزد به دست آورده بود در پایان ۱۴۰۱ با احتساب هزینه سود سپرده ها و هزینه کارمزد تراز مالی خود را ۳۶ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال ثبت کرد. این بانک در حالی که در سال جاری وضعیت شبکه بانکی به لحاظ افزایش تسهیلات تکلیفی در حال مطلوبی نیست علاوه بر اینکه توانست در ۹ ماهه ۱۴۰۲ معادل ۹۶ درصد مجموع سال گذشته درآمد تسهیلاتی داشته باشد بلکه تراز مالی خود را به نسبت سال گذشته بهبود داد.

دلائل رشد تراز مالی بانک سینا نسبت به سال گذشته

تراز مالی بانک سینا در ۹ ماهه سال جاری ۴۳ هزار و ۸۱۱ میلیارد ریال نشان می دهد که در مقایسه با مجموع سال گذشته رشد ۲۰ درصدی را گزارش می کند.

گفتنیست افزایش ۱۲۳ درصدی سپرده گذاری و رشد ۳۷ درصدی درآمد اوراق بدهی از جمله دلایل اصلی شسکتن رکورد تراز مالی بانک سینا در ۹ ماهه سال جاری نسبت به پایان سال قبل بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار