بانک شهر در ایستگاه پایانی / سهامداران و سپرده گذاران بانک شهر بخوانند

[button color=”gray” size=”small” link=”http://” icon=”” target=”false” nofollow=”false”] آنقدر اوضاع در بانک شهر قمر در عقرب است که معلوم نیست باید از کچا درباره آن ...

[button color=”gray” size=”small” link=”http://” icon=”” target=”false” nofollow=”false”] آنقدر اوضاع در بانک شهر قمر در عقرب است که معلوم نیست باید از کچا درباره آن نوشت. وقتی حتی سیاسی بازی نیز نتوانست این بانک را به ساحل آرامش برساند و در نهایت مدیریت جدید این بانک هم اکسیری برای التیام این بانک نداشت. ادامه این وضعیت حالا بانک شهر در ایستگاه پایانی را متصور است و سهامداران و سپرده گذاران بانک شهر باید برای سرمایه های خود فکر چاره باشند. [/button]

به گزارش اختصاصی رصد روز ،این بانک در روزهای سوءمدیریت سرمایه خود را بر  باد رفته می بیند و عملاً با زیان انباشته ۲۳۸ هزار میلیاردی که بیش از ۱۴ برابر سرمایه آن است در شرف اتفاقی قرار گرفته که می تواند فرجام همه بانکهایی باشد که استراتژی مدیریتی در آنها به چشم نمی خورد.

در پایان ۶ ماهه سال قبل مطالبات غیرجاری این بانک به حدود ۳۸ هزار میلیارد ریال رسیده و کفایت سرمایه بانک نیز در یکی از بدترین وضعیتهای تاریخ نظام بانکی ایران است. کفایت سرمایه منفی ۲۴.۶ درصدی عملاً کار را برای ادامه حیات این بانک سخت می کند و روزهای پیش رو چنانچه با افزایش سرمایه و یا فروش اموال مازاد همراه نباشد باید با این بانک خداحافظی کرد. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که بنا به اظهارات حسابرس این بانک علیرغم احساس خطری که در مورد وضعیت مالی آن وجود داشت اما عدم بازدهی مناسب سرمایه گذاریهای بانک شهر اتفاقات بد دیگری را نیز رقم زده است.

در پایان شهریور سال قبل خالص مطالبات این بانک از شرکتهای فرعی و وابسته ۱۹ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال بود اقدامات بانک در جهت وصول آنها بدون نتیجه ماند و عملاً سبب عدم النفع در استفاده بهینه از منابع بانک شد. البته موارد با اهمیت دیگری در خصوص این بانک وجود دارد که در صورت برطرف نشدن کابوس بانک شهر در ایستگاه پایانی را تعبیر می کند و در این صورت سهامداران و سپرده گذاران آن باید تدبیر جدی کنند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار