آقای مدیرعامل مبتکر "اگر واقعاً پژو پارس تا امروز آدم کشته بگذارید 6 ماه دیگر هم بکشد" در ایران خودرو چه خبرست؟

ایران خودرو از تخلف چند هزار میلیاردی و رکب به مشتریان تا خلق ۷۰۳ میلیون تومان زیان انباشته در هر ساعت

توهین به مردم، ثبت رکورد عجیب در خلق زیان انباشته در هر ساعت و دقیقه و تخلفی که پای قوه قضائیه، مجلس و شورای رقابت را به ایران خودرو باز کرده نتایج تأسف باریست که ماحصل سبک مدیریت در بزرگترین کارخانه خودروسازی کشورست.

به گزارش اختصاصی رصد روز، ایران خودرو نام آشنایی برای افرادیست که در سالهای گذشته پشت خط لاتاری این شرکت خودروسازی برای محصولاتی صف کشیدند که اگرچه در قیمت با محصولات تراز یک جهانی برابری می کند اما در کیفیت نزدیک به آنها هم نیست و هزار اما و اگر در خصوص بودن یا نبودن چنین شرکتهایی در بین اهالی اقتصاد و صنعت مطرح است. اگرچه موضوع کیفیت خودرو فقط مختص به آبی پوشان جاده مخصوص نیست اما با توجه به سهم بیشتر این کارخانه از بازار خودرو و بالاتر بودن قیمت محصولات این کارخانه نسبت به سایپا ذره بین مطالبه گری قطعاً در ابتدا روی این کارخانه فوکوس خواهد کرد.

رسانه ها از دپوی ایران خودرو می گویند

تغییر مدیران این گروه خودرویی در سالهای گذشته هم فقط شعارهای ایران خودرو را تغییر داد و عملاً مردم و مشتریان تغییر محسوسی در کیفیت و طراحی محصولات آن مشاهده نمی کنند. در عین حال اخبار رسانه ها از دپوی ۳ هزار و ۹۶۱ خودروی دنا، یک هزار و ۵۱۹ خودروی گروه سورن، ۱۰۰ خودروی رانا، ۱۰۰ خودروی تارا و ۴۸۹ خودروی هایما حکایت دارد که معنای آن عدم تناسب عرضه با تولیدات این گروه خودروییست.

تخلفی که پای مجلس و قوه قضائبه را به ایران خودرو باز کرد

این گروه خودرویی که متعهد شده بود تا به مشتریان خود تنها محصول گروه سورن پلاس یعنی EF7 ارا ارائه دهد در حرکتی غیرحرفه ای که با مشی مشتری مداری در تباین است با دستکاری سامانه و ثبت کد جدید نوع موتور این محصول را XU7P معرفی کرد که به گفته کارشناسان خودرویی موتور XU7 از EF7 قدیمی‌تر، ضعیف‌تر و ارزان‌ترست و طبق برآوردها ایران‌ خودرو با این تخلف بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سود به جیب زده است

تخلف ایران خودرو که موجب شد تا همزمان مجلس و قوه قضائیه به موضوع ورود کنند و در روزهای آینده خبرهای مهمی از قرار تعقیب قضایی برخی مدیران این گروه خودرویی به گوش خواهد رسید.

سورن 11

سورن 222

سورن 333

قطعاً چنین نتایج خجالت آوری را باید در انحصاری جستجو کرد که طی سالهای گذشته نه تنها سرمایه مردم را وقف خرید محصولاتی با این وضعیت کرده بلکه نگاهی به آمار تصادفات جاده ای و تاب آوری محصولات ایران خودرو در سوانح رانندگی نشان می دهد که سلامتی مردم نیز با چنین مدیریتی در چالشی جدیست چرا که افکار عمومی هنوز صدای پخش شده از علیمردان عظیمی را از یاد نبرده که در آن اظهار کرده بود “اگر پژو پارس آدم کشته بگذارید باز هم بکشد”.

ریان انباشته دقیقه ای چند؟

جدیدترین بررسی ها نشان می دهد که ایران خودرو از سال ۱۴۰۲ تا سه ماهه سال جاری ۱۱۵ هزار و ۹۹۷ میلیارد و ۸۳۹ هزار و ۳۰۰ تومان زیان انباشته خلق کرده که بررسی میزان این ضرر طی ماهها و روزها و ساعتها و دقایق این بازه زمانی قابل توجه و مطالبه گری جدیست.

نتایج نشان می دهد که ایران خودرو در ۱۵ ماهه گذشته ( ۱۴۰۲ تا ۳ ماهه ۱۴۰۳) در هر ماه بیش از ۷ هزار و  ۷۳۳ میلیارد تومان، روزانه ۱۶ میلیارد و ۸۸۴ میلیون تومان، ساعتی ۷۰۳ میلیون و ۵۲۸ هزار تومان و دقیقه ای ۱۱ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان زیان انباشته خلق کرده که در نوع خود مثال زدنیست.

جدول محاسبه زیان انباشته ایران خودرو (مبالغ به تومان است)

زیان انباشته ایران خودرو

باید پرسید کدام بنگاه تولیدی در کشور چنین رکوردی در چندسال گذشته در خلق زیان انباشته رقم زده و کدام مدیر با وجود توهین آشکار به مردم همچنان روی کارست و در کجای دنیا می توان چنین تخلفی در فروش یک محصول را رقم زد؟

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار