تغییر محسوس در روند سیاستگذاری ها؛

بررسی عملکرد ۶ ماهه بانک سینا به روایت آمار

بررسی عملکرد بانک سینا در پایان 6 ماهه نخست سال جاری حکایت از تغییر ریل در بخشهای سپرده گذاری و سرمایه گذاری داشته که نتایج آن در گزارشهای تحلیلی و ارزیابی انعکاس دارد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، ارزیابی بانک سینا در نیمه نخست سال جاری نشان می دهد که مجموع درآمدهای عملیاتی این بانک در پایان شهریور ماه به بیش از ۸۲ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال رسیده که این مقدار نسبت به یکماهه مرداد رشد ۲۲ درصدی و نسبت مشابه سال قبل افزایش ۴۹ درصدی داشت.

مانده تسهیلات بانک سینا در نیمسال نخست ۷۵۰ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال نشان می دهد که این مقدار نسبت به مردادماه سال جاری %۶.۸ و نسبت به شهریور سال قبل %۳۸.۸ افزایش را ثبت کرد. درآمد تسهیلات اعطایی بانک سینا در همین مدت ۶۰ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال بود که نسبت به مرداد امسال %۲۰.۷ و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۹.۴ درصدی را محقق کرد.

جمع سپرده گذاریهای بانک سینا در نیمه اول سال ۱۳۱ هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال بود و درآمد سپرده گذاری محقق شده از این بخش برای بانک سینا ۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال بود که این مقدار با افزایش ۳۷.۳ درصدی نسبت به مردادماه و کاهش ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود.

بانک سینا در نیمه ابتدایی سال جاری ۴۶ هزار و ۲۸۱ میلیارد رسال در اوراق بدهی سرمایه گذاری کرد که نتیجه آن درآمد ۵ هزار و ۵۰۲ میلیارد ریالی از این بخش بود که در مقایسه با مدت مشاببه سال قبل %۱۸.۴ افزایش را گزارش می کند.

یکی از نکات قابل توجه در کارنامه ۶ ماهه بانک سینا را باید تغییر در روند سرمایه گذاری در سهام نسبت به شهریور ماه سال گذشته دانست.

بررسی ها نشان می دهد که در ۶ماهه ابتدایی سال گذشته بانک سینا ۱۰ هزار و ۵۴۲ میلیارد ریال در بازار سهام سرمایه گذاری کرده بود که از این مقدار ۷۹ درصد آن یعنی معادل ۸ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال بصورت بلند مدت بود. با تشدید نوسانات در بازار سرمایه از ابتدای سال جاری سیاست سرمایه گذاری در بازار سهام در بانک سینا تغییر کرد بطوریکه در پایان ۶ماهه نخست سال جاری مجموع سرمایه گذاری های این بانک در این بخش به ۱۰ هزار و ۵۵۱ میلیارد ریال رسید که ۶۹.۵ درصد آن بصورت کوتاه مدت دیده می شود. این تغییر که به جهت حفاظت از منافع سهامداران صورت کگرفت باعث شد تا درآمد سرمایه گذاری بانک سینا به ۷۷۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در پایان شهریورماه برسد که رشد ۶۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد و نسبت به مردادماه ۱۴۰۳ افزایش ۳۱.۵ درصدی رارقم زد.

درآمد کارمزد بانک سینا در نیمه نخست سال جاری ۹ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال دیده می شود که جهش قابل ملاحظه %۷۹.۵ را نسبت به مدت مشابه به ثبت رسانده و این مقدار در مقایسه با مردادماه سال جاری %۳۱.۵ درصد افزایش داشته است.

مانده سپرده های سرمایه گذاری در بانک سینا در پایان شهریورماه سال جاری بیشاز ۱ میلیون و ۲۶ هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال بود که نسبت به ۶ ماهه ابتدایی سال گذشته ۳۹ درصد و نسبت به مردادماه ۱۴۰۳ به میزان %۱۳.۷ رشد را محقق کرده است.

 

شرح

پایان شهریور ۱۴۰۳ (میلیون ریال) تغییر نسبت به مرداد ۱۴۰۳ (درصد) تغییر نسبت به مدت مشابه سال قبل (درصد)
درآمدهای عملیاتی ۸۲.۲۹۴.۴۵۸ ۲۲

۴۹

درآمد تسهیلات اعطایی

۶۰.۲۱۲.۶۳۶ ۲۰.۷ ۵۹.۴
درآمد سپرده گذاری ۶.۳۷۰.۲۶۹ ۳۷.۳

(۱۲)

درآمد اوراق بدهی

۵.۵۰۲.۵۷۶ ۱۷.۲ ۱۸.۴
درآمد سرمایه گذاری ها ۷۷۳.۷۵۰ ۳۱.۵

۶۸

درآمد کارمزد

۹.۴۳۵.۲۲۷ ۲۱.۴ ۷۹.۵
مانده تسهیلات ۷۵۰.۹۰۵.۲۱۱ ۶.۸

۳۸.۸

مانده سپرده های سرمایه گذاری

۱.۰۲۶.۶۰۲.۹۷۷ ۱۳.۷

۳۹

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار