با مرور 10 ماهه بازار سرمایه و شبکه بانکی؛

بالاترین امتیازات نظام بانکی در سبد بانک ملت

قرارگیری بانک ملت در جایگاه نخست شبکه بانکی از حیث ارزش بازار و حجم معاملات و نیز تکرار بالاترین تراز مالی ورشد درآمد هرسهم در کنار رتبه خوب از حیث درآمد ماهانه در بازار سرمایه از مهمترین دستاوردهای بانک ملت در 10 ماهه سال جاری بود.

به گزارش رصد روز، سال ۱۴۰۲ برای شبکه بانکی کشور از جهات مختلفی با همه سالهای گذشته متفاوت بود. نفش آفرینی شبکه بانکی در توسعه و آبادانی کشور از یکسو، افزایش حضور در حوزه مسئولیت های اجتماعی از سوی دیگر در کنار تمکین به منویات رهبر انقلاب جهت تحقق شعار سال و همچنین افزایش میزان تسهیلات تکلیفی بانکها موجب شد تا شبکه بانکی سال متمایزی را پیش رو داشته باشد. افزایش نظارت بانک مرکزی بر فعالیت بانکها در سال جاری و نیز فشار اقتصادی و تبلیغات رسانه های معاند در خصوص نظام بانکی کشور همگی از جمله دلائلی بودند که مسیر حرکتی بانکهای کشور را با چالشی پیش بینی نشده همراه کرد و البته باید اذعان داشت که صنعت بانکی کشور با این وجود نمره قبولی در خوری را در سال جاری از منظر منتقدان دریافت می کند. مروری بر آنچه در گروه بانکی طی ۱۰ ماهه سال جاری گذشت مشخص می کند که سال ۱۴۰۲ از جهات مختلفی سخت ترین سال فعالیت بانکها بود چرا که در کنار مسائلی که گفته شد نوسانات بازار ارز، بی اعتمادی به بازار سرمایه، افزایش تورم وکمبود پول در اقتصاد خانوار عملاً بانکهای کشور را در مسیر سختی قرار داد اما با این همه دستاورد برخی بانکها نشان می دهد که با دورنمای مدیریتی می توان از خوان چالش ها عبور کرد.

بانک ملت تحسین منتقدین را برانگیخت

بانک ملت با خلق دستاوردی مناسب در پایان آذر ماه سال جاری و جابجایی شاخصهای مالی تعیین کننده علاوه بر اینکه ساختار مالی خود را تقویت کرد و به اصلاح برخی از ارکان های تعیین کننده در گردش و وجوه نقد خود پرداخت بلکه با ثبت بهترین تراز مالی در بین بانکهای کشور توجه همه منتقدین را به خود جلب کرد.

جدا از مانور خوب بانک ملت در حوزه مالی حضور مؤثر این بانک در بخش مسئولیت های اجتماعی و مشارکت در طرحهای ملی و عمرانی و نیز قرارگیری در جایگاه نخست بانکهای بورسی به لحاظ پرداخت تسهیلات تکلیفی از دیگر نتایجی بود که توسط این بانک رقم خورد.

بانک ملت همچنین در ۱۰ ماهه سال جاری با بیش از ۱۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد بهترین درآمد شبکه بانکی را در سال جاری رقم زد. این بانک که پیش تر از جهت تراز مالی جایگاه نخست بانکهای بورسی را از آن خود کرده بود با حفظ روند گذشته علاوه بر تکرار این دستاورد با رساندن تراز مالی خود به بیش از ۶۲ هزار میلیارد تومان با فاصله معنادار از سایر همگروه هایی خود در صدر گروه بانکی قرار گرفت.

درآمد هر سهم بانک ملت با مرور آنچه بر تابلوی بازار سرمایه می گذرد ۸۴۲ ریال نشان می دهد که نسبت به آذرماه سال جاری شاهد پیشرفت و بهبود آن هستیم.

اعتماد سهامداران به نماد “وبملت” را باید در ارزیابی ارزش بازار بانک ملت جستجو کرد. درحال حاضر نماد وبملت از لحاظ ارزش بازار رتبه اول گروه بانکی و رتبه پنجم بازار را در اختیار دارد و از حیث حجم معامله سهام نیز در صدر گروه بانکی و ششم بازار سرمایه دیده می شود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار