اقدام جالب یک راننده اسنپ در گرمای تهران+ عکس

عکسی از اقدام جالب و متفاوت یک راننده اسنپ در فصل گرما در فضای منتشر شد.

به گزارش رصد روز،  عکسی از اقدام جالب و متفاوت یک راننده اسنپ در فصل گرما در فضای منتشر شد.

 

این راننده برای جلوگیری از گرمازدگی مسافرانش، آب معدنی و لیموناد را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد.

13 37 12 41

اسنپ (به انگلیسی: Snapp) یکی از سرویس‌های آنلاین برای درخواست کرایه وسیله‌های نقلیه تاکسی و پیک موتوری است که از دی ماه سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد. مالکیت این نرم‌افزار متعلق به شرکت ایده گزین ارتباطات روماک است.

پس از آغاز به کار این نرم‌افزار، در برخی موارد اسنپ مورد انتقاد صنف تاکسیرانی قرار گرفت و به عملیات تاکسیرانی غیرقانونی، پایین آوردن قیمت و خدمات ناایمن متهم شد. با این وجود اسنپ در دو سال اول فعالیت خود، توانست به یکی از بازیگران اصلی تجارت الکترونیک در ایران تبدیل شود. درحال حاضر اسنپ با بیش از ۵۰۰ نفر پرسنل تمام وقت، نیم میلیون کاربر به‌عنوان راننده و ده میلیون کاربر به‌عنوان مسافر توانسته به یکی از سیستم‌های رفت‌وآمد هوشمند در بیشتر شهرهای ایران تبدیل شود. هم‌اکنون در بیش از ۱۰۰ شهر بزرگ و کوچک ایران با رانندگان ایرانی و سایر کشورها فعال است. نرم‌افزار اسنپ در حال حاضر برای دو سیستم عامل اندروید و آی‌اواس منتشر شده‌است.

اسنپ در ابتدا با نام «تاکسی یاب» کار خود را آغاز کرد، ولی بعداً به «اسنپ» تغییر نام داد.

در تازه‌ترین برآورد سهم بازار انجام شده توسط یکی از آژانس‌های مستقل تحقیقات بازاریابی (با تمرکز بر هشت شهر اصلی و مشترک محل فعالیت این شرکت‌ها) شرکت اسنپ حدود ۸۷درصد سهم بازار تاکسی‌های اینترنتی در این هشت شهر را به خود اختصاص داده‌است. جمع‌آوری اطلاعات مربوط به این تحقیق در بازه زمانی ۲ الی ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ می‌باشد.

مالکیت
مالک اسنپ، شرکت ایده‌گزین ارتباطات روماک است. این شرکت، در حال حاضر ۵ کسب‌وکار الکترونیک را رهبری می‌کند و مالک آن‌ها به حساب می‌آید. این شرکت که در سال ۱۳۹۳ تأسیس شده و در حال حاضر علاوه بر نرم‌افزار اسنپ، استارت‌آپ‌های بامیلو، اسنپ فود، اسنپ روم، اسنپ تریپ، اسنپ هیت، اسنپ مارکت، اسنپ دکتر و اسکانو را نیز مدیریت می‌کند.شرکت‌های ام‌تی‌ان و ایرانسل از سهام داران گروه اینترنت ایران هستند. شرکت ایرانسل در سال ۱۳۹۵ مبلغ ۲۰ میلیون دلار آمریکا در اسنپ سرمایه‌گذاری کرد. همچنین گمانه‌زنی‌هایی در خصوص این که سپاه پاسداران مالک اصلی این برنامه است مطرح بوده هر چند شهرام شاهکار، مدیر عامل اجرایی وقت اسنپ، این مسئله را تکذیب می‌کند.

آبان سال ۱۳۹۸ مصاحبه‌ای با ژوبین علاقبند، مدیرعامل وقت اسنپ، صورت گرفت که در آن گفته شد غیر از ۶۰ درصدی که متعلق به ام‌تی‌ان و ایرانسل است، ۳۰ درصد دیگر متعلق به سهامدار آلمانی (عیاد الکثار، یکی از بنیان‌گذاران اسنپ و مدیر راکت اینترنت خاورمیانه) است. البته محمد الفوز، تاجر اماراتی، به عنوان بنیان‌گذار یکی از سهامداران اصلی است.

برآورد هزینهٔ سفر
برنامه اسنپ به‌طور خودکار، هزینهٔ سفر را محاسبه کرده و پرداخت هزینهٔ سفر به دو صورت آنلاین و نقدی قابل پرداخت است. پرداخت هزینه سفر از طریق کارت بانکی که قبلاً در اپلیکیشن وارد شده صورت می‌گیرد یا مستقیماً به راننده پرداخت خواهد شد. برآورد هزینه، تابعی از میزان مسافت مقصد و ترافیک مسیر و ساعت سفر می‌باشد؛ طوری که در ساعات اوج ترافیک هزینهٔ بیشتری باید بپردازید. پرداخت آنلاین در اسنپ از طریق پرداخت الکترونیک سامان صورت می‌گیرد.

امتیازدهی به راننده
مسافران می‌توانند پس از پایان سفر و بر اساس میزان رضایت از سفر، به راننده امتیاز دهند. این شیوه امتیازدهی منجر به ایجاد سیستم نظارتی هوشمند می‌شود. از سوی دیگر میانگین امتیاز راننده، تأثیر مستقیمی در افزایش تعداد سفر کاربر راننده دارد. مسافران به راننده‌ها بین یک تا پنج امتیاز می‌دهند و می‌توانند علت رضایت یا عدم رضایت خود از سفر انجام شده را مشخص کنند. رانندگانی که امتیازشان بین ۴ تا ۵ است در اولویت سرویس‌دهی قرار می‌گیرند

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار