اقدام بی‌سابقه فرزانه صادق در فرودگاه مهرآباد+ عکس

«قربانقلی بردی‌محمداف» رهبر ملی ترکمنستان، صبح چهارشنبه ( ۷ شهریور ۱۴۰۳ ) با استقبال «فرزانه صادق» وزیر راه و شهرسازی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

به گزارش رصد روز،  «قربانقلی بردی‌محمداف» رهبر ملی ترکمنستان، صبح چهارشنبه ( ۷ شهریور ۱۴۰۳ ) با استقبال «فرزانه صادق» وزیر راه و شهرسازی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

2 153 1 168

به نظر می‌رسد این نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی‌ست که یک خانم به استقبال یک سیاستمدار برجسته در فرودگاه می‌رود و از این حیث این تصاویر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

 

فرزانه صادق مالواجرد (زادهٔ ۱۳۵۵) معمار، شهرساز و مدیر اجرایی ایرانی است که از ۳۱ مرداد ۱۴۰۳، به عنوان وزیر راه و شهرسازی فعالیت می‌کند. صادق مالواجرد پیش از این به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در این وزارتخانه فعالیت داشته است.وی دومین وزیر زن پس از انقلاب ۱۳۵۷ و نخستین وزیر راه و شهرسازی زن در ایران به‌شمار می‌رود.

زندگی و سوابق کاری

صادق متولّدِ ۲۱ شهریورِ ۱۳۵۵، متأهّل و دارای یک فرزند است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد پیوسته معماری از دانشگاه تهران و دکترای شهرسازی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که دارای بیش از ۲۰ سال سابقه کار بوده و به جز مدت کوتاهی که در شهرداری تهران اشتغال به کار داشت، بخش عمده سوابق خدمتی وی در وزارت راه و شهرسازی بوده است.

صادق از زمان استخدام به عنوان کارشناس دفتر معماری و طراحی شهری وزارت مسکن و شهرسازی مشغول به کار شد. و از سمت‌های او معاون دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران شهری وزارت مسکن و شهرسازی، معاون مسکن و شهرسازی اداره کل مسکن استان همدان، مدیر کل دفتر معماری و طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش وزارت راه و شهرسازی بوده است.

او در سال ۱۳۹۷ به مدت شش ماه در زمان شهرداری پیروز حناچی به سمت مدیر کل شهرسازی و طرح‌های شهری تهران منصوب گردید. در ۲۷ دی ۱۳۹۷ توسط محمد اسلامی وزیر وقت راه و شهرسازی به سمت معاونت شهرسازی و معماری ایران و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در وزارت راه و شهرسازی درآمد. در مرداد ۱۴۰۲ پس از حاشیه‌های به وجود آمده مبنی بر مخالفت صادق با سیاست‌های مغایر کمیسیون ماده ۵ در شورای عالی شهرسازی توسط شهردار تهران علیرضا زاکانی، وزیر راه مهرداد بذرپاش فرزانه صادق را از معاونت وزارت کنار گذاشت و به سمت مشاور خود منصوب نمود. همچنین صادق از در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر وابسته به بنیاد شهید شد.

صادق مالواجرد در ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از سوی مسعود پزشکیان رئیس جمهوری دولت چهاردهم برای رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. خبرآنلاین او را نزدیک به سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی توصیف کرد. او در ۳۱ مرداد با کسب ۲۳۱ رای موافق در مقابل ۵۷ رای مخالف از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد برای وزارت راه و شهرسازی گرفت و نخستین وزیر زن این وزارتخانه شد.صادق دومین زنی است که در تاریخ جمهوری اسلامی پس از مرضیه وحید دستجردی به وزارت رسید. انتخاب صادق از آنجایی که وزارت راه و شهرسازی به عنوان وزارتخانه زیربنایی تلقی می‌شود از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار