ایلان ماسک علیه مدیر تلگرام!+ عکس

ایلان ماسک در پستی به مدیرعامل متا، اشاره کرده است.

به گزارش رصد روز، ایلان ماسک در پستی به مدیرعامل متا، اشاره کرده است.

0 155
ایلان ماسک در پستی به «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، اشاره کرده و گفته، چون زاکربرگ آزادی بیان را سانسور می‌کند و به دولت‌ها اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را می‌دهد، دستگیر نمی‌شود. این درحالی است که به‌تازگی مدیرعامل تلگرام در فرانسه دستگیر شده است.

 

 

بیوگرافی ایلان ماسک

ایلان ریوْ ماسک (به انگلیسی: Elon Reeve Musk؛ ‎/ˈiːlɒn/‎ EE-lon؛ زادهٔ ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱) سرمایه‌گذار، کارآفرین و شخصی نامی در کسب‌وکار است. او بنیان‌گذار، مدیرعامل و مهندس ارشد فنی اسپیس‌اکس، سرمایه‌گذار فرشته، مدیرعامل، طراح محصولات و مدیرعامل سابق شرکت تسلا، بنیان‌گذار شرکت بورینگ، یکی از بنیان‌گذاران نیورالینک و اوپن‌ای‌آی و رئیس بنیاد ماسک است. او دومین شخص ثروتمند در جهان است؛ دارایی خالص تخمینی او بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ تا نوامبر ۲۰۲۳، ۲۱۹ میلیارد دلار آمریکا و بر اساس فوربز، ۲۴۱ میلیارد دلار است. این دارایی اساساً از سهم مالکیت او در تسلا و اسپیس‌ایکس به‌دست آمده‌است.

ماسک از ارول ماسک و می ماسک در پرتوریا، آفریقای جنوبی به دنیا آمد. او مدت کوتاهی در دانشگاه پرتوریا به تحصیل پرداخت و در ۱۸ سالگی به کانادا رفت که از طریق مادر کانادایی‌تبارش تابعیت این کشور را به دست آورد. دو سال بعد به دانشگاه پنسیلوانیا رفت و در آن جا کارشناسی اقتصاد و کارشناسی فیزیک خود را گرفت. او در سال ۱۹۹۵ برای تحصیل در دانشگاه استنفورد به کالیفرنیا نقل مکان کرد اما بعد از دو روز ترک تحصیل کرد و به‌همراه برادرش کیمبال، شرکت نرم‌افزاری راهنمای سفر آنلاین زیپ۲ را تأسیس کرد. این شرکت نوپا در سال ۱۹۹۹ به‌مبلغ ۳۰۷ میلیون دلار توسط کامپک خریداری شد و با ۱۲ میلیون دلاری که به دست آورد، ماسک همان سال مشترکاً بانکداری مستقیم X.com را تأسیس کرد که در سال ۲۰۰۰ با کنفینیتی ادغام شد و باعث تشکیل پی‌پل شد.

بحث‌های بحث‌برانگیز ماسک او را به شخصیتی تفرقه‌افکن تبدیل کرده‌است. او به‌دلیل اظهارات غیرعلمی و گمراه‌کننده، از جمله انتشار اطلاعات نادرست راجع به همه‌گیری کووید-۱۹ و ترویج تئوری توطئه مورد انتقاد قرار گرفته‌است. مالکیت وی در توییتر نیز به‌همین ترتیب بحث‌برانگیز بوده‌است؛ کنار گذاشتن تعداد زیادی از کارمندان این شرکت و افزایش سخنان نفرت‌آفرین و تغییرات در اعتبارسنجی کاربران در این پلتفرم مورد انتقاد قرار گرفت. در سال ۲۰۱۸، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از او به‌دلیل انتشار توییت دروغین مبنی بر تأمین بودجه برای تصاحب خصوصی تسلا شکایت کرد. برای حل این پرونده، ماسک از ریاست تسلا کنار رفت و ۲۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار