بوسه بهروز وثوقی بر صورت آلن دلون محبوب ترین ستاره سینمای فرانسه در پایتخت ایران

آلن دلون ۸ نوامبر ۱۹۳۵ در یکی از شهرهای حومه پاریس به دنیا آمد. او از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین بازیگر فرانسه شناخته شده ‌است.

به گزارش رصد روز، آلن دلون ۸ نوامبر ۱۹۳۵ در یکی از شهرهای حومه پاریس به دنیا آمد. او از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین بازیگر فرانسه شناخته شده ‌است. دلون به علت زیبایی‌های ظاهری‌اش همیشه نقش پسری رمانتیک را داشت و قهرمان داستان‌های عاشقانه بود. اسطوره سینمای فرانسه آلن دلون پس از سال‌ها نبرد با بیماری در سن ٨٨ سالگی در خانه‌اش در شهر دوچی، دارفانی را وداع گفت.

آلن دلون در دهه ۵۰ به ایران سفر کرد که عکس‌های قابل توجهی از آن دوران در تاریخ ثبت شده؛ یکی از آنها همین عکس است که بهروز وثوقی یکی از بازیگران وقت سینمای ایران، با دلون گرفت. وثوقی یک سال بعد از ثبت این عکس به ترکیه رفت و دیداری مجدد با دلون داشت. در آن سفر آلن دلون از وثوقی دعوت کرد تا به پاریس سفر کند.

 

بوسه بهروز وثوقی بر صورت آلن دلون محبوب ترین ستاره سینمای فرانسه در پایتخت ایران-1

بوسه بهروز وثوقی بر صورت آلن دلون محبوب ترین ستاره سینمای فرانسه در پایتخت ایران-۱

 

آلن فابیَن موریس مارسِل دلون متولد ۱۹۳۵به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین بازیگران اروپا در طول دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ شناخته می‌شود. او برای بازی در فیلم‌هایی مانند ظهر بنفش (۱۹۶۰)، روکو و برادرانش (۱۹۶۰)، کسوف (۱۹۶۲)، یوزپلنگ (۱۹۶۳)، سامورایی (۱۹۶۷)، استخر (۱۹۶۹)، دایره سرخ (۱۹۷۰) یک پلیس (۱۹۷۲) و آقای کلاین (۱۹۷۶) تحسین شد.

او در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود با بسیاری از کارگردانان شناخته‌شده از جمله لوکینو ویسکونتی، ژان-لوک گدار، ژان-پیر ملویل، میکل‌آنجلو آنتونیونی و لویی مال کار کرد.

دلون در سال ۱۹۸۵ جایزه سزار بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم داستان ما (۱۹۸۴) دریافت کرد. او در سال ۱۹۹۱ نشان لژیون دونور فرانسه را دریافت کرد.

آلن دلون در چهل‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین برنده خرس طلایی افتخاری شد. همچنین در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ جایزه نخل طلای افتخاری را دریافت کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار