سهامداران و بیمه گذاران بیمه نوین بخوانند؛

بهبود شرایط با طراحی دو محصول متفاوت در بیمه نوین

طراحی بسته بیمه ای جامع برای کسب و کارها ی کوچک و متوسط (SME) و طراحی بیمه عمر ساده زمانی با امکان برگشت حق بیمه دو محصول جدید بیمه نوین هستند که ضمن ایجاد تفاوتهای ساختاری موجب بهبود شرایط در بیمه نوین خواهند شد.

به گزارش رصد روز، افزایش سطح رقابت شرکتهای بیمه ای در سال جاری در کنار ضریب نفوذ چشمگیر کارگزاریهای برخط عملاً شرکتهای بیمه ای را برای باقی ماندن در ریل توسعه به سمت معرفی و تعریف محصولات جدید برای تسریع و تسهیل در عملیات بیمه گری سوق می دهد. شناخت نیاز واقعی بیمه گذاران شرکتی و اشخاص حقیقی مهمترین رکن تهیه و تولید محصولات جدید در شرکتهای بیمه ایست که از حیث رقابت پذیری می تواند بسیار حیاتی باشد. طراحی محصولات بیمه ای در خلأ حمایت از صنعت بیمه در برنامه های اقتصادی علاوه بر اینکه شم مدیریتی در شرکتهای بیمه ای را عیان می کند بلکه باعث خواهد شد سهامداران و بیمه گذاران با اطمینان خاطر بیشتری به همراهی خود ادامه دهند.

بیمه نوین که تا پایان سال ۱۴۰۰ سهم ۱.۸ درصدی از بازار را در اختیار داشت با تقویت برخی از زیرساختها در نیمسال نخست سال جاری با نرخ رشد ۱۷ درصدی سهم ۲ درصدی از بازار بیمه را برای خود رقم زد. این شرکت بیمه ای با تمرکز بر روی برخی از رشته های بیمه ای که نیاز اصلی کشور در حوزه بیمه شناخته می شود توانست تا با وجود برخی از کاهش ها در گزارشات مالی جایگاه خود را در صدور بیمه نامه ها بهبود دهد.

بررسی ها نشان می دهد که در پایان شش ماهه ۱۴۰۲ رشته های زندگی و عمر سهم ۱۵ درصدی در پورتفوی بیمه نوین داشتند و از این رو برخی از برنامه های توسعه ای این شرکت بر طراحی محصولات جدید در این حوزه متمرکزست.

بیمه نوین بناست در ماههای مانده تا پایان سال با دو محصول جدید به رقابت با سایر شرکتهای بیمه ای ادامه دهد.

انجام تحقیقات بازاریابی با هدف طراحی خدمات جدید مبتنی بر نیاز مشتریان که یکی از گامهای صورت گرفته در رابطه با راهبری شرکتی در بیمه نوین است باعث شد تا طراحی و تولید دو محصول جدید در دستور کار مدیران این شرکت قرار گیرد.

طراحی بسته بیمه ای جامع برای کسب و کارها ی کوچک و متوسط (SME

کسـب و کارهای کوچک و متوسـط از طریق افزایش تولید ناخالص داخلی، اشـتغالزایی، توزیع مناسـب ثروت و کاهش فقر به توسـعه کشـور یاری می رسـانند و به عنوان موتور محرک رشـد اقتصـادی هر کشـوری شـناخته می شـوند. اما باید توجه داشـت که ماهیت فعالیت SMEها از صـنایع بزرگ متفاوت بوده و این تفاوت نیازها و انتظارات متفاوتی را در پی خواهد داشـت. به عنوان مثال کوچک بودن این بنگاهها و حجم پایین منابع آنها موجب ایجاد محدودیتهای مالی، منابع انسـانی، بازاریابی، تولید و … برای آنها میشـود. لذا در کشـورهای پیشـرفته و یا درحال توسـعه برای حل چالشـهای پیش روی این بخش از اقتصـاد، برنامه های حمایتی خاصی تدوین و اجرا می شـود. متاسـفانه تاکنون بسـته بیمه ای جامعی به منظور پوشـش نیازهای بیمه ای این گروه در صـنعت بیمه وجود نداشـته.

 شـرکت بیمه نوین با آگاهی از این موضـوع، ضـمن انجام تحقیقات بازار گسـترده و هدف قرار دادن این بخش از بازار اقدام به طراحی یک بسـته بیمه ای جامع (اموال، اشـخاص و مسـئولیت) نموده اسـت که عمده دغدغه های بیمه ای و مالی صاحبان این نوع کسب وکار را برطرف خواهد نمود.

طراحی بیمه عمر ساده زمانی با امکان برگشت حق بیمه؛

از دیگر محصولات و خدمات بیمه ای جدید شرکت بیمه نوین که به زودی به بازار خواهد آمد بیمه عمر ساده زمانی با امکان برگشـت حق بیمه خواهد بود که بر مبنای نیاز بازار و نتایج تحقیقات بازار انجام شـده طراحی شـده اسـت. در طراحی این محصـول سـعی شـده با ارائه پوشـشـهای اصـلی و مورد نیاز مشـتریان گروه هدف، بیمه نامه ای مقرون به صـرفه ارائه گردد به نحوی که در صـــورت حیات فرد بیمه شـــده در انتهای زمان بیمه نامه، کل مبلغ حق بیمه پرداختی به بیمه گذار عودت می شـــود همچنین نحوه ارائه و فروش این محصول به گونه ای است که شرایط خرید آن را برای مشتریان گروه هدف تسهیل نماید.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار