بیمه دانا در جایگاه دوم صدور بیمه نامه در پایان مردادماه

بیمه دانا در 5 ماهه سال جاری با صدور بیش از 232 هزار میلیارد بیمه نامه علاوه بر قرار گرفتن در جایگاه دوم شرکتهای بیمه ای فعال در بازار سرمایه معادل 71 درصد مجموع سال قبل بیمه نامه صادر کرد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، بیمه دانا در حالی در صنعت بیمه امضای منحصر بفردی ایجاد کرده که بسیاری معتقد بودند با توجه به اینکه سهم بیمه های درمان در پرتفوی این شرکت بیمه ای بسیار زیادست این موضوع در روند سودسازی بیمه دانا اثر منفی خواهد گذاشت اما رضا جعفری و یارانش در بیمه دانا نشان دادند که استراتژی حال حاضر این شرکت با برآوردهای معمول فاصله دارد و علیرغم همه تحلیل ها بر مبنای داده ها، بیمه دانا نه تنها در کسب سود در سال گذشته موفق بود بلکه قرارگیری در جایگاه نخست شاخص های تعیین کننده نشان داد فاصله بیمه دانا و پیشتازی اش در صنعت بیمه را باید در سبک و سیاق مدیریتی جستجو کرد.

بیمه دانا در ۵ ماهه نخست سال جاری نیز نمایش قابل توجهی ارائه داد . این شرکت بیمه ای در پایان مردادماه سال جاری بیش از ۲۳۲ هزار و۸۶۳ میلیارد ریال بیمه نامه صادر کرد تا نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۶.۵ درصدی را رقم بزند.

این شرکت بیمه ای از حیث پرداخت خسارت در سال جاری با پرداخت ۱۱۵ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال رشد ۶۲ درصدی نسببت به مدت مشابه سال گذشته داشت. تراز بیمه دانا در بازه ۵ ماه ۱۴۰۳ به بیش از ۱۱۷ هزار میلیارد ریال رسید تا بهبود ۱۷.۷ درصدی نسبت به ۵ ماهه ۱۴۰۳ را محقق کرده باشد. گفتنیست نسبت خسارت بیمه دانا در ۵ ماهه سال جاری ۴۹.۶ درصد بود.

سه دستاورد مهم بیمه دانا در ۵ ماهه ۱۴۰۳

بیمه دانا با صدور بیش از ۲۳۲ هزار میلیارد ریال بیمه نامه با فاصله اندک جایگاه دوم شرکتهای بیمه ای فعال در بازار سرمایه را برای خود می بیند. این شرکت بیمه ای همچنین در پایان مردادماه معادل ۷۱ درصد مجموع سال گذشته بیمه نامه صادر کرد که با توجه به مدت زمان باقی مانده تا پایان سال علاوه بر اینکه رکورد سال قبل به راحتی جابجا خواهد شد بلکه باید منتظر دستاورد مهمی در صدور بیمه نامه در این شرکت باشیم.

یکی از نکات مهم نتایج بیمه دانا در سال جاری رشد ۱۵.۵ درصدی بیمه نامه های زندگی بود. بررسی ها مشخص می کند مجموع بیمه های نامه زندگی در این شرکت در پایان مردادماه ۱۳ هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵.۵ درصد رشد داشت.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار