ایران اقتصاد جام جهانی قطر را باخت

به گفته رئیس مشترک اتاق بازرگانی ایران و قطر ایران فرصت اقتصادی جام جهانی قطر را از دست داد و برخلاف دیگر رقبایش نتوانست نیازهای این کشور را برای آماده‌سازی زیرساخت‌های بازی‌های فوتبال برطرف کند.

به گزارش رصد روز، عدنان موسی‌پور، رئیس مشترک اتاق بازرگانی ایران و قطر با بیان اینکه زیرساخت‌های مورد نیاز مسابقات جام‌جهانی فوتبال قطر آماده شده و پروژه‌ها نیز تمام شده یا رو به اتمام است گفت: قطر گام‌های آخر آماده‌سازی برای مسابقات جام جهانی فوتبال را برمی‌دارد و این رویداد ورزشی فرصت خوبی برای ایران جهت فعالیت در بخش‌های فنی و مهندسی قطر بود.

موسی‌پور حجم مبادلات تجاری ایران و قطر را ۳۵۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در سه سال گذشته روابط تجاری ایران و قطر افزایش جزئی داشته اما هرگز سطح تجارت دو کشور قوی نبوده است. هرچند شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌ها در کاهش روابط اقتصادی کشورها بی‌تاثیر نبوده است.

وی افزود: بازار قطر فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران ایرانی در بخش‌های صنایع ساختمانی، مواد غذایی و صنایع وابسته دارد اما دیپلماسی اقتصادی نامناسب با قطر موجب شده که فرصتهای طلایی بازار این کشور از دست برود.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار