بانک شهر وزن موفقیتهای خود را دوچندان کرد

ترمیم ساختار مالی، نوآوری در ارائه خدمات به شبکه بانکی و نظام اقتصادی در کنار حضور مؤثر در حوزه مسئولیتهای اجتماعی و نقش آفرینی قابل توجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه قاب دستاوردهای بانک شهر را در سال جاری ماندگارتر کرد.

به گزارش رصد روز، جابجایی شاخصهای مالی در جدیدترین گزارشات بانک شهر و پوشش زیانهای قبلی این بانک خبر از تغییر اوضاع می دهد. نونوا شدن ساختار مالی بانک با مشارکت مؤثر در طرحهای توسعه و نیز ابتکار عمل مدیران آن برای معرفی دستاوردهای جدید مانند اولین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات شبکه بانکی و روشهای نوین تأمین مالی حاکی از آن است که بانک شهر دوره رکود را پشت سر گذاشته و به دنیال نقش آفرینی مؤثر در نظام اقتصاصدی کشورست.

شهر در کنار شهر

حمایت گسترده از بخش خصوصی در قالب اعطای تسهیلات و مشارکت در طرحهای صنعتی از دیگر نتایجی بود که در کارنامه نیمه نخست بانک شهر قابل مشاهده است اما جدا از این موارد برخی اقدلمات ارزشمند بانک شهر در حوزه تسهیلات قرض الحسنه و مسئولیتهای اجتماعی را باید در زمره نتایج ماندگار آن در چندوقت گذشته دانست.

اقدامات اصلاحی دولت برای کمک به کانون خانواده و گسترش فرهنگ ازدواج آسان و همچنین مکلف کردن بانکها در اعطای تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن باعث شد تا شعب بانکی با تمکین از سیاستهای ویژه دولت در این باره که مورد تأکید رهبر انقلاب است تعامل خوبی در این زمینه ها داشته باشند.

بررسی ها نشان می دهد که بانک شهر در کنار ترمیم ساختار مالی خود در شش ماهه نخست سال جاری حضور مؤثری در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری داشته و البته تسهیلات بانک شهر در نهضت ملی مسکن نیز از دیگر خدماتی بود که باعث شد وزن نتایج این بانک در سال جاری دوچندان شود.

بانک شهر در پایان آبان ۱۴۰۲ بیش از ۲۸۴ میلیارد تومان تسهیلات در قالب حمایت از قانون جهش مسکن پرداخت کرد که البته این تسهیلات جدا از حمایت این بانک از طرحهای توسعه ای شهرداریها و شورای شهر بوده و با در نظر گرفتن آنها میزان حمایتهای بانک شهر در کمک به خانه دار شدن افراد و تأمین سرپناه خانوار افزایش چند برابری خواهد داشت. سایر نتایج از پرداخت ۳ هزارو  ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسته فرزندآوری و ۷ هزار و ۱۰۲ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج توسط بانک شهر در پایان شهریور و آبان سال جاری حکایت دارد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار