بانک صادرات شایسته تقدیر در حوزه بانکداری دیجیتال

بررسی خدمات بانکی در بستر دیجیتال نشان می دهد که بانک صادرات طی چندسال گذشته با خدماتی مانند همراه بانک، صاپ، ریما و چکنو نقش آفرینی قابل توجهی در گسترش فرهنگ بانکداری دیجیتال داشته که بررسی نوع خدمات آنها به خوبی گویاست که مسیر بانک صادر...

بررسی خدمات بانکی در بستر دیجیتال نشان می دهد که بانک صادرات طی چندسال گذشته با خدماتی مانند همراه بانک، صاپ، ریما و چکنو نقش آفرینی قابل توجهی در گسترش فرهنگ بانکداری دیجیتال داشته که بررسی نوع خدمات آنها به خوبی گویاست که مسیر بانک صادرات برای صفر تا صد کردن خدمات بانکی در حوزه دیجیتال راهبردی و مبتنی بر نیازهای واقعی مشتریان است.

به گزارش اختصاصی رصد روز، زمان با اهمیت ترین مسئله ای است که در عصر حاضر نیازمند درک درست تمام بخشهای ولایه های مختلف فرهنگیست. آنچه که سبب خواهد شد تا مقوله زمان در ارکان یک جامعه تبلور بیشتری پیدا کند تمرکز ساختارمند نظامات اداری و اجرائی و بنگاههای اقتصادیست. در واقع بدون نقش آفرینی این بخش از جامعه هرگز نمی توان توفیقی در این زمینه به دست آورد.

نتیجه بخش ترین اثر عبور از بانکداری سنتی به بانکداری نوین اهمیت دادن به موضوع زمان و منابع انسانی است. سیستم بانکداری دنیا در ۵ سال گذشته دوره جدیدی از حیات خود را شروع کرده که نمی توان نمونه های زیادی از این تحول را در سایر صنایع و بنگاههای اقتصادی مثال زد.

نگاهی به شکل گیری فروشگاههای بزرگ توزیع و پخش مرید یک نکته است و آن کاهش فاصله بین مشتری و خدمات دهندگان است این موضوع در سیستم بانکداری جدید نیز مورد تأکیدست و یکی از نتایج پرداختن به بانکداری دیجیتال کاهش فاصله بین مشتری و بانک خواهد.

متأسفانه باید گفت در کشورمان هنوز بانکداری دیجیتال جایگاه مناسب خود را پیدا نکرده و پلتفرم های همراه بانک شاید تنها تجربه و درک مشتریان شبکه بانکی از سیستم بانکداری دیجیتال باشد. این در حالیست که دیجیتال کردن خدمات بانکی یک پروژه ابتدا تا انتهاست به این معنا که مشتری برای دریافت خدمات بانکی خود از هر نوع مانند تسهیلات، چک، انتقال، مسدودی حساب، پرداخت اقساط و… نیازی به حضور در شعب بانکی نداشته باشد.

از آن گذشته تجربه ویروس کرونا نشان داد که شبکه بانکی دنیا نیازمند تحولی در اندازه های بزرگترست تا برای شرایطی وخیم مانند همه گیری کووید۱۹ حداکثر احتیاط در نظر گرفته شود.

نقش آفرینی قابل توجه بانک صادرات در بانکداری دیجیتال

بررسی خدمات بانکی در بستر دیجیتال نشان می دهد که بانک صادرات طی چندسال گذشته با خدماتی مانند همراه بانک، صاپ، ریما و چکنو نقش آفرینی قابل توجهی در گسترش فرهنگ بانکداری دیجیتال داشته که بررسی نوع خدمات آنها به خوبی گویاست که مسیر بانک صادرات برای صفر تا صد کردن خدمات بانکی در حوزه دیجیتال راهبردی و مبتنی بر نیازهای واقعی مشتریان است.

اپلیکیشن همراه من بانک صادرات خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه می دهد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

همراه من

انتقال وجه، مشاهده‌ی صورت‌ و مانده‌حساب، خدمات مربوط به چک و کارت‌های بانکی، انتقال وجه درون‌بانکی بدون محدودیت، انتقال بین بانکی از طریق سامانه‌ی پایا، ساتنا و پل، انتقال وجه ارزیِ هم‌نام بین بانکی، انتقال کارت به کارت شتابی و غیر شتابی، پرداخت اقساط تسهیلات بین و درون بانکی و همچنین امکان پرداخت قبوض از طُرق مختلف، تعیین تاریخ سررسیدها و استعلام وضعیت چک‌های صادره، امکان ارتباط از طریق بستر پیامک و اینترنت، اطلاع از تراکنش‌ حساب‌ها و انواع سپهر کارت‌ها، گزارش تراکنش مربوط به تسهیلات، حساب‌های ارزی، لیست شعب، اعلام نرخ ارز، اعلام شماره‌ی شبا مربوط به حساب‌های سپهری

برنامه کاربردی صاپ این بانک نیز در راستای اهمیت پرداختن به بانکداری دیجیتال خدمات زیر را به مشتریان ارائه می دهد؛

صاپ

انتقال وجه کارت به کارت از مبدأ بانک‌‌های عضو شتاب از جمله بانک صادرات ایران، پرداخت قبوض خدمات عمومی، سازمانی و موبایل به صورت مستقیم، رویت حداکثر صد تراکنش ۳ ماه اخیر گردش کارت‌های بانک صادرات، امکان ثبت حداکثر ۱۰ کارت بانکی مربوط به بانک‌های مختلف کشور، تفاده از خدمات گردشگری مانند خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، خرید و صدور بیمه‌نامه‌ی آنلاین بدون نیاز به حضور در نمایندگی‌ها، خدمات پس از فروش سایپا و ایران‌خودرو، نیکوکاری و خدمات مربوط به چک صیادی اعم از ثبت، تأئید دریافت، انتقال، استعلام وضعیت و وضعیت اعتباری صادرکننده

جدیدترین محصول بانک صادرات یعنی چکنو یک تحول بزرگ در شبکه بانکی کشور را رقم زد. مدیران بانک صادرات در راستای پیاده سازی قانون اصلاح قانون صدور چک اقدام به طراحی و عملیاتی کردن چکنو کردند که در آن نقاط ضعف در فرایند چکهای کاغذی کاملاً مرتفع شده و باید گفت با استفاده از چکنو امکان هرگونه سوءاستفاده در فرآیند صدور تا نقد شدن چک از بین رفته و آمار نقدشوندگی چکها افزایش پیدا خواهد کرد.

چکنو

سرعت بالای صدور و پرداخت، اقدام به عملیات صدور و استعلام چک در هر ساعتی از شبانه روز، افزایش امنیت، کاهش جرایم، کارمزد کمتر، صرفه جویی در زمان، صرفه جویی در زمان و پیگیری و مشاهده روند نقل و انتقال چک از دیگر مزایای استفاده از جدیدترین محصول بانک صادرات است.

با آنچه گفته شد مشخص می شود که مدیران بانک صادرات با اهتمام به موضوع بانکداری دیجیتال شرایطی را برای مشتریان خود رقم زده اند که در آن همه نیازهای مشتریان در این بستر مرتفع شود و در واقع شعار صفر تا صد خدمات بانکی در بستر دیجیتال در بانک صادرات نمود عینی پیدا کند که نمونه های آن در شبکه بانکی کشور بسیار محدودست.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار