بنر خبرسازی از حمله موشکی در سطح تهران+ عکس

بنری در رابطه با حمله موشکی ایران به خاک اسرائیل در خیابان‌های تهران توجه مردم را به خود جلب کرده و عکس آن در فضای مجازی پُربحث شده است.

به گزارش رصد روز، بنری در رابطه با حمله موشکی ایران به خاک اسرائیل در خیابان‌های تهران توجه مردم را به خود جلب کرده و عکس آن در فضای مجازی پُربحث شده است.

روی این بنر نوشته شده: دعوا بین بچه‌های فلاح و اسرائیله / لطفا باقی محله‌ها دخالت نکنند

 

0 25

 

حمله موشکی ایران به اسرائیل یا عملیات وعده صادق۲ به عملیات موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران در ۱۰ مهر ۱۴۰۳ش برابر با ۱ اکتبر ۲۰۲۴م علیه اهداف نظامی و امنیتی در سرزمین‌های اشغالی اشاره دارد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۱ اکتبر ۲۰۲۴م، ۲۰۰ موشک از شهرهای مختلف ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد. این عملیات در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و سید عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط رژیم صهیونیستی انجام شد. رژیم صهیونیستی در ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ش اسماعیل هنیه را که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری به ایران سفر کرده بود در تهران ترور کرد در پی این اقدام، ایران وعده انتقام از اسرائیل را داد.

بنا بر بیانیه سپاه پاسداران این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

آمریکا و برخی دیگر از کشورها در رهگیری موشک‌ها به رژیم صهیونیستی کمک کردند؛ با این حال موشک‌هایی که از خاک ایران شلیک شده بود کمتر از ۱۵ دقیقه با عبور از سامانه‌های دفاعی اسرائیل به اهداف اصابت کردند. ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان اراضی اشغالی دستور داد تا از انتشار فیلم و عکس اصابت موشک‌ها به اهداف و خسارات ناشی از آن خودداری کنند. با این وجود تصاویری از اصابت تعدادی از موشک‌ها به اهدافی در تل‌آویو و دیگر مناطق اشغالی منتشر شد.

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، گفته است در این حملات،‌ مقر موساد، پایگاه هوایی نِواتیم، محل اصلی نگهداری جنگنده‌های F۳۵ و پایگاه هوایی هاتْسْریم، پایگاه مبدأ عملیات ترور سید حسن نصرالله و رادارهای راهبری و مراکز تجمع تانک‌ها و نفربرها و پایگاه تل نوف مورد هدف قرار گرفته است. در بیانیه سپاه پاسداران آمده است که ۹۰ درصد موشک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کردند.

خبرگزاری صدای آمریکا از کارشناسان نظامی نقل کرده است که حمله موشکی ایران به اسرائیل از عملیات وعده صادق ۱ بزرگ‌تر، پیچیده‌تر و شامل تسلیحات پیشرفته‌تری بود. به همین دلیل، موشک‌های بیشتری موفق به عبور از سامانه دفاعی اسرائیل و اصابت به اهدافشان شدند.

به گفته کارشناسان، این عملیات دفاع مشروع در مقابل تجاوزهای رژیم صهیونیستی و براساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد قانونی بوده است.

ایران در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ش نیز عملیات وعده صادق ۱ را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده بود. در این عملیات، بیش از ۳۰۰ پهباد و موشک از خاک ایران به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شد و تعدادی از موشک‌ها به اهداف نظامی اصابت کرد.

واکنش‌ها
همزمان با اصابت موشک‌ها به اهداف، صدای تکبیر (الله‌اکبر) در شهرهای مختلف ایران بلند شد. همچنین مردم در شهرهای مختلف ایران و برخی دیگر از کشورها همچون اردن و عراق و غزه به خیابان‌ها آمدند و به شادی پرداختند. گروه‌های مقاومت همچون جنبش انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق، جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین حمله جمهوری اسلامی ایران به سرزمین های اشغالی را تبریک گفتند.

مراجع تقلیدی همچون عبدالله جوادی آملی و حسین نوری همدانی از این عملیات قدردانی کردند.

مقاومت اسلامی عراق گفته است که اگر آمریکا در پاسخ به این عملیات، اسرائیل را همراهی و یاری کند، تمامی پایگاه‌های آمریکایی در عراق را مورد هدف قرار خواهد داد.

کشورهای حامی اسرائیل همچون آمریکا، فرانسه، آلمان، ژاپن،‌ کانادا حملات ایران را محکوم و از اسرائیل حمایت کردند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط