بانک ملت در رتبه نخست پرداخت تسهیلات بانکهای بورسی با خلق دو رکورد

مانده تسهیلات اعطایی بانک ملت در پایان هفت ماهه سال جاری همزمان رکورد مدت زمان مشابه سال گذشته و مجموع سال گذشته را جابجا کرد که یک اتفاق کم نظیر در شبکه بانکیست.

به گزارش رصد روز،تعدیل سیاستهای اقتصادی به منظور چابک سازی بخش خصوصی جهت مشارکت در طرحهای توسعه ای و عمرانی وظایف شبکه بانکی را بیش از گذشته سنگین کرد. در عین حال یکی از محوری ترین برنامه های نظام اقتصادی برای تحقق شعار سال و عمل به منویات رهبر انقلاب بدون شک از شاهراه بانکهای کشور می گذرد که مهمترین ابزارشان برای همراهی با پارادایم جراحی اقتصادی اعطای تسهیلات است هرچند که با افزایش نقش آفرینی بانکها در این زمینه وظیفه نظارت بر سلامت تسهیلات و کنترل مطالبات غیرجاری مهمترین انتظار نهادهای نظارتی از شبکه بانکیست که در سالهای اخیر مسائلی را ایجاد کرده است.

به عقیده برخی از کارشناسان در شرایطی که سود تسهیلات اعطایی بانکها از تورم موجود در کشور کمترست یکی از پرفایده ترین راههای افزایش سرمایه استفاده از تسهیلات بانکیست که می تواند ناترازی سرمایه و تورم موجود در اقتصاد را تعدیل کند. به گزارش مرکز ملی آمار تورم مهرماه سال جاری ۴۵.۵ درصد بود و این در حالیست که بالاترین نرخ سود تسهیلات بانکی ۲۳ درصد نشان می دهد.

خلق دو رکورد در بانک ملت در حوزه پرداخت تسهیلات

بررسی ها نشان می دهد که در پایان هفت ماهه سال جاری مانده تسهیلات بانک ملت به بیش از ۱۱ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال رسیده که این رقم بالاترین میزان تسهیلات پرداختی بانکهای بورسی کشورست.

سایر نتایج حاکی از آنست که مانده تسهیلاتی اعطایی بانک ملت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶۰ درصد رشد داشته که با در نظر گرفتن ریسکهای اقتصادی و افزایش نظارت بر شبکه بانکی این میزان افزایش پرداخت تسهیلات در شرایطی که هنوز مدت زمان قابل توجهی تا پایان سال باقی مانده یک رکورد در شبکه بانکی محسوب می شود.

بانک ملت با پرداخت این میزان از تسهیلات مانده تسهیلات خود را از مجموع سال گذشته نیز بیشتر می بیند. براساس اطلاعات بارگذاری شده در کدال مجموع مانده تسهیلات این بانک در پایان سال گذشته ۴ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال بود و با این حساب بانک ملت در ۷ ماهه سال جاری از مجموع سال گذشته بیشتر تسهیلات پرداخت کرده که کارنامه ای متمایز برای بانکهای کشور به حساب می آید.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار