بانک تجارت مورد تحسین مدیران ارشد دولتی و فعالان اقتصادی

خدمات بانک تجارت در حوزه تولید و مشارکت در طرحهای توسعه ای و نیز نقش آفرینی مؤثر در جهت محرومیت زدایی موجب شد تا عملکرد بانک تجارت مورد تحسین مدیران دولتی و فعالان اقتصادی قرار گیرد

به گزارش رصد روز، اصلاح نظام بانکی و تمرکز بر عملیات بانکداری در کنار نقش پذیری بانکها در جراحی اقتصادی در سال جاری عملاً مسیر فعالیت بانکها را با تغییرات زیادی همراه کرد. بانکهای تجاری، تخصصی، دولتی و خصوصی در سال جاری با تعریف ساز و کاری متفاوت در نظام پرداخت تسهیلات، لاین ویژه ای را برای حرکت در چهارچوب اقتصادی دولت ایجاد کردند و از همین رو رویکرد نظارت و رسیدگی به تسهیلات بانکی در چندماهه اخیر با تغییرات زیادی همراه شد.

در واقع آنچه که ضرورت ایجاد تغییر در نظام بانکی در سال جاری را بیش از حد الزامی کند کمک مؤثر به موتور محرکه اقتصاد یعنی واحدهای تولیدیست و آنطور که بررسی ها نشان می دهد برخی بانکها با درک درست این مسئله موج جدیدی را از ابتدای سال ایجاد نمودند و با حمایت های قابل توجه از این مسئله تلاش کردند تا علاوه بر پویا نگه داشتن بخشهای اقتصادی بستری را فراهم نمایند تا اشتغال بکار جوانان مسیر هموارتری را پیش روی خود داشته باشد.

اقدامات بانک تجارت تحسین مدیران دولتی را رقم زد

مروری بر عملکرد چندماهه اخیر بانک تجارت جدا از دستاوردهای قابل توجه سالهای گذشته نشان می دهد که مسیر شکل گیری ایده های مدیریتی حاکم بر این بانک با توجه به نیازهای واقعی بخشهای اقتصادی و تقاضای مردم بوده و از این جهت تلاش مدیران آن از نگاه دولتمردان دور نمانده و به تحسین کارنامه مدیران بانک تجارت نشستند.

هرچند که تقدیر از دستاوردهای بانک تجارت در شبکه بانکی و اقتصادی کشور دارای سابقه ای طولانیست اما تکرار آن در دولتهای مختلف پیام روشنی را برای فعالان اقتصادی دارد. به عنوان مثال تقدیر فراکسیون اقتصادی مجلس از بانک تجارت در سال ۹۷، تقدیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از عملکرد مدیران بانک تجارت در سال ۹۸، تقدیر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بانک تجارت به واسطه مشارکت در پروژه های صنعتی در سال ۱۴۰۰، تقدیر رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسیرییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و همینطور تقدیر معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از عملکرد بانک تجارت در سال جاری مؤید آنست که سمت و سوی تلاش مدیران بانک تجارت رضایت حداکثری مردم، اقدام در جهت محرومیت زدایی از دهک های پائین اقتصادی و کمک به بهره وری و بهینه سازی مشارکت در طرحهای تولیدیست .

گزارش عملکرد شش ماهه بانک تجارت موجب شد تا محمد جواد شریف زاده معاون امور بانکی و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد با تمجید از عملکرد مدیران بانک تجارت اظهار کند که بانک تجارت درک درستی از مفاهیم بانکداری دارد. وی همچنین دستاوردهای بانک تجارت در حوزه دیجیتال را ستود و آن را نقطه قوت بانک تجارت دانست.

این اتفاق در شرایطی که می افتد که بانک تجارت در آذرماه محصول قابل اتکای کالانو را با همکاری گروه صنعتی انتخاب، کویرموتور و پاکشوما را به بازار عرضه کرد. هرچند که این مسئله تنها دستاورد بانک تجارت در حمایت از تولید نبود و انعقاد تفاهمنامه در جهت توسعه صنعت مس با شرکت ملی صنایع مس ایران از دیگر اقدامات ارزشمندی بود که در بانک تجارت رقم خورد. تأمین مالی خرید ۱۰ هزار اتوبوس، مشارکت گسترده در نهضت ملی مسکن، کسب عناوین برتر در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، کمک به ایجاد اشتغال با راه اندازی آزمون استخدامی در ۲۵ استان کشور و چندین و چند اقدام ارزشمند دیگر به خوبی چرایی تحسین مدیران کشوری از بانک تجارت را مشخص می کند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار