مدیرعامل فولاد مبارکه در جمع آتش‌نشانان شرکت:

به صفر رساندن حوادث با برنامه‌ریزی، نظارت مؤثرتر بر فرایندها و تلاش امکان‌پذیر است

آیین گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی، شنبه 7 مهرماه، با حضور مدیرعامل فولاد مبارکه در جمع آتش‌نشانان برگزار شد.

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، با حضور در ایستگاه آتش‌نشانی شرکت ضمن دیدار چهره‌به‌چهره با آتش‌نشانان روز آتش‌نشانی و ایمنی را به آن‌ها تبریک گفت: با عنایت به اهمیت ایمنی و امنیت در صنعت همواره قدردان زحمات شما هستیم.

وی گفت: در مجموعه‌ای که به‌واسطه تولید و دیگر موارد، سطح ایمنی بالایی را طلب می‌کند، آتش‌نشانی باید همواره با واکنش سریع برای کمک‌رسانی به شرکت و محیط پیرامون آماده باشد.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: زمانی می‌توانیم به رکوردها و اتفاقات خوب در مجموعه افتخار کنیم که به‌لحاظ ایمنی الگو باشیم. باید به‌لحاظ ایمنی در کشور به‌عنوان یک الگو مطرح باشیم و در عرصه بین‌الملل نیز جایگاه خود را ارتقا دهیم.

وی تأکید کرد: برای بهتر شدن در حوزه ایمنی نه‌تنها باید آمار حوادث کاهش و رتبه میان سایر فولادسازان بهتر شود؛ بلکه باید برای به صفر رساندن حادثه‌ها برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری صورت گیرد. به خاطر داشته باشیم به صفر رساندن حوادث با برنامه‌ریزی، تلاش، توجه و نظارت مؤثرتر بر فرایندها و کارها امکان‌پذیر است.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: اگرچه فولاد مبارکه در بسیاری از حوزه‌ها ازجمله تولید و ایمنی و آتش‌نشانی الگو است و زحمات همکاران در این زمینه قابل‌تقدیر است؛ اما به‌دلیل اهمیت حفظ جان همکاران و ارزش والای سرمایه‌های انسانی باید تأکید کنم که انتظارات ما برآورده نشده است و باید برای ارتقای ایمنی کارکنان شرکت و همکاران پیمانکار برنامه‌ریزی و دقت بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: مجموعه فولاد مبارکه برای امیدآفرینی در جامعه و رقم‌زدن اتفاقات خوب همه تلاش خود را می‌کنند؛ اما یک حادثه هرقدر که کوچک باشد و حتی برای فردی که از بیرون به مجموعه ما آمده رخ دهد، تمام شیرینی‌ها را به کام کارکنان و مسئولان سازمان تلخ می‌کند. باید بررسی کنیم هر جا نیاز به اصلاح فرایند احساس می‌شود در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل اقدام شود.

وی اضافه کرد: حوادث در هر سطحی ناراحت‌کننده است و کام کل سازمان را تلخ می‌کند؛ بنابراین باید تلاش کنیم که تا کارخانه بدون حادثه باشد و رسیدن به این نقطه هدف‌گذاری شده و آرزوی ما است. در این راه و در عرصه ایمنی، همکاران کارگروه آتش‌نشانی و ایمنی نقش بیشتری دارند تا بتوانیم در ادامه نیز افتخارات بیشتری را برای شرکت و کشور عزیزمان رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار فولاد، در جریان تجلیل از کارکنان واحد آتش‌نشانی فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا، برخی از معاونان و مدیران حاضر در این آیین درباره اهمیت ایمنی و گرامیداشت این روز چنین گفتند:

غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه:

روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی را تبریک می‌گویم. اینکه این روز در معراج شهدای فولاد مبارکه گرامی داشته می‌شود، ارزشمند است؛ چراکه شهدا نیز برای حراست از میهن و امنیت هم‌میهنان از جان خود مایه گذاشتند.

همیشه در کارها یادمان باشد که مدیون شهدا هستیم. ما با شهدا تجدید میثاق می‌کنیم و همچنان که آن‌ها از جان خود گذشتند، امروز همکاران ما در جبهه صنعت تلاش می‌کنند که این راه را ادامه دهند.

صمیمانه از زحمات همکاران در همه قسمت‌ها به‌ویژه از زحمات آتش‌نشانان فولاد مبارکه تشکر می‌کنم. نباید فراموش کنیم که در حوزه ایمنی، همه مسئول هستیم.

امیدوارم با نیات پاک و اتخاذ تدابیر صحیح بتوانیم از جان همکاران که دغدغه تولید را دارند محافظت کنیم.

محمدکاظم صباغی هرندی، مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه:

از طرف مجموعه خدمات فنی و پشتیبانی شرکت، هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی را به همه کارکنان فولاد مبارکه و به‌ویژه عزیزان آتش‌نشانی تبریک می‌گویم.

شرایط تولید هر لحظه مستعد حادثه است و آتش‌نشانان با هوشیاری و تدابیر ارزنده خود مترصد پیشگیری از بروز هرگونه حادثه‌اند.

حسین مدرسی‌فر، مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه

هفتم مهرماه یادآور حماسه‌آفرینی آتش‌نشانانی است که در سال ۱۳۵۹ برای مهار آتش‌سوزی پالایشگاه آبادان از جان خود گذشتند تا بتوانند پالایشگاه و کشور را نجات دهند. ما نیز آیه ۳۲ سوره مائده را سرلوحه و چراغ راه کارها و مأموریت‌های خود قرار داده‌ایم: «هرکس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است.»

امروز مطابق هر سال هفتم مهر را گرامی می‌داریم و از همه همکاران که برای پیشرفت و ارتقای ایمنی، پیشگیری از حوادث و ثبت بهترین نتایج ایمنی تلاش کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

در مسیر تحقق اهداف ارزشمند ایمنی شرکت، از حمایت‌ها و همراهی مدیرعامل و معاونان، مدیران و همه همکاران نواحی در کسب نتایج ارزشمند ایمنی قدردانی می‌کنیم و امیدواریم با کمک هم سال پیش رو را با کمترین حادثه طی کنیم و بیشترین ضریب ارتقای ایمنی را به رقم بزنیم.

مالک شیخی، مدیر آموزش و توسعه سرمایه انسانی فولاد مبارکه:

این روز را به همه همکاران این عرصه که برای حفظ جان همنوعان خود ارزش قائل‌اند تبریک می‌گویم. این شغل بیش از حقوق مادی ارزشمند است.

جواد کیانی، رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی فولاد مبارکه

امروز یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان پالایشگاه و ساختمان پلاسکو و دیگر شهدای این حوزه را گرامی می‌داریم و از همه همکاران تشکر و تقدیر می‌کنیم.

تلاش زیادی برای بررسی و کاهش ریسک در بخش‌های مختلف شرکت به‌ویژه ناحیه فولادسازی انجام می‌شود. کارکنان آتش‌نشانی در زمان استراحت خود هم با رویکرد پیشگیرانه، مرتباً بخش‌های مستعد حادثه و حریق شرکت را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهند.

آتش‌نشانان فولاد مبارکه بیش از ۲۰۰ مانور برگزار می‌کنند و پشتیبانی خیلی خوبی از تولید انجام می‌دهند که یکی از موارد آن حضور ۲۴ ساعته در زمان اجرای شات‌دان تاندم‌میل و همکاری با مجموعه بهره‌برداری است.

علی‌رغم وجود خطرات و آسیب‌های گسترده، نتایج مقایسه فولاد مبارکه با فولادسازان کشور و حتی دنیا درخشان است و این افتخار با همراهی و حمایت‌های مدیریت ارشد شرکت رقم خورده است.

محسن شاهسون، سرپرست آتش‌نشانی فولاد مبارکه:

این روز را به همه همکاران آتش‌نشانی و ایمنی که در همه لحظه‌ها تلاش می‌کنند تا فضایی ایمن برای ادامه فعالیت همکاران فراهم کنند، تبریک می‌گویم.

در خصوص اهمیت سلامتی و امنیت همین بس که پیامبر اکرم (ص) از آن‌ها به‌عنوان دو نعمت یاد فرموده‌اند که باید در هر حال، قدر آن‌ها را بدانیم.

سید مهدی رضوی، مدیر منابع انسانی مجتمع فولاد سبا در سالن اجتماعات این شرکت:

امروز همه فعالان حوزه ایمنی و آتش‌نشانی ادامه‌دهنده را همان دلاورمردان ۸ سال دفاع مقدس هستند و در حقیقت رزمندگان جبهه‌های جنگ تحمیلی به رزمندگان خط مقدم جبهه صنعت و ایمنی مبدل شده‌اند.

چشم امید کارکنان برای تأمین امنیت تجهیزات، وسایل و محیط کار به تلاش‌ها و مجاهدت‌های واحد ایمنی و آتش‌نشانی است. ایجاد محیط ایمن منجر به ارتقای راندمان و بهره‌وری در سازمان و به دنبال آن افزایش سودآوری و خلق ثروت است.

در حوزه ایمنی کوچک‌ترین و کم‌اهمیت‌ترین مسائل می‌تواند منجر به بزرگ‌ترین و دل‌خراش‌ترین حوادث شود؛ بنابراین باید در حوزه ایمنی به جزئیات توجه داشت؛ امیدوارم بتوانیم با اجرای صحیح قوانین و مقررات ایمنی، محیط امنی برای کارکنان مجتمع فولاد سبا ایجاد کنیم.

سید محمدرضا انگشترساز اصفهانی، رئیس بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست مجتمع فولاد سبا در سالن اجتماعات این شرکت:

روز آتش‌نشانی و ایمنی را به همه همکاران خود تبریک می‌گویم. قطعاً هرچه در حوزه ایمنی قوی‌تر عمل و تلاش کنیم، همکاران آتش‌نشان ما با مشکلات کمتری مواجه خواهند بود.

سرلوحه و چراغ راه فعالان حوزه ایمنی و آتش‌نشانی همان فرموده خداوند در آیه ۳۲ سوره مائده است که می‌فرمایند: «هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است.»

ما به حوزه ایمنی، به‌عنوان یک کار انسان‌دوستانه نگاه می‌کنیم؛ ازاین‌رو کمک به هم‌نوعان برای ما باعث افتخار است؛ چراکه نجات جان انسان‌ها را در پی دارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار