16.5 درصد تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری شبکه بانکی در بانک تجارت

بانک تجارت در جایگاه نخست پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در کل شبکه بانکی

بانک تجارت در 4 ماهه سال جاری از حیث مانده تسهیلات اعطایی قرض الحسنه در جایگاه سوم بانکهای خصوصی قرار گرفت و از طرفی با پرداخت بیش از 20 هزار و 194 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در جایگاه نخست بانکهای کشور دیده می شود.

به گزارش اختصاصی رصد روز، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خصوصاً در موضوع ازدواج و فرزندآوری در حالی در دو سال گذشته از مورد تأکید قرار گرفته که نگاهی به هرم سنی و میانگین سن ازدواج در کشور نشان می دهد که اگر تمهیدی برای این مسئله در نظر گرفته نشود در یک دهه آینده کشور با مشکل جدی در بخش منابع انسانی روبرو خواهد شد.

به همین منظور در فروردین ماه ۱۴۰۱ دستورالعمل پرداخت تسهیلات فرزندآوری به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد. به موجب این دستورالعمل بانکها موظف شدند در راستای اجرای ماده (۱۰) “قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند راه اندازی و همچنین حسب جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی از محل منابع پس انداز و جاری قرض الحسنه شبکه بانکی این تسهیلات را وفق مقررات پرداخت نمایند.

از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ۱۵۰ هزار و ۳۰۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری توسط بیست و هشت بانک کشور به ارزش بیش از ۱۲۲ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال پرداخت شد.

همچنین در همین بازه زمانی ۴۱۵ هزار و ۳۴۸ نفر متقاضی دریافت این تسهیلات وجود دارند که می باید برای کاهش این صف فکر عاجل کرد.

مانده تسهیلات قرض الحسنه بانک تجارت در پایان ۴ ماهه سال جاری ۷۵۴ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال نشان می دهد که علاوه بر  رشد ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بانک تجارت را از این حیث در جایگاه سوم بانکهای خصوصی کشور قرار می دهد.

گفتنیست مانده تسهیلات اعطایی بانک تجارت در پایان تیرماه ۱۴۰۳به بیش از ۶۷۴ هزار میلیارد تومان می رسد که رشد ۲۸ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه ثبت و ضبط کرده است.

براساس این گزارش بانک تجارت در پایان ۴ ماهه ابتدایی سال جاری ۲۴ هزار و ۶۹۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری معادل ۲۰ هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال پرداخت کرده است که این مقدار معادل ۱۶.۵ درصد کل تسهیلات پرداخت شده فرزندآوری در شبکه بانکی کشورست و بانک تجارت از این جهت در رتبه نخست بانکهای کشور دیده می شود.

لازم به ذکرست در در پایان تیرماه ۵۲ هزار ۳۴۸ نفر متقاضی دریافت این تسهیلات در بانک تجارت به چشم می خورند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار