امضای منحصربفرد بیمه پارسیان در خلق تراز صعودی / مشی راهبردی هوشمندانه

در پایان تیرماه سال جاری و با احتساب صدور و پرداخت تراز بیمه پارسیان به 31 هزار و 851 میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 73 درصدی را شاهد هستیم اما مقایسه تراز در چهارماهه 1403 و 1402 طی ماههای مختلف نکات قابل توجهی دارد.

به گزارش اختصاصی رصد روز،ماراتن شرکتهای بیمه ای با تغییرات قابل توجه در سال ۱۴۰۳ روزهای جذابی را برای سهامداران رقم می زند. رقابت شرکتهای بیمه ای در صدور بیمه نامه و افزایش حاشیه سود و بهبود تراز در حالی در سال جاری دنبال می شود که به دنبال تغییرات سیاسی در کشور نه تنها که اراده و انگیزه مدیران این حوزه کاهش پیدا نکرد بلکه نگاهی به جابجایی شرکتهای بیمه ای در جدول صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت نشان از انگیزه مضاعف آنان دارد.

بیمه پارسیان که از شرکتهای با سابقه بیمه ای در کشورست در رقابت سال جاری عملکردی نشان می دهد که راهبردی باثبات را در پیش گرفته که خروجی آن را باید در تراز رو به رشد این شرکت طی ۴ ماهه ۱۴۰۳ دید.

بیمه پارسیان در ۴ ماهه نخست سال با صدور ۶۵ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال بیمه نامه در جایگاه هفتم شرکتهای بیمه ای فعال در دو بخش دولتی و خصوصی قرار گرفت و در این بین نباید فراموش کرد که ماهیت پرتفوهای اکتسابی این شرکت نسبت به سایر شرکتها تفاوتهای عمده دارد.

بررسی ها نشان می دهد که با وجود شرایط حاکم بر معیشت و اقتصاد کشور خصوصاً در سال جاری بیمه پارسیان در بازه ۴ ماهه سال جاری علاوه بر اینکه در صدور بیمه نامه روندی رو به رشد را ثبت کرد بلکه نمایش قابل قبول آن در ثلث سال اثری خوب در تراز مالی این شرکت در سال جدید داشت.

در پایان تیرماه سال جاری و با احتساب صدور و پرداخت تراز بیمه پارسیان به ۳۱ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۳ درصدی را شاهد هستیم.

یکی از نکات قابل توجه در کارنامه بیمه پارسیان طی ۴ ماهه ۱۴۰۳ را باید در خلق تراز مثبت صعودی در ماههای مختلف دید. به عبارت دیگر صدور بیمه نامه بیشتر به معنای تراز بهتر نیست بلکه ایجاد این دستاورد نیازمند پلن هوشمندانه ایست که به نظر می رسد در بیمه پارسیان به خوبی در حال اجرا و پیاده سازیست.

تراز بیمه پارسیان در خرداد ماه ۳۰هزار و ۲۳۷ میلیارد ریال بود و این مقدار در اردیبهشت و فروردین به ترتیب ۱۷ هزار و ۵۰۷ و ۱۴ هزار و ۳۸ میلیارد ریال نشان می دهد.

در نمودار زیر مقایسه تراز بیمه پارسیان در چهارماهه ۱۴۰۳ و ۱۴۰۲ طی ماههای مختلف را مشاهده می کنید؛

mkaysh traz 66ba713e5e66c

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار