بررسی آگهی‌های فروش مسکن در کشور

بررسی آگهی‌های فروش مسکن نشان می‌دهد میانگین قیمت هر متر مسکن در این محله 39 میلیون و 700 هزار تومان است. البته خانه‌هایی با قیمت کمتر نیز برای خریدوفروش وجود دارد. به عنوان مثال یک آپارتمان با 50 متر زیربنا که سال 95 ساخته شده و یک اتاق ...

به گزارش رصد روز، وجود بزرگ‌ترین بازار مبل ایران در یافت آباد دلیل مشهور شدن این محله است. علاوه بر بازار مبل، کارخانه‌های بزرگی از جمله کارخانه لبنیات پاک را می‌توان نام برد که باعث رونق این محله شده است. بیشتر املاک یافت آباد سند اوقافی دارند و این نکته، به‌عنوان اصلی‌ترین دلیل پایین بودن قیمت مسکن در این محله شناخته می‌شود.

از آسان‌ترین مسیرهای دسترسی به این محله می‌توان به بزرگراه آزادگان اشاره کرد. در یافت آباد هیچ ایستگاه مترویی وجود ندارد و برای حمل‌ونقل با مترو باید از متروی عبدل‌آباد یا آزادگان استفاده کرد.

این محله به چند محله و کوی کوچک‌تر تقسیم شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به شهرک امام خمینی، ابراهیم‌آباد و ترک‌آباد اشاره کرد. این محله هرچند از مرکز شهر تهران فاصله دارد اما از مراکز درمانی، تفریحی، ورزشی، اداری و آموزشی برخوردار است.

بررسی آگهی‌های فروش مسکن در محله یافت آباد نشان می‌دهد میانگین قیمت هر متر مسکن در این محله ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. البته خانه‌هایی با قیمت کمتر نیز برای خریدوفروش وجود دارد. به عنوان مثال یک آپارتمان با ۵۰ متر زیربنا که سال ۹۵ ساخته شده و یک اتاق دارد، با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آگهی شده است.

یک آگهی فروش، خانه‌ای را که در کوچه سعادتمند واقع و در سال ۸۷ با ۸۵ متر زیربنا و یک اتاق ساخته شده با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معرفی کرده است.

البته با بودجه سه تا پنج میلیون تومان می‌توان به طور میانگین خانه‌ای با متراژ ۶۰ تا ۱۰۰ متر خریداری کرد. به عنوان مثال در خیابان زندیه، یک مسکن با ۱۲۵ متر و سال ساخت ۱۳۹۵ را با پنج میلیارد تومان می‌توان تهیه کرد.

قیمت اجاره مسکن طی چند سال اخیر افزایش چشمگیری پیدا کرده که زندگی را برای مستاجران دشوار کرده است. اجاره مسکن در یافت آباد به طور میانگین برای هر متر ۲۰۳ هزار تومان گزارش داده شده است.

به عنوان مثال برای اجاره یک مسکن ۵۰ متری یک‌خوابه که سال ۱۴۰۱ بنا شده است باید ۲۰۰ میلیون رهن و پنج میلیون تومان هزینه کرد.

در آگهی دیگری برای اجاره یک آپارتمان ۸۰ متری با دو اتاق که سال ۱۴۰۳ در خیابان باقری ساخته شده است، ۳۰۰ میلیون رهن و هشت میلیون اجاره تعیین شده است.

همچنین با توجه به آگهی‌های فروش مسکن در این محله می‌توان با قیمت ۵۰۰ میلیون رهن و ۱۰۰ هزار تومان اجاره، خانه‌ای به متراژ ۷۵ متر که دو اتاق دارد و در سال ۱۳۹۷ ساخته شده اجاره کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط