با قرارگیری در جایگاه سوم شرکتهای بیمه ای بورسی

بیمه آسیا ۸۱ درصد مجموع سال گذشته بیمه نامه صادر کرد

بررسی ها نشان می دهد بیمه آسیا با صدور بیش از 157 هزار میلیارد ریال بیمه نامه در سال جاری علاوه بر قرارگیری در جایگاه سوم شرکتهای بیمه ای بورسی معادل 81 درصد سال گذشته فروش داشته که نوید رکوردی قابل توجه را در این شرکت می دهد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، عملکرد قابل توجه بیمه آسیا در ۵ ماهه ۱۴۰۳ نتایج خوبی را برای این شرکت بیمه ای رقم زد. بیمه آسیا که در سال گذشته نیز جزو شرکتهای تراز بیمه ای در کشور از حیث سودآوی، صدور بیمه نامه، ضریب خسارت و… بود در شروع سال جدید با قرارگیری در جمع برترین های صنعت بیمه توانست جایگاه خود را به عنوان سه شرکت نخست ثبت کند و در ادامه سال نیز با نمودار حرکتی قابل قبول علاوه بر ثبت کارنامه ای موفق، در حال نزدیک شدن به رکوردی قابل توجه است.

دو اتفاق با راهبرد مدیریتی در بیمه آسیا

بیمه آسیا در ۵ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۵۷ هزار میلیارد ریال بیمه نامه صادر کرد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۵۸ درصدی همراه بوده و همچنان این شرکت بیمه ای در صدور بیمه نامه های باربری و مسئولیت دست بالا را در ببین شرکتهای بیمه ای دارد.

این شرکت بیمه ای در پایان مرداد ماه ۸۱ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد ک این میزان در مقایسه با مدت مشابه با رشد ۴۲ درصدی همراه بود.

نکته قابل توجه در خصوص عملکرد پنج ماهه بیمه آسیا توجه به میزان نسبت خسارت علیرغم پرداخت خسارت بیشتر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

بررسی ها نشان می دهد با وجود اینکه بیمه آسیا در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری ۴۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل خسارت پرداخت کرده اما افزایش قابل توجه صدور بیمه نامه، نسبت خسارت در این شرکت با تعدیل کرده.

براساس گزارشات کدال نسبت خسارت بیمه آسیا در ۵ ماهه نخست سال گذشته ۵۹ درصد بود که این مقدار در سال جاری با کاهش ۷.۱۲ درصدی به ۵۱.۸۸ درصد رسید.

بیمه آسیا با صدور ۱۵۷ هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال بیمه نامه در سال جاری معادل ۸۱ درصد مجموع سال گذشته بیمه نامه صادر کرد که این آمار بیمه آسیا را در آستانه فتح رکوردی ارزشمند قرار می دهد. همچنین این شرکت بیمه ای با این میزان بیمه نامه در جایگاه سوم شرکتهای بیمه ای بورسی قرار گرفت.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار