امید در دی

اقدامات قابل توجه بانک دی برای جبران ناترازی

از ابتدای سال جاری تاکنون بارها شاهد اقداماتی در بانک دی بودیم که رفته رفته به بازگشت فضای آرامش به این بانک کمک کرد و می تواند امید را در اردوگاه سهامدارانش احیاء کند.

به گزارش رصد روز، تحولات مدیریتی بانک دی در چندوقت گذشته اگرچه مورد انتقاد برخی از کارشناسان و رسانه ها قرار گرفت اما با این همه تلاش مدیران این بانک برای رفع ناترازی، مرتفع مردن زیان انباشته و حرکت در مسیر سوددهی با نتایج قابل توجهی همراه بوده نتایج آتی آن برای بانک نوید روزهای خوبی را می دهد.

بانک دی که اسامی نام آشنایی مانند سازمان اقتصادی کوثر و و گروه مالی و اقتصادی دی را در لیست سهامداران خود دارد در حالی نماد خود را ممنوع و متوقف می بیند که در طی چندماهه گذشته انتشار منظم صورتهای مالی و گامهای اجرایی تحول بانک با جدیت در دستور کار قرار گرفت و از مستندات تلاشهای صورت گرفته می توان اذعان کرد دور جدید برنامه های بانک دی برای بهبود ساختار مالی نتیجه بخش خواهد بود.

بانک دی در حالی شش ماهه نخست سال جاری را به پایان رساند که مروری بر صورتهای مالی بانک اقدام ضروری جهت ترمیم وضعیت مالی آن را اجتناب ناپذیر می کند. به همین منظور از ابتدای سال جاری تاکنون بارها شاهد اقداماتی بودیم که رفته رفته به بازگشت فضای آرامش به این بانک کمک کرد.

مهمترین اقدامات صورت گرفته در بانک دی 

مدیران بانک دی از شروع سال جدید با برگزاری چندین مرحله مزایده و در راستای عمل به قوانین رفع موانع تولید اقدام به واگذاری اموال مازاد خود کردند و در جهت صیانت از سرمایه سهامداران این موضوع با بررسی بهترین پیشنهادات و احراز وضعیت مالی خریداران و شرکت کنندگان صورت گرفت.

افزایش ۵۲ درصدی سرمایه بانک از دیگر اقدامات مهمی بود که در آبان ماه محقق شد و سرمایه بانک به ۱۳۵ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد. این افزایش سرمایه علاوه بر اینکه سرمایه نظارتی بانک را تا حدودی با بهبود همراه خواهد کرد بلکه سبب می شود تا با افزایش توان پرداخت تسهیلات درآمد منابع تسهیلاتی بانک نیز افزایش پیدا کند و در نهایت درآمدهای عملیاتی آن با تعدیل همراه شود.

وصول مطالبات غیرجاری بانک از بدهکاران عمده و شرکت لیزینگ دی از دیگر اتفاقاتی بود که در بانک دی محقق شد تا عملیات تحول بانک بدون فوت وقت یکی پس از دیگری اجرایی شود. ارزشگذاری ملک موسوم به کوهستان پارک شادی مشهد به ارزش ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در شرایطی از سوی کارشناسان رسمی صورت گرفت که بهای این ملک در دفاتر بانک ۹۵۰ میلیارد ریال ثبت شده که با این وجود می تواند تأثیر قابل توجهی بر کاهش زیان انباشته بانک داشته باشد.

باید اذعان کرد که تلاش مدیران بانک دی برای مرتفع کردن مسائل مالی بانک با استناد به کارهای صورت گرفته از ضرب آهنگ خوبی برخوردار بوده که می تواند برای سهامدارانش امیدبخش باشد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار