به پرداخت ملت صدر جدول را تحویل نداد

انتشار آمار نه ماهه عملکرد شرکتهای فعال در حوزه PSP نشان داد که با وجود نوسانات شدید بازار شرکت به پرداخت ملت ملت همچنان بیشترین سهم از بازار را در اختیار دارد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، آمار شرکتهای فعال در حوزه psp  در حالی در پایان آذرماه ۱۴۰۲ منتشر شد که شاهد کاهش هایی در این زمینه بودیم. کاهش سرانه تعداد کارتخوانهای فعال از جمله کاهش هایی قابل توجهی بود که با توجه به حجم گردش مالی در این بخش نمی توان نسبت به آن بی تفائت بود. هرچند که برخی کارشناسان قوانین جدید مالیاتی و نظارتهای جدی تر بانکها را دلیل اصلی کاهش سرانه کارتخوان ها می دانند اما با این همه کاهش آمار در این بخش طبیعتاً روی گردش مالی شرکت های پرداخت اثرگذار خواهد بود.

طبق آخرین گزارش ها سرانه کارتخوان های فروشگاهی در ۲۴ استان کشور کاهش در مجموع به میزان ۱۴.۷۳ درصد کاهش پیدا کرده و در طرف مقابل در ۶ استان کشور شاهد افزایش این مسئله به در مجموع به میزان ۰.۷۷ درصد بودیم که کفه ترازو به سمت کاهش سنگینی می کند.

گفتنیست استان تهران که بیشترین میزان کارتخوانهای فروشکاهی را در پایان آذر برای خود می بیند بیشترین میزان کاهش را (۲.۲۵) ثبت کرده و در استان گلستان نیز بیشترین میزان افزایش در این زمینه را برای خود می بیند.

طبق آماری که از عملکرد شرکتهای پرداخت قابل مشاهده است در آذرماه سال جاری میزان و مبلغ تراکنشها در مجموع افزایش پیدا کرده هرچند که در برخی از استانها شاهد کاهش هایی بودیم اما من حیث مجموع میزان و مبلغ تراکنشها رو به افزایش نشان می دهد.

نه ماه صدرنشینی به پرداخت ملت

شرکت به پرداخت ملت که تا پیش از این نیز بیشترین سهم از بازار را در اختیار  داشت در آذرماه ماه نیز به روند صدرنشینی خود دامه داد. به پرداخت ملت در پایان آذرماه با ۲۰.۶۴ درصد بیشترین سهم از بازار خدمات پرداخت الکترونیکی کشور را به خود اختصاص داد.

سهم سایر شرکتها به شرح ذیل است؛ 

پرداخت الکترونیک سامان: ۱۹.۰۶

پرداخت الکترونیک سداد: ۱۱.۰۷

تجارت الکترونیک پارسیان: ۱۱.۰۳

پرداخت الکترونیک پاسارگاد: ۱۰.۲۱

کارت اعتباری ایران کیش: ۷.۹۷

پرداخت الکترونیک سپهر: ۶.۱

آسان پرداخت پرشین: ۵.۴۵

پرداخت نوین: ۴.۹

فن آوا کارت: ۲.۱۸

فرا پردازان آروند امید: ۱.۱۶

الکترونیک کارت دماوند: ۰.۲۴

 

شرکت به پرداخت ملت علیرغم کاهش سهم از مبلغ تراکنشهای فروشگاهی در آذرماه، همچنان با ۱۸.۵۴ درصد بیشترین سهم از این حوزه را در اختیار دارد. به پرداختی ها همچنین موفق شدند تا سهم خود در دو حوزه ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی را ارتقاد دهند تا در پایان نه ماهه ۱۴۰۲ سهم این شرکت فعال در حوزه PSP در این دو بخش به ترتیب ۲۹.۴۹ و ۴۴.۸۶ درصد باشد.

abzarhay bthyrsh 65a6d3d04a701

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار