رتبه نخست بانک صادرات در درآمد سرمایه گذاری در 6 ماهه ابتدایی 1403

بانک صادرات در جمع چهار بانک برتر بورسی در پایان نیمه نخست سال جاری

بانک صادرات ایران در پایان نیمه ابتدایی 1403 علاوه بر قرارگیری در جایگاه نخست بانکهای بورسی کشور از حیث درآمد سرمایه گذاری در سایر شاخصه ها در جمع 4 بانک برتر بورسی کشور قرار گرفت.

به گزارش اختصاصی رصد روز، نیمه نخست سال جاری با نتایج قابل قبولی برای بانکهای برتر بورسی کشور همراه بود. ۴ بانک برتر بورسی کشور در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۲۶۱ هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان درآمد عملیاتی محقق کردند که در سایر شاخصه ها نیز شاهد پیشرفت های خوبی در شبکه بانکی بخصوص در ۴ بانک اول کشور در بازار سرمایه بودیم.

بررسی جایگاه بانک صادرات در ۶ ماهه ابتدایی ۱۴۰۳ در بین بانکهای برتر بورسی 

بنا به این گزارش بانک صادرات در نیمسال نخست ۱۴۰۳ با مجموع ۴۷۲ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال درآمد عملیاتی و رشد ۳۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در جایگاه چهارم بانکهای بورسی ایستاد.

بانک صادرات موفق شد تا با افزایش ۴۱.۴ درصدی درآمد تسهیلات اعطایی نسبت به مدت مشابه سال قبل عنوان چهارم بانکهای بورسی را از این حیث بدست آورد.

بزرگترین بانک بورسی کشور که در شش ماهه سال قبل از محل سپرده گذاری ۵ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال درآمد شناسایی کرده بود در سال جاری بجای شناسایی درآمد از این محل کل منابع حاصل از این بخش را در پرداخت تسهیلات و سرمایه گذاری وارد کرد که اقدام ارزشمندی در تکریم به مشتریان خواهد بود.

بانک صادرات ایران در پایان شهریور ۱۶ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال درآمد اوراق بدهی را محقق کرد تا به عنوان دوم بانکهای بورسی کشور در این شاخص برسد.

یکی از مهمترین نتایج بانک صادرات در پایان نیمه ابتدایی ۱۴۰۳ راباید در رتبه نخست این بانک در شناسایی درآمدهای سرمایه گذاری دید. این بانک در بازه زمانی فروردین تا شهریور سال جاری با تحقق بیش از ۳۱ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال درآمد سرمایه گذاری در جایگاه نخست بانکهای بورسی ایستاد که با توجه به اوضاع و احوال بازار سرمایه و نوسانات شدید سایر بازارها کسب این عنوان نشان از تمرکز راهبردی بر فرصتهای سرمایه گذاری می دهد.

رشد ۶۵ درصدی درآمد کارمزد بانک صادرات این بانک را با شناسایی ۵۰ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال درآمد از این محل در جایگاه سوم بانکهای بورسی قرار داد.

با احتساب سود سپرده ها و درآمد تسهیلات اعطایی تراز مالی بانک صادرات به ۳۷ هزار و ۷۷۳ میلیارد ریال در پایان شش ماهه ابتدایی سال جاری رسید و بانک صادرات در این ارزیابی در جایگاه چهارم قرار گرفت.

مانده تسهیلات بانک صادرات در نیمسال ابتدایی بیش از ۶ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال بود تا عنوان چهارم بانکهای بورسی در این شاخص به بانک صادرات تعلق گیرد.

بانک صادرات با مانده سپرده های سرمایه گذاری به ارزش بیش از ۸ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال حائز عنوان دوم در بین بانکهای بورسی در پایان نیمسال ابتدایی سال جاری شد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار