بررسی جایگاه بیمه پارسیان در رقابت با ۲۸ شرکت بیمه ای دیگر در پایان ۶ ماهه ابتدایی سال جاری

ببیمه پارسیان در پایان نیمه نخست سال جاری توانست تا هشتمین شرکت بیمه ای کشور از حیث میزان حق بیمه تولیدی، ششمین شرکت در تعداد موارد بیمه نامه و پنجمین شرکت در میزان خسارت پرداختی در رقابت با 28 شرکت بیمه ای دیگر باشد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، گزارش بیمه مرکزی نشان از رشد ۶۰ درصدی حق بیمه تولیدی شرکتهای بیمه ای در پایان نیمه اول سال جاری میدهد. ۲۹ شرکت بیمه ای در ماراتن ۶ ماهه بیشاز ۲۱۶ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان بیمه نامه صادر کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۶۰ درصدی همراه بود. در ۶ ماهه ابتدایی ۱۴۰۳ شرکتهای بیمه ای در دو بخش خصوصی و دولتی ۳۸ میلیون و ۶۷۶ مورد بیمه نامه صادر کردند که این میزان نشان از نرخ رشد ۹.۶۶ درصدی می دهد. میزان خسارت پرداختی ۲۹ شرکت بیمه از ابتدای سال تا پایان شهریور ۹۸۱ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال بود که این مقدار نیز نرخ رشد ۵۴.۶۷ درصدی را گزارش می کند.

در شش ماهه نخست سال جاری ۲۹ شرکت بیمه ای ۳۹ میلیون و ۵۹۹ مورد خسارت پرداختی را به ثبت رساندند که این تعداد بیانگر نرخ رشد ۱۵.۰۴ درصدیست. میانگین نسبت خسارت شرکتهای بیمه نیز ۴۵.۲۸ درصد بود که البته با توجه به میزان نسبت بالای چند شرکت بیمه ای جای بررسی و مداقه گوییست.

شرکت بیمه پارسیان در این رقابت توانست در نیمه نخست ۱۴۰۳ با قرار گرفتن در جایگاه هشتم صنعت بیمه ۸۷ هزار و ۹۷۱ میلیارد ریال بیمه نامه صادر کند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد حاکی از رشد ۴۴ درصدیست.

بیمه پارسیان در نیمه ابتدایی سال توانست ۴.۰۴ درصد از کل حق بیمه تولیدی در صنعت بیمه را ازآن خود کند. این شرکت بیمه ای همچنین از حیث تعداد موارد بیمه نامه سهم ۴.۰۶ درصدی در کل صنعت بیمه داشت و از این جهت در جایگاه ششم صنعت بیمه ایستاد.

بیمه پارسیان در بازه زمانی ۶ ماهه نخست سال نسبت خسارت ۵۸.۹ درصدی را به ثبت رساند و از حیث میزان خسارت پرداختی با نرخ رشد ۵۶.۹۱ درصدی پنجمین شرکت بیمه ای کشور دیده می شود و سهم خسارت های پرداخت شده بیمه پارسیان ۵.۲۵ درصد از کل خسارت های پرداخت شده در صنعت بیمه را تشکیل می دهد.

بیمه پارسیان همچنین در پایان شهریور ۱۴۰۳ توانست معادل ۷۱.۲ درصد مجموع سال گذشته بیمه نامه صادر کند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار